При все ръста на приходите от реклами на TikTok Meta все още обира лъвския пай - тази година приходите на компанията от реклами ще възлязат на около 75% от общите приходи на социалните платформи, или три четвърти, прогнозира Insider Intelligence.
В сравнение с 9-те процента на TikTok Facebook и Instagram все още са кралете на разходите за реклама в социалните мрежи.
Facebook представлява повече от половината (54,6%) от 51,35 милиарда долара приходи от реклама на Meta в САЩ тази година. Делът на Instagram нараства до 45,4%.
Най-добрата стратегия за социални реклами ще включва реклами както във Facebook, така и в Instagram, като се има предвид, че повечето от тези реклами ще се виждат на мобилни устройства и потребителите ще взаимодействат с различни типове реклами по различни начини.
Ето видовете реклами, достъпни за рекламодателите на Meta.
Реклами със снимка
Тези реклами се състоят от едно единствено изображение, свързано във Facebook или Instagram, с малко текст. Те са изключително лесни за създаване, защото рекламодателите могат да превърнат публикации във Facebook страница в платени реклами.
Този рекламен формат е полезен при привличането на хора към сайт например.
Видеореклами
Това са реклами, които използват видео и малко текст. Видеорекламите могат да бъдат произведени чрез създаване на съдържание специално за реклами или чрез превръщане на съществуващо съдържание във видеоклипове. Има и различни подтипове на видеорекламите.
Когато рекламодателите искат да забавляват или да превърнат динамично, управлявано от създатели съдържание, в платени реклами, видеорекламата е отличен избор.
Слайдшоу реклами
Слайдшоу рекламите са форма на видеореклами, които включват множество изображения и могат да бъдат съчетани с музика и текст. Слайдшоу рекламите предлагат този динамичен фактор за забавление. Те обикновено са по-евтини за производство от видеорекламите и могат да бъдат създадени по-бързо чрез съществуващи или сток изображения.
Карусел реклами
Те са подобни на видеорекламите, но потребителите могат да превъртат до 10 различни изображения и да кликват върху конкретни изображения, върху които има връзки и минимален текст.
Карусел рекламите са полезни за показване на множество продукти и предлагане на възможност на потребителите да посетят конкретна продуктова страница. Те могат също така да насърчат активно ангажиране чрез плъзгане.
Колекционни реклами
Тези реклами включват едно основно видео или изображение и мрежа от три по-малки изображения и кратък текст. Те са полезни за насърчаване на потребителите да кликнат и да научат повече за нещо, свързано с бизнеса.
Реклами с възпроизвеждане
Реклами, които позволяват на хората да тестват мобилни игри в новинарски емисии или истории. Те се използват за насочване към мобилна игра или приложение.
Реклами в Messenger
Има няколко различни типа реклами в Messenger: реклами, които се появяват между разговори, реклами, които се появяват в историите във входящата кутия на Messenger, и реклами във Facebook и Instagram, които се свързват с Messenger, чрез които потребителите могат да се свързват директно с фирми.
Те са полезни, когато искате да се ангажирате потребителите извън Facebook и Instagram, които обаче използват приложението за чат.