Шест тенденции при инфлуенсър маркетинга, които са тук, за да останат

Шест тенденции при инфлуенсър маркетинга, които са тук, за да останат

Глобалната икономическа ситуация остава несигурна, алгоритмите на социалните медии непрекъснато се променят и има огромен натиск бизнесите да извлекат максимума от маркетинговите си бюджети.

Въпреки растящата инфлация и свиващите се бюджети за маркетинг, инфлуенсър маркетингът си остава сред водещите тенденции в маркетинговия арсенал, пише upfluence.com, като обобщава 6 основни тенденции в сектора, които ще се развиват през тази и следващите години.

Инфлуенсър маркетингът и афилиейт маркетингът се сближават

Сега, повече от всякога, бизнесите са по-фокусирани върху генерирането на продажби и реализации, отколкото върху осведомеността. В условията на икономически спад търговците трябва да се съсредоточат върху стратегии, които ще окажат реално въздействие върху крайния резултат на тяхната компания. Това означава, че те трябва да докажат ефективността на своите инфлуенсър маркетинг кампании с реални числа за продажби.

Социалната търговия се разви благодарение на коронавируса. Част от социалната търговия е работата с инфлуенсъри с цел продажба на продукти.

Преди инфлуенсър маркетингът беше свързан с информираността - колко последователи имат инфлуенсърите, какъв е обхватът им, какво впечатление създават. Очакванията на брандовете обаче се промениха и сега те гледат за колко реализации е допринесъл инфлуенсърът и каква е генерираната от него/нея брутна стокова стойност (GMV), както и възвръщаемостта на инвестицията ROI.

Тенденцията към създаване на партньорства, които генерират продажби, означава, че инфлуенсър маркетингът и афилиейт маркетингът се сближават. Очакванията са да нарасне използването на кодове за отстъпки, партньорски връзки и компенсация за споделяне на приходите. Така брандовете могат по-лесно да проследяват продажбите, генерирани от техните кампании.

Така тактиките от афилиейт маркетинга се превръщат в решаващ елемент за изчисляване на ефективността на кампаниите с инфлуенсъри.

Делът на TikTok в разходите за инфлуенсър маркетинг нараства бързо

Instagram отдавна държи първото място като социална мрежа с най-голям дял разходи за инфлуенсър маркетинг. Тя ще задържи позициите си през 2023 г., но TikTok бързо набира позиции и се прогнозира да измести YouTube през 2024 г.

Ангажиращият късометражен видео формат на TikTok и процъфтяващата икономика на творците продължават да привличат маркетингови разходи. Според доклад на eMarketer до 2024 г. разходите за платформата ще бъдат почти 10 пъти по-високи, отколкото през 2020 г.

TikTok ще поеме водеща роля в социалната търговия

TikTok се превръща в ценен канал за инфлуенсър маркетинг благодарение на вирусността и алгоритъма си, който е предназначен да насърчава откриването на ново съдържание чрез страницата "За вас".

TikTok е от съществено значение за марките, насочени към по-младите поколения. Платформата наскоро победи Netflix и стана второто най-популярно приложение за хора под 35 години.

TikTok свързва света на развлеченията и търговията, като 67% от потребителите са съгласни, че TikTok ги е вдъхновил да пазаруват, дори когато не са искали да купят нещо.

Съдържанието на TikTok е ангажиращо и влияе върху поведението. Проучване на The New Consumer and Co-efficient показва, че потребителите на TikTok се вдъхновяват да слушат музика или да готвят рецепти, след като видят публикация в платформата. Общо 27% от хората съобщават, че са купили артикул, след като са видели видеоклип в TikTok.

Преди празничния сезон през 2022 г. TikTok стартира пазаруване в приложението за американския бизнес, с което демонстрира ангажимента си за разширяване предлагането на възможности за търговците.

Разходите главоломно растат

Маркетолозите се борят с нарастващите разходи за реклама. Наскоро беше обявено, че рекламните разходи в Google са се повишили в 91% от индустриите. Когато към това се добави и ефектът от инфлацията, става ясно защо експертите трябва да изстискват максимално бюджетите си.

Данните от The Common Thread Collective показват, че през 2022 г. е имало постоянно увеличение от 50% на разходите за реклама, което демонстрира тази по-широка тенденция.

Всяка компания има своя собствена ситуация, но с COVID истинската експлозия на електронната търговия, която видяхме, е от страната на потребителите - дори такива, които никога не биха пазарували онлайн, просто нямаха избор. Имаше бум и при търговците, разбира се - марки, които исторически не са продавали нито една бройка онлайн, се насочиха към интернет, за да оцелеят.

Като се комбинира всичко това с "апокалипсиса на бисквитките" - устройствата и браузърите ограничават поддръжката на бисквитки на трети страни, нараства конкурентната интензивност. Това тласка разходите за маркетинг нагоре и за някои бизнеси те стават непосилни.

Като се има предвид, че тази тенденция е малко вероятно да се забави през 2023 г., как търговците могат да се адаптират? Инвестирането в дългосрочни партньорства с най-добре представящите се инфлуенсъри е сигурен начин за растеж на бизнеса. В съчетание с по-интелигентно използване на други активи ще имате свещения граал на съгласувани партньорства със силно съдържание, което е идеално за повторно използване в няколко канала и различни формати.

Данните от първа страна ще играят по-голяма роля при идентифицирането на автентични творци

Маркетингът исторически е разчитал на данни от трети страни, за да събере информация за навиците за сърфиране на интернет потребителите за пренасочване на рекламни кампании. Данни от трети страни също са използвани за изграждане на профили на инфлуенсъри.

Въпреки това, като се имат предвид нарастващите опасения относно поверителността на данните и съобщенията от Google и Apple за премахване на бисквитките на трети страни, инфлуенсър маркетингът ще трябва да се адаптира.

Маркетинговите платформи за инфлуенсъри вече са пред кривата и разполагат с инструментите, за да ви помогнат да намерите най-добрите инфлуенсъри за брандовете ви без да разчитате на данни от трети страни.

Търговците обаче пропускат, че могат да намерят инфлуенсъри в собствената си клиентска база. В крайна сметка вашите клиенти вече познават и обичат вашата марка, което ги прави най-автентичните създатели на съдържание за нея.

Влиятелните търговци ще преминат към възнаграждение, базирано на постиженията

Заради нарастващите разходи за реклама специалистите по инфлуенсър маркетинг ще се стремят да оптимизират разходите в сектора. Бюджетите на маркетолозите се свиват повсеместно, така че възнаграждението, базирано на резултатите, е рентабилен начин за стимулиране на инфлуенсърите да постигат резултати за вашата марка.

Все по-често се налага практиката предварителните разходи при работа с инфлуенсърите да не са толкова големи, а да се работи със стимули на база на реализации. Най-лесно те се отчитат с код на купон.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.