Историята на бранда е ключова. Тя определя защо вашата марка съществува и защо хората трябва да се ангажират с вас. Компаниите обаче много често точно тук се препъват.
Изкуството да се разказват истории е това, което ангажира публиката. Може да сте добри в създаването на продукт или предоставянето на услуга, но да не умеете да говорите за това, пише онлайн изданието business2community.com.
След като историята и позицията на вашата марка са дефинирани, време е да ги споделите е с външната си аудитория - включително заинтересовани страни, партньори, клиенти. Кога, как и защо разказвате историята си ще има значение толкова, колкото и историята, която се разказва.
Една мощна история се неутрализира, ако начинът, по който я споделяте, е в противоречие с нея. Така само губите вниманието на хората.
Какво да направите? Изданието представя пет опорни точки, които трябва да имате предвид при разработването на вашата стратегия за разказване на истории.
Успешното разказване на истории е основано на изследвания
Страхотното разказване на истории трябва да се основава на основната история на марката. Фокусирайте се върху създаването на мощна шестсекундна история. Само с няколко думи уловете есенцията на бранда за клиента - защо правите това, което правите, какво правите и как го правите.
Измислянето на шестсекундна история е много упорита работа, която отнема време и изследвания. Първо, отделете времето, необходимо наистина да определите вашето "защо". Това трябва да мотивира всяко ваше бизнес решение, а не само вашата шестсекундна история.
След това научете какво казват хората за вас, независимо дали става въпрос за интервюта с клиенти, анализ на данни или проучване на пазара, и намерете начин да разберете дали вашата история има смисъл за тях.
Преди всичко се запознайте с фундаменталните изследвания, създали историята на вашата марка.
Успешното разказване на истории е свързано с времето
Има определени моменти, събития и дори часове от деня, които доказано генерират по-висок процент на ангажираност за определени продукти или марки. Имайте предвид, че те могат да варират в зависимост от индустрията и аудиторията.
Без значение колко добра и завладяваща е вашата история, никой няма да слуша, ако е разказана в грешния момент.
Успешното разказване е свързано с доставка
Гласът на вашата марка трябва да бъде последователен във вашия уебсайт, имейл кампании, публикации в социални медии, блогове, реклама и печатни медии. Това важи особено за разказването на истории чрез медии, като телевизия, радио или подкасти, както и с говорители, онлайн инфлуенсъри и други публични фигури. Експертите разказват истории с простота, яснота и съгласуваност във всеки един момент.
Много често разбирането ви за това кога и как да предадете историята си ще направи или разбие вашата марка.
Успешното разказване се ръководи от връзките
За да доставяте успешно съобщенията си, ще трябва да прекарате известно време зад кулисите, развивайки и установявайки доверие сред хората, които могат да ви помогнат да достигнете до по-широка аудитория.
Самото съдържание също е важно. Трябва да е такова, което публиката иска и е готова да сподели. Ако нямате връзки, за да направите това, започнете да ги изграждате веднага, като използвате мрежи, уеб семинари и други събития.
Успешното разказване на истории е свързано с внимателно управление
В съвременното общество всеки може да е критик и то с мегафон. От инциденти в обслужването на клиенти до онлайн коментари - марките, които си взаимодействат с хора, трябва да разполагат с протоколи, които да адресират моменти, когато нещата стават, да кажем, интересни. Това означава, че управлението на разказването на истории и създаването на резервни планове и планове за реагиране при кризи са от решаващо значение.
Не е достатъчно просто да споделите историята си - трябва да сте достатъчно мъдри, за да сте сигурни, че тя е преразказана по същия начин от други хора. Когато позволите на света да контролира вашата история и да я види през обектива на някакъв нещастен инцидент, истинската история на марката изобщо не се разказва.
В икономиката на вниманието маркетолозите трябва да продължат да вдъхновяват публиката да продължи да слуша. Ако можете да направите това и го направите добре, вие поставяте началото на нещо повече от просто ангажиране - вие правите път за голям ръст на аудиторията и застъпничество за марката.