Три основни тенденции за ангажиране с клиентите през 2022 г.

Три основни тенденции за ангажиране с клиентите през 2022 г.

През тази година всички в маркетинга ще получат стабилна основа, защото динамичните промени, които се случиха заради пандемията, ще се затвърдят и надградят.

Тестваните с пандемията идеи ще се затвърдят като нов начин за правене на нещата, докато бюджетите ще отразяват повишен фокус върху автентичността, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Медията обобщава три тенденции, за които бизнесът да се подготви през 2022 г.

Автентичността е всичко и няма място за грешки

Клиентите ценят автентичността пред повечето други неща. Сега за тях тя е по-ценна от всякога. Тъй като широката общественост е наясно с проблемите около расизма, приобщаването, разнообразието и етиката до степен, която никога досега не сме преживявали, вече няма място за грешки, когато става въпрос за разговор на брандовете с техните потребители.

Клиентите искат да видят маркетинг, който е истински и автентичен, и маркетинговите бюджети отразяват това. Скорошно проучване установява, че търговците планират да разширят бюджетите си за работа с инфлуенсъри, което се счита за по-надежден и автентичен начин на комуникация от платената реклама.

Марките, които искат да останат актуални през 2022 г., ще трябва да направят проверка на реалността, базирана на ценности. Колко добре действията на вашата марка отразяват заявените от вас ценности или мисия? Вашият маркетинг съвпада ли с това, което казвате, че ви интересува? Ако не, пригответе се да се поправите и то бързо.

Поверителността на данните е жизненоважна, както и персонализирането

С постепенното премахване на бисквитките на трети страни маркетолозите трябва да измислят как да продължат да получават данните, от които се нуждаят, за да предоставят на клиентите си фино настроените, персонализирани изживявания, които те изискват.

Не само бисквитките променят пейзажа. Същите тези клиенти, които искат силно персонализиран маркетинг, ценят изключително много поверителността на данните си и имат дълбоки притеснения относно достъпността на личните им данни онлайн.

Маркетолозите през 2022 г. не само ще трябва да се адаптират към функционалните промени, свързани със събирането на данни - те също трябва да се адаптират към промяната в настроенията, свързана с поверителността. С други думи, марките трябва да станат по-добри в това да докажат на клиентите си, че поверителността е важна за тях. Те трябва да го кажат на прост език, на лесно за намиране място на уебсайта си, а не в рамките на Общите условия.

Те също така трябва да станат по-добри в събирането на данни по начин, който кара клиентите да се чувстват ценени. Това, заедно с данните от първа страна, които марките могат да събират всеки път, когато клиент посети техния уебсайт, може да създаде по-силна, по-доверителна връзка между марката и клиента, като същевременно дава на марката по-добри данни за работа.

Изкуственият интелект е от решаващо значение за подобряване на клиентското изживяване

Едно нещо, което всеки търговец трябва да вземе предвид през 2022 г., е дали се възползваме максимално от огромния потенциал на инструментите за изкуствен интелект (AI) за клиентите. Според проучване на Deloitte "навременните оферти" и "информираното обслужване на клиенти" са двата най-важни фактора, които купувачите посочват, че им помагат да вземат решение за покупка.

AI е идеалният инструмент за задоволяване и на двете нужди: използвайки AI, заедно с данни от първа и нулева страна, марките могат да определят по-добре от всякога кога и как да обслужват клиентите. Освен това може да бъде от съществено значение за създаването на лесна за навигация, отзивчива база данни за клиентите, които искат по-малко взаимодействия с представители на марката и по-голяма способност да намират това, което им трябва.

AI може да даде на марките критичното предимство, от което се нуждаят, за да предоставят този вид опит. Невъзможно е да се отрече, че промените в предпочитанията и очакванията на клиентите, заедно с по-големите обществени промени, предизвикани от пандемията, ни принудиха да се съобразяваме с нашия ангажимент към нашите клиенти по нов начин.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.