Основната цел на бизнеса е да се разшири и да достигне до нови клиенти, да увеличи продажбите си и да изгради разпознаваема марка. Днес ще се съсредоточим върху изграждането на марка и тенденциите за брандиране през 2021 г.
Брандът е своеобразната личност на вашия бизнес, който предава емоционални и изразителни елементи, развиващи стратегическо конкурентно предимство, когато марките съчетават успешните си усилия за брандиране с целевия си пазар, пише онлайн изданието business2community.com.
Марката е много повече от осезаемото си изображение - цветовете, шрифтовете и изображенията, използвани за представяне пред външния свят. Тенденциите в брандирането, свързани с този нематериален имидж, също се променят и са важни за конкурентните предимства на брандовете.
Изданието обобщава няколко такива нови тенденции.
Нещо смело и нещо ново
На първо място, искате да сте сигурни, че вашата марка е възможно най-смела и вълнуваща, което също означава, че трябва да сте иноватори. Като част от вашата стратегия за брандиране се уверете, че вашата марка е уникална и лесна за запомняне.
За да направите марката смела, помислете за уникална комбинация от цветове, изображения и елементи на дизайна.
Геометричните фигури са една от най-новите тенденции в брандирането по отношение на дизайна. Използвайте смели цветове, които да привлекат вниманието, както и стилизирани човешки лица.
Мърчандайзинг и след това
Един от традиционните начини за излизане на марка е чрез използване на мърчандайзинг. Хубаво е да обмислите тази успешна тенденция на брандиране от минали години, тъй като тя все още е мощна тактика дори през 2021 г. Трябва да се опитате обаче да я разклатите малко, да я направите малко по-различна и да надградите опита.
Ценности и етика
Една от най-въздействащите тенденции в брандинга, наблюдавани през последните години, е тенденцията към купуване на съвест. Особено по-младите потребители търсят компании с определени етични ценности и се разграничават и бойкотират бизнеси, които не ги следват.
Изградете по-добра личност
Друга от важните тенденции в брандирането включва изграждане на личност за вашата марка. Личността на марката е набор от човешки характеристики, свързани с марката, и тъй като 83% от потребителите искат повече човешко взаимодействие, тази асоциация предоставя стойност както на марката, така и на потребителите.
Личността на вашата марка се формира чрез последователно усилие да маркирате продуктите си с изображения, цветове и текст, които подсилват имиджа ви. След това постоянно съпоставяте съобщенията с тази личност.
Nike например използва своето бранд послание - Just Do It, както и изображения и съобщения в своята реклама и на уебсайта си, за да се позиционира като герой на своята история и като цяло, превръщайки ви в герой на вашата собствена история.
Можете да мислите за всичко това като за стойност на марката, която постигате както с материални, така и с нематериални усилия за изграждане на по-добър бранд. Ако можете да изградите собствен капитал на бранда, това ще помогне на продажбите ви в близко бъдеще и ще гарантира, че имате по-голям капацитет за растеж в дългосрочен план. Използвайте тези стратегии, за да издигнете марката си в медиите, в търсенето и в сърцата и умовете на потребителите.