Милениалите са привлекателна цел за бизнеса, който продава продукти и услуги, защото имат огромна покупателна способност. Достигането до тях обаче е доста труден процес. Те подхождат към живота по значително различен начин от предишните поколения и тези разлики са очевидни в поведението им при пазаруване.
Традиционните маркетингови планове и процеси на продажба изглежда не работят добре с поколението на милениалите, защото милениалите дават приоритет на опита пред това, което всъщност получават, пише business.com.
За да продавате успешно на представителите на това поколение, важно е да разберете кои са те, как мислят и какво ценят.
Кои са милениалите
Милениалите са хората, родени от 1981 до 1996 г. По-възрастните от тях са деца на бейбибумърите (родените между 1946 и 1964 г.), докато родителите на по-младите са от поколението Х (родени между 1965 и 1979 г.).
Според Statista милениалите в САЩ са около 72,1 млн. души.
Милениалите купуват силни компании. Тези от тях, които имат деца, купуват играчки, дрехи и продукти за образование. Някои от тях вече са купили или искат да си купят собствен дом и ще бъдат въвлечени в покупки, свързани със собствеността върху жилище.
Милениалите не са един и същи етап от живота си. Според Pew Research 44% от милениалите са семейни в сравнение с 53% от представителите на поколението Х, 61% от бейбибумърите и 81% от "тихото поколение" родените между 1928 и 1945 г.) на сравнима възраст. Милениалите са склонни да се женят по-късно и е по-вероятно да живеят с романтичен партньор без да са женени, отколкото предишните поколения.
Милениалите също така имат деца по-късно, но все още имат приблизително същия брой деца като предишните поколенияБащите от това поколение са по-ангажирани с отглеждането на децата си.
По-малко са милениалите, които притежават жилище - 42% от тях притежават собствен дом до 30-тата си година. Като цяло само 17% от собствениците на жилища са хора от това поколение, въпреки че възрастовата група е с голяма численост.
Милениалите се фокусират върху преживяванията
Поколението на бейбибумърите - едно от най-големите потребителски поколения някога, оценяваше притежаването на продукти като знак за успех. Притежаването на продукти днес обаче не е толкова впечатляващо и не се разглежда като мярка за нечий успех в същата степен.
Тъй като много представители на милениалите са израснали с всичко, от което се нуждаят, притежанието на продукти не се превръща в техен основен фокус. Милениалите гледат другате и намират преживяванията за по-ценни от вещите. Техният начин на живот не следва традиционна кариера с цел закупуване на по-голяма кола или къща.
Милениалите търсят преживявания, които им дават трайно впечатление. Те искат шанса да се свържат с нови хора. Те не приравняват парите към щастието. Много милениали са израснали в домакинства, мотивирани предимно от пари, цял живот са гледали как родителите им харчат за материални блага, за да покажат своето богатство и успех.
Те може също да са забелязали, че явното потребление не е непременно равно на щастие в поколението на техните родители. Проучванията за щастието подчертават това: хората са склонни да бъдат по-щастливи, след като са похарчили пари за преживяване в сравнение с продукт.
Милениалите избягват дълговете, защото са видели как потреблението на родителите им ги приковава към дългове. Това може да е причината все повече милениали да се превръщат в т.нар. Generation Rent, т.е. да предпочитат животът под наем, за да харчат разполагаемия си доход за преживявания, вместо за солидни активи за бъдещето.
Социалните медии са друг фактор, който допринася за бума на преживяванията. Милениалите са първите, израснали с интернет, смартфони и социални медии. За да генерират повече харесвания в социалните медии, те демонстрират своя начин на живот и опит. Почивките създават много повече снимки, достойни за Instagram, отколкото показването на новата ви чанта или кола. Социалните медии позволяват на всеки да говори за живота си и да научава за живота на другите.
Милениалите искат да се чувстват свързани и се страхуват да не пропуснат нещо. Технологиите спомогнаха за тази промяна, което доведе до растеж на икономиката на опита.
Милениалите имат уникална връзка с парите. Те израснаха в сянката на 11 септември и Голямата рецесия. Въпреки че мнозина са учили в колеж и са получили дипломи, някои носят тежкото бреме на студентските дългове. Този дълг оказва влияние върху начина на живот, който могат да си позволят. Някои дори живеят с родителите си, за да намалят разходите. Независимо от това, милениалите могат да бъдат много лоялни към компании, които предоставят стойност.
Как брандовете могат да превърнат продуктите в преживявания?
Когато чуете за икономиката на преживяванията, може веднага да си помислите за еднодневна екскурзия или приключенска ваканция. Нещата обаче не са толкова едностранчиви. Днес продуктите могат да осигурят изживявания и създаването на това изживяване разчита да се ангажират милениалите.
HP например пусна специално издание на преносим компютър Star Wars едновременно с най-новото допълнение към франчайза. Компанията започна и маркетинговата кампания в социалните медии #AwakenYourForce за насърчаване на взаимодействията, създаване на ангажираност и задълбочаване на изживяването. Изживяването може да се случи в уюта на собствения ви дом, но все пак е налично.
Тайната за превръщането на продуктите в преживявания е изграждането на общност, нещо, от което бизнесите в миналото изобщо не се интересуваха. Докато създаването на общност никога не е било приоритет за повечето ниши, днес това е от съществено значение. Клиентите не просто искат връзка с вас; те искат връзка с други фенове. Ето защо социалните медии бързо се превръщат в ядрото на всички маркетингови кампании.
Начини да превърнете вашия продукт в бранд изживяване
Организирайте ексклузивни събития, за да създадете незабравимо изживяване. Така ще поставите вниманието върху продукта си и давате възможност на хората да си взаимодействат. Това изпълнява и желанието на милениалите да се свързват с другите. Например ако продавате книги, правете събития с участието на автори или осигурете място за среща на книжен клуб.
Персонализирайте пазаруването. Милениалите искат да се чувстват така, сякаш имат значение и че бизнесът ги обслужва лично и ексклузивно. Персонализираното пазаруване постига и двете. Търговците на дребно все повече предлагат предложения за пазаруване и промоции въз основа на предишната история на клиента. Можете да направите това, като използвате информация, съхранена във вашия CRM софтуер. Много POS системи често имат вграден CRM компонент.
Заведете клиентите си на пътешествие. Не просто им продавайте, направете всичко възможно, за да им помогнете. Помислете какво е предназначен да постигне вашият продукт и как трябва да подобри живота на хората. Например, ако продавате фитнес оборудване, разширете своя уебсайт, публикации в блогове и социални медийни платформи, за да предоставите упражнения, съвети за максимално използване и здравословни рецепти.
Групирайте вашето съдържание. Включете клиентите, като ги помолите да качват видеоклипове и снимки, на които използват вашия продукт. Помолете ги за съвети и предложения, които да споделят с други клиенти. Това има двоен ефект на създаване на приятно изживяване около вашите продукти - те да се чувстват като част от общност, а вие да получавате признание от другите.
Използвайте видео. Покажете на клиентите си как е направен вашият продукт, включете интервюта с дизайнерите и инженерите и им разкажете за историята на вашата компания или продукт. Качвайте или предавайте поточно видеоклипове за по-непосредствено изживяване, където клиентите могат да задават въпроси.
Маркетингът за милениалите е настоящето и бъдещето. Тъй като и следващите поколения се присъединяват към милениалите на пазара, желанието за преживявания вероятно ще се засили. Намерете начини да оформите продуктите и услугите си като преживявания и да предоставите истинска стойност, за да си осигурите лоялност на клиентите за години напред.