Тайната на успеха в LinkedIn

Тайната на успеха в LinkedIn

Автор: Явор Янкулов

Явор Янкулов e доктор по икономика, доцент в УНСС и мениджър обучения в E-training.bg

Добре познат е на читателите на сп. ENTERPRISE с множество статии и популярни публикации. Автор е на книгите "Продажбата е лесно нещо" и "Витамини за мениджъри".

Последната му книга отново е със силна и много актуална практическа насоченост - "Бизнес чрез Linkedin".

Експерт и консултант на редица компании по продажби и развитие на бизнеса в Linkedin.

Можете да го откриете в Linkedin - YavorYankulov

https://www.linkedin.com/in/yankulov-phd/

- - - -

"Какви шашми правиш, та толкова хора четат постовете ти? Пиша на английски и пак достигам максимум до 2-3 хиляди души, а ти пишеш на български и правиш по 10-20 хиляди с всеки пост? При това даже не ползваш видео. Аз ли бъркам нещо, или ти знаеш тайни трикове?" Горните въпроси ми зададе познат в Linkedin.

Защо все очакваме, че трябва да има някаква "шашма"? Винаги търсим някакъв прост трик, който дава бързи и безотказни резултати. Споделям с удоволствие нещата, които правя, като в 9 от 10 случая чувам вариации на един и същ отговор, но в двете крайности:

Вариант едно: "Ама само това ли било? Че то това е много лесно?!"

Вариант две: "А, това ли е? Ама това не изглежда толкова лесно?"

Няма шашми. Има прости и работещи инструменти, които даже не изискват бюджет. Основната тайна е в съдържанието. Останалото са десетина прости практически инструменти по "настройка" на мрежата, които обаче без добро съдържание не работят.

Как да ПИШЕМ в Linkedin?

  1. Редактирайте.
    • 1.1. Закрийте една дума и вижте запазва ли се смисълът на изречението без нея. Ако да - изтрийте я!
    • 1.2. Направете същото с всяко изречение, ако без него смисълът на поста остава.

Просто е:

"Ако за всяка махната дума взимаш $5, колко пари можеш да изкараш без да промениш смисъла на текста?"

     2. Не бъдете назидателни! Никой не обича това! ЗАПОМНЕТЕ ГО! 😊

     3. Прости думи с малко срички. Не само защото LI позволява до 1300 знака.

Дори само това правило да спазвате, пак ще подобрите представянето на Вашите постове в мрежата. В допълнение, разделете написаното на кратки абзаци, отделени един от друг. По този начин текстът става по-лесен за четене, особено от мобилно устройство. А над 60% от използващите Linkedin са в тази категория.

     4. Махнете: клишета, прилагателни, жаргон и чуждици. Всичките 4 ги има в само 2 думи: "качествен контент". Като ги видя и спирам да чета нататък.

Почти всяко прилагателно е излишно. Често срещани са описанията от типа: "известен консултант", "популярен лектор", "доказан професионалист"...

Никога не съм срещал неизвестен консултант и непопулярен лектор.

     5. Правилото за запетайките: точката е най-добрият препинателен знак.

Защото, за разлика от запетайката, точката ни кара да бъдем кратки, конспективни, а не да пишем дълги и безсмислени изречения, в които читателят се губи между началото и края, което е особено важно в тази мрежа, създава завършеност на изказа, а така четящите могат да схванат по-добре идеята ни.

     6. Искреност и емоция.

Това за Linkedin e най-важното. Ако го има, ще Ви простим пропуските в точки от 1 до 5.

Видео, снимка или текст - кое е по-добре в Linkedin?

Мрежата се опитва да толерира видеата. И въпреки това те често се представят най-зле. Е, вината не е само на LI.

Видеото трябва да грабва от самото начало и да отговаря на основни изискванията. За целта е добре продължителността му да бъде в рамките на 30 секунди до 1 минута. Така вероятността аудиторията да го изгледа е доста по-голяма, а това се отчита от алгоритъма.

Добре е и да не е в YouTube или на корпоративния ни сайт. По простата причина, че всяко излизане извън Linkedin не се толерира.

Добра идея е, ако говорите, да сложите и субтитри - много от гледащите го правят при изключен звук.

Практиката показва, че професионално записаните видеа много по-силно привличат вниманието. Да се записвате как говорите в колата докато шофирате из квартала не е секси.

Известно е правилото, че "една снимка замества хиляда думи". Да, ама не и в LI.

Първо, снимката се подлага на предварителен анализ още при публикуването на поста и по много причини може да ограничи разпространението му.

Второ и по-важно - снимката трябва да е много провокативна и сама да разказва цяла история.

Ако слагате снимка "клише", особено от безплатните и популярни "бизнес илюстрации" от типа трима души с вратовръзки, нямате шанс. По-добре е изобщо без снимка, отколкото със слаба такава.

Дори да имате супер картинка, не пречи да ѝ добавите 4 реда готин текст. (Първите 2 реда се виждат, за третия трябва да кликнат - това влияе добре на поста.)

Различни анализи на публикациите в мрежата показват, че "чист" текст без снимка или клип се представя най-добре. Но причината не е в особеност на алгоритъма, който да толерира писаното слово. Истината е, че добре разказаната история обикновено не се нуждае от илюстрация и авторът я оставя така.

Качеството на бизнеса Ви в Linkedin зависи от качеството на съдържанието, което споделяте.

Както и на майсторството, с което сте го направили.

Опитайте!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.