Седем грешки в социалните медии, които могат да погребат бранда ви (и как да ги избегнете)

Седем грешки в социалните медии, които могат да погребат бранда ви (и как да ги избегнете)

В зависимост от начина, по който ги използвате, социалните медии могат да се превърнат в звездата на дигиталния маркетинг. Те могат да култивират настроенията към бранда ви, както и силни емоционални връзки между вашите клиенти. А могат и да позиционират бизнеса ви като недостъпен или дори нискокачествен, който трябва да бъде избягван на всяка цена.

За съжаление, много нови малки предприятия се оказват в последната категория, докато се борят да осъществят тези критични връзки с потребителите на социални медии и да избегнат провалите, пише Entrepreneur.com.

Такива самонанесени рани не само вредят на усилията ви в социалните медии; те често могат да нанесат големи щети на репутацията и да потиснат приходите в дългосрочен план.

Ето седем от най-големите грешки в социалните медии, които могат да провалят маркетинговата ви стратегия, и как да се пазите от тях.

Публикуване от грешна гледна точка

Публикуването на бизнес актуализации от индивидуална гледна точка може да изглежда достатъчно безобидно. Но отдалечаването твърде много от гласа на вашата марка може да прекъсне връзката с аудиторията ви. Това ще има трайни последици за бранда ви и ще вкара усещане за пристрастие. Това ще отчужди потребителите и ще подкопае стратегията ви и влиянието на съобщенията.

Когато мениджърите на социални медии се отклонят твърде далеч от утъпкания път, последователите и квалифицираните потенциални клиенти могат да загубят вяра и да зарежат социалните ви канали.

Независимо от вашата марка или индустрия, поддържането на стратегията ви за социални медии на правилния път означава да поддържате последователен глас на марката навсякъде, както и да гарантирате, че публикациите ви са от гледната точка на компанията, не на хората, които ги осъществяват.

Хващане за грешни тенденции

Прихващането за грешните тенденции е един от по-бързите начини да изместите управлението на социалните си медии извън релсите. За съжаление, това също е твърде често срещана тенденция сред специалистите по социален маркетинг и малкия бизнес, които търсят бързо увеличаване на видимостта. Той неизбежно свързва марки с неподходящи миймове или хаштагове.

Въпреки че всеки социален медиен канал предлага място за експериментиране и изпробване на нещо свежо, важно е да разберете каква е най-новата тенденция, преди да предприемете нещо прибързано. С всяка нова платформа, мийм, хаштаг или вирусен видеоклип, който се появява, проучете внимателно как бихте могли - и дали изобщо бихте могли, да го използвате, за да увеличите популярността си, преди да сте причинили катастрофа на бранда.

Скачане в грешни разговори

Въвличането на вашата марка в грешен разговор е сериозна, но предотвратима грешка в социалните медии. Една такава грешка обаче може да генерира значителен обществен отпор с трайни последици за вашия бизнес. Това е така, защото присъединяването към социални разговори и дискусии, които не са в съответствие с вашето послание или цел, вреди на взаимоотношенията ви с клиентите и може да ви превърне в посмешище.

Въпреки че със сигурност има случаи, в които присъединяването към разговора може да подсили съобщенията ви, изключително важно е да си напишете домашното, преди да се потопите. Разговорите, които са в съответствие с вашата марка, клиенти и култура, са страхотни, но бъдете абсолютно сигурни, че те са точно такива, преди да се включите.

Използване на новините за популяризиране на вашата марка

Тук и там се появяват новини и събития, които могат достоверно да бъдат включени в маркетинговия микс на социалните медии и да предоставят солидна възможност за популяризиране на бранда ви.

Не е необичайно за бизнеса да използва тези елементи неподходящо - т.нар. newsjacking. Тези случаи буквално крещят за лошия вкус на компанията и противоречат и на обществените настроения. Ето как нещо, което изглежда добра идея, може да се превърне в PR провал, чието преодоляване ще изисква значително време и пари.

Краденето на новини е основна грешка на социалните платформи, която е лесно да се избегне. Запомнете, че социалните медии са на първо място за ангажираност и че споделеното съдържание трябва винаги да е истинско и на марката.

Пълно избягване на новини и събития

Точно както неподходящата промоция, свързана с новини в социалните медии, може да навреди на бранда ви, така и пълното игнориране на новини и събития може да направи същото. Ако игнорирате новини и събития, марката ви може да се позиционира като безгрижна, безчувствена и невежа по отношение на проблемите, които са най-важните сред вашите клиенти. Настроенията на клиентите, генерирането на потенциални клиенти и дори лоялността на клиентите могат да пострадат.

Въпреки че е невъзможно да знаете всичко, експертите по социалните медии и специалистите по социалния маркетинг сред персонала ви трябва да имат добра представа какво се случва по света и да обмислят важни новинарски събития и актуализации, преди да заредят най-новата актуализация на марката.

Негативизъм заради отрицателни коментари

Понякога може да е изкушаващо, но да отвърнете негативно на отрицателни коментари и обратна връзка в социалните медии може бързо да се превърне в бумеранг и публична криза, която да стане вирусна и да излезе извън контрол. Независимо дали като самостоятелна публикация или в секцията за коментари, гневният отговор на лоша обратна или отрицателен коментар само влошава нещата.

Борбените отговори тип "око за око" никога не трябва да са приоритет в която и да е платформа за социални медии. Вместо това е най-добре да имате установени правила за справяне с негативни коментари, насоки, които поддържат разговора конструктивен.

В случаите, когато ситуацията е особено напечена, директно съобщение или дори офлайн стратегия за отговор може да бъде най-добрият подход.

Постове от роботи

Вярвате или не, хората искат да създават значими връзки и да взаимодействат със съдържание, което осигурява действителна стойност, в социалните медии. Те не искат роботизирани публикации, на които много марки разчитат, само за да изпълнят препоръчаните минимуми за социална активност.

Ангажирането с клиентите и демонстрирането на автентичност и съпричастност чрез лично взаимодействие е от ключово значение за избягване на автоматизирания подход, който много клиенти могат да разпознаят от километри.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.