Силата на Facebook Messenger като маркетингов инструмент

Силата на Facebook Messenger като маркетингов инструмент

Повече от 1,3 млрд. души използват Facebook Messenger. Това е един от най-добрите маркетингови инструменти за бизнеса.

Чрез Messenger можете да изпращате най-новите актуализации, промоционални оферти и публикации в блогове, за да ангажирате клиентите си в платформата за съобщения, пише business.com.

Вижте как Facebook Messenger може да се превърне в безценна част от маркетинговата стратегия на вашата марка.

Защо да използвате Facebook Messenger

Повечето брандове пренебрегват реалния потенциал на приложенията за съобщения в платформите за социални медии. Изследванията показват, че потребителите използват най-добрите приложения за съобщения повече, отколкото използват действителните социални мрежи на Facebook, Instagram, Twitter и LinkedIn.

Facebook IQ направи проучване за използването на мобилни съобщения с участието на 12 500 потребители по целия свят. Данните показват следното:

Приблизително 56% от анкетираните казват, че предпочитат да изпратят съобщение, вместо да се обаждат на телефон за обслужване на клиенти. Над 50% от потребителите са по-склонни да правят онлайн покупки от марки, с които могат лесно да общуват чрез съобщение.

Приблизително 61% от потребителите се чувстват добре, когато получават персонализирани съобщения от марки. Около 63% от потребителите имат по-положителни чувства за марките, с които могат да чатят в Messenger.

Евтино и лесно е и да настроите персонализиран чатбот, който може да помогне за продажбата на вашите продукти в приложението. Винаги можете да изпращате ръчни съобщения по-късно, въз основа на разговора с чатбот. Показателите на Facebook Messenger помагат да се определи дали нещата работят, или не. Ако процентът на отговор е малък, това означава, че вашият чатбот трябва да бъде се подобри.

Друга причина да използвате Facebook Messenger е, че можете да автоматизирате и изследвате взаимодействията с клиентите си. Можете да откриете определени части от разговорите, които имат най-висок процент отпадане, и да работите по коригирането на всичко, което кара потребителите да се отказват. Освен това Messenger е на разположение на клиентите 24/7. Въпреки че вероятно няма да имате персонал, който отговаря по всяко време на нощта, клиентите все още могат да взаимодействат с вашия бизнес и да получават автоматичен отговор, който обещава, че ще прегледате съобщението им.

Как да използвате Facebook Messenger за бизнес

Предоставяне на съдържание. Много предприемачи, търговци и дори утвърдени марки смятат, че единственият начин да доставят съдържанието си на клиенти или абонати е чрез имейл. Facebook Messenger обаче може да свърши същата работа и според някои проучвания може да постигне дори по-големи успехи от имейла.

В опит да предложи на своите читатели персонализирано новинарско изживяване, Washington Post например включва в своята маркетингова стратегия чатбот за новини, който работи добре във Facebook Messenger. За всяка потребителска заявка ботът изпраща пет свързани новини, плюс опция за излизане отвъд заглавията. Както за абонатите, така и за журналистите това е един от най-бързите начини за извличане на информация по безброй теми.

Намиране на съдържание. В допълнение към изпращането на съдържание до вашите последователи и фенове, Facebook Messenger може да помогне на вашата аудитория да намери съдържание сама. Това ще подобри усилията ви за маркетинг на съдържание, като ви позволи да доставяте персонализирано съдържание на вашата целева аудитория по ненатрапчив начин.

Генериране на висококачествени клиенти. Facebook Messenger може да бъде чудесен начин да привлечете вниманието на вашите потребители и да намерите квалифицирани потенциални клиенти.

Нека вземем пример как Feldman Automotive Group използва Messenger бот, за да стимулира потенциалните клиенти. Той създава реклами с Click to Messenger с насочване по местоположение, за да свърже потребителите с местните дилъри на автомобили и да насърчи физическите посещения. Когато потребителите щракнат върху рекламата, те се пренасочват към разговор в Messenger с чатбот, който ще им задава подходящи въпроси. След няколко месеца марката достигна до повече от 100 000 души и генерира около 50 продажби на месец чрез Messenger чатбот.

Повторно ангажиране на потенциални клиенти. Има два основни типа реклами във Facebook Messenger, които марките могат да използват за това. Рекламите Click to Messenger позволяват на потребителите да прескачат направо от новинарската си емисия във Facebook към разговор в Messenger.

Една от най-добрите стратегии за реклами във Facebook Messenger е повторното ангажиране на вашите потенциални клиенти, като например хора, които веднъж са посетили продуктовата ви страница, но не са купили никакви продукти, или са ви задавали въпроси през Messenger преди. Можете да използвате реклами Click to Messenger, за да отговаряте на въпросите на потребителите, или можете просто да използвате спонсорирани съобщения, за да им изпращате подходящо съдържание.

Изключително обслужване. Facebook Messenger може да ви помогне да осигурите навременно обслужване на клиентите. Хората предпочитат да се свързват с брандовете чрез незабавни съобщения по имейл, телефон и други канали, тъй като искат бърз отговор. Ако дадена марка не отговори незабавно, те отиват на уебсайта на конкурент.

Как да настроите Facebook Messenger за вашия бизнес

Настройването на вашия акаунт във Facebook Messenger изобщо не е труден процес. Просто се уверете, че вече имате Facebook страница за вашия бизнес. След това влизате в Messenger чрез акаунта, свързан с вашата страница.

Активирайте Messenger на вашата страница. Функцията ви за съобщения вече трябва да е включена, но в случай, че не е, можете да проверите, като отидете в секцията Настройки на вашата страница. Щракнете върху Съобщения и под секцията Общи настройки го включете.

Сега, когато функцията ви за съобщения е включена, можете също да използвате този раздел, за да конфигурирате настройките за съобщения. Можете да създавате незабавни отговори на често задавани въпроси и да настройвате поздрави и съобщения за отсъствие.

Създаването на запазени отговори ще ви позволи бързо да отговорите на някои често задавани въпроси. Също така е много полезно за вашия бизнес да добавите кутия за Messenger към вашия уебсайт.

Тъй като все повече хора приемат приложения за съобщения, потенциалът да развиете бизнеса си с маркетинга във Facebook Messenger става все по-голям. Можете да използвате приложението, за да достигате до повече хора и да осигурите изключително обслужване, така че да привличате клиенти.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.