Маркетингът е едновременно изкуство и наука. Трябва да сте креативни, за да бъде забелязано вашето послание, като същевременно поддържате прецизен и преднамерен подход. Като вземете предвид своите клиенти и пазар, можете да разработите правилните стратегии за достигане до вашата целева аудитория.
Маркетинговите агенции и вътрешните маркетингови екипи използват два основни маркетингови метода: push маркетинг и pull маркетинг. И двете служат за уникални цели и не са взаимозаменяеми, посочва business2community.com.
В традиционния модел push маркетинг, или още изходящ маркетинг, вие отговаряте за времето, съдържанието и честотата на вашите промоции. Вие "натискате" и се надявате купувачите да проявят интерес и да закупят вашия продукт или услуга.
Push маркетинг
Push маркетингът се предлага в различни форми и е много по-натрапчив от pull маркетинга. Потребителите не търсят активно вашите услуги, а вместо това вие им предлагате вашия продукт или услуги. Push маркетингът е бъде под различни форми, като "студени" имейли, дисплейна реклама, продажби лице в лице, промоции на търговски изложения и т.н.
Други примери са билбордовете, разпространението на памфлети и брошури, радио и телевизионни реклами, директни продажби в шоуруми и т.н.
Пул маркетингът, известен също като входящ маркетинг, е да направите вашия продукт или услуга видими за потенциалните клиенти, така че да могат да ви намерят, когато разберат, че имат интерес или нужда от конкретен продукт или услуга.
Този вид маркетинг включва по-нови маркетингови канали като уебсайтове, оптимизация за търсачки (SEO), маркетинг за търсачки, PPC реклами, имейл маркетинг, маркетинг в социалните медии и т.н.
Pull маркетинг
Pull маркетингът работи, за да привлече потребителите към вашата марка, като предлагате ценно за тях съдържание - видеоклипове с инструкции, инфографики, блог стъпка по стъпка, уебинар. Всички те работят, за да поставят нуждите на потребителите на първо място. Потребителят взема решение, че съдържанието е подходящо за него и го разглежда в удобно за него време.
Pull маркетингът изисква повече работа от ваша страна, защото трябва да привлечете потребителите и да ги накарате да искат да купят от вас. С други думи, трябва да спечелите доверието им с течение на времето.
Има подходящи моменти, когато всяка стратегия е изгодна и двете могат да работят заедно за увеличаване на продажбите и лоялността на клиентите.
Кога да използваме push маркетинг
Като търговец вашият приоритет е да гарантирате, че потенциалните клиенти знаят за вашите стоки или услуги. Push маркетингът е чудесен начин да направите това, особено ако сте нова компания с минимална видимост или утвърдена компания с ново предлагане на продукти. След като потребителите идентифицират нужда, можете да приложите pull маркетинг.
Освен това, насоченият маркетинг е по-подходящ за незабавни взаимодействия, отколкото за изграждане на трайни взаимоотношения.
Използвайте push маркетинг в следните сценарии:
-да изградите информираност и да създадете клиентска база като нова компания
-за да привлечете нови клиенти
-за да изградите разпознаваемост на марката
-за да наложите нов продукт на пазара
-за промоции и разпродажби.
Кога да използвате pull маркетинг
Днешните купувачи все повече използват търсене, за да намерят информация за услуги и продукти; те проучват, питат приятели за предложения и четат отзиви и оценки. След като потенциален клиент знае за вашата компания и иска да научи повече, информацията трябва да е лесно достъпна.
Уверете се, че вашият уебсайт е актуален и натрупва добри отзиви от клиенти, като насърчавате доволните клиенти да пишат положителни отзиви.
Трябва също така последователно да произвеждате и публикувате полезно и ангажиращо съдържание в множество канали. Дори ако току-що стартирате бизнес, започнете да полагате основата, като изградите уебсайта си и създадете онлайн общности в социалните медии.
Използвайте pull маркетинг в следните сценарии:
-за да привлечете клиенти, които знаят какво търсят
- за сложни продукти, за които потенциалните клиенти обикновено проучват преди покупка
-за да информирате и ангажирате потенциални клиенти, след като са кликнали върху вашия push маркетинг
-за да поддържате връзка с потенциални клиенти
-за укрепване и развитие на връзките с клиентите.
Push маркетингът се фокусира върху увеличаване на експозицията на марката и подчертаване на уникални точки за продажба. Pull маркетингът се стреми да изгради по-задълбочено познаване на компанията и нейните предложения и разпознаване на марката. Двете стратегии винаги трябва да работят в тандем за максимални резултати.
Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!