Принципи за ефективно търсене на потенциални клиенти в LinkedIn

Принципи за ефективно търсене на потенциални клиенти в LinkedIn

Ако се интересувате от продажби или планирате да стартирате програма за популяризиране, LinkedIn може да се окаже изключително печеливша платформа за вашия бизнес. Тя може да се използва за търсене на профили на потенциални клиенти, преди да им изпратите имейл или съобщение.

Първоначално това може да изглежда доста трудно, предвид необятността на тази платформа, пише Entrepreneur.com. Можете обаче да улесните процеса и да създадете ефективна стратегия за LinkedIn prospecting.

Какво е LinkedIn prospecting?

LinkedIn prospecting има за цел да идентифицира вашите идеални клиенти, така че да могат да бъдат изградени автентични взаимоотношения с тях. Проучването в LinkedIn се извършва чрез пресяване през платформата за разкриване на потенциални клиенти.

Търсенето е почти като студено обаждане, само че е по-ефективно и по-малко натрапчиво. Един общ процес на търсене на потенциални клиенти в LinkedIn ще включва следните стъпки:

-Създаване на персони на купувачите и идентифициране на основните им проблемни точки.

-Намиране на потенциални клиенти, които биха съответствали на създадените персони. Тъй като в LinkedIn има милиони потребители, потенциалните клиенти могат да бъдат намерени с помощта на разширени филтри.

- Структуриране на кампанията за обхват, където се определят посланията и степента на последващи действия.

Тъй като LinkedIn е професионална мрежа за поддържане на взаимоотношения, тя може да се окаже чудесна платформа за създаване на връзки с ключови лица, вземащи решения в различни индустрии. Тя ви позволява да общувате с голяма аудитория и улеснява намирането на точните личности, които търсите.

Освен това LinkedIn може да се използва и за анализиране на клиентската база на конкурент и тяхната стратегия за търсене.

Оптимизирайте профила си в LinkedIn за търсене.

Когато се свържете с потенциален клиент, първото нещо, което той/тя ще погледне, е вашият профил в LinkedIn. Ако потенциалните клиенти не ви познават лично или професионално, можете да очаквате, че ще извършат надлежна проверка. След като са определили защо сте се обърнали към тях, те може да решат дали да ви отговорят. Това прави оптимизирането на вашия профил по-скоро необходимост, отколкото незадължителна стъпка.

Когато оптимизирате своя профил, най-добрият начин да го направите е като мислите от гледна точка на целевата аудитория. Помислете какви решения може да търсят и след това измислете ключови думи, за да привлечете вниманието им. Използвайте ги в заглавието си и ги споменете във видеоклипа на профила си, ако добавяте такъв.

Заявка за връзка с LinkedIn.

Изпращането на съобщения на потенциален клиент може да бъде доста трудно. Човекът, на когото изпращате заявката за връзка, най-вероятно не ви познава и не знае какво решение предоставяте.

Нещо, което може да бъде от полза при достигането до потенциален клиент, е взаимната връзка. Можете да споменете името на взаимната връзка в съобщението за контакт. Ако няма взаимна връзка, можете да потърсите други общи черти с потенциалния клиент, за да направите посланието си по-персонализирано.

Можете да предложите на потенциалните си клиенти да ги запознаете с някого във вашата мрежа или да им изпратите ресурс. Може да помислите за запис на кратко, едноминутно видео или да изпратите гласово съобщение направо от мобилното приложение на LinkedIn.

Хората обичат да бъдат питани, както и да им се предлага нещо, но не и директно да им се продава.

Създавайте и публикувайте полезно съдържание

Това ще ви позволи да засилите присъствието си в платформата, което ще улесни достигането до вашата целева аудитория. Помислете за създаване на дългосрочно съдържание, свързано с индустрията. Можете също да публикувате презентации и видеоклипове и да се присъедините към групи, за да участвате в дискусиите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.