Пет водещи тенденции при B2C маркетинга през 2022 г.

Пет водещи тенденции при B2C маркетинга през 2022 г.

От инфлуенс маркетинг до виртуални събития, има толкова много възможности за брандовете, с които да изпълнят маркетинговата си стратегия.

Hubspot осъществява проучване след 1067 глобални маркетинг специалисти, работещи в B2B и B2C компании. Ето кои са петте водещи тенденции, върху които те ще съсредоточат усилията си.

Краткото видео ще е приоритет

Краткото видео се появи като тренд само преди няколко години и продължава да набира скорост. TikTok беше място номер едно за кратко видео съдържание. Днес Instagram Reels и YouTube Shorts също се състезават за вниманието на потребителите.

Това е добра новина за брандовете, тъй като краткото видеосъдържание предлага втората най-висока възвръщаемост на инвестициите за B2C маркетолозите през 2021 г. след инфлуенс маркетинга.

Въпреки че са на второ място по възвръщаемост на инвестициите, това е топ тенденцията, маркетолозите планират да инвестират най-много през 2022 г. точно в кратко видео. Приблизително 33% от B2C маркетолозите вече инвестират в кратко съдържание, докато една трета от тези, които не са го направили, ще го направят за първи път през тази година.

Днес, с толкова много платформи, които предлагат пазаруване в приложението и усъвършенствани рекламни формати, марките могат да постигнат много повече.

Инфлуенс маркетингът ще е ключов двигател за привличането на потенциални клиенти

За повечето B2C търговци силата на инфлуенсърите е ясна. През 2022 г. 61% от B2C маркетолозите, анкетирани в проучването, планират да използват инфлуенсъри, защото през 2021 г. точно инфлуенсърите са предложили най-добрата възвръщаемост.

През 2022 г. 61% от B2C маркетолозите, анкетирани в проучването, планират да инфлуенсъри, върху които се фокусират. Микроинфлуенсърите с под 100 000 последователи може да са по-ефективни.

Аудио съдържание на преден план

Данните показват, че видеото е лидер, когато става въпрос за маркетинг на съдържание. Въпреки това, аудиото също успешно се промъква в микса. Според проучването само 19,1% от B2C маркетолозите използват подкасти или друго аудио съдържание в своята маркетингова стратегия. От тези, които го използват, 37,4% смятат, че това е един от най-ефективните им инструменти.

Данните показват, че повече B2C маркетолози ще добавят аудио съдържание към своите маркетингови стратегии. Приблизително 43% от B2C маркетолозите планират да увеличат инвестициите си в подкасти през 2022 г., докато 38,4 планират да ги запазят.

Социалната отговорност ще бъде по-важна

Сега повече от всякога потребителите искат и очакват марките да бъдат по-прозрачни и да заемат позиция в социалните медии. Според проучване на Edelman Trust Barometer от 2020 г. много потребители виждат доверието като водещ фактор при решенията си за покупка.

През последните две години, особено в разгара на кризата с COVID-19 и призивите за социална справедливост, потребителите започнаха да държат на отговорността на брандовете.

В момента само една трета от анкетираните B2C маркетолози смятат, че социалната отговорност е ефективна маркетингова тенденция. Въпреки този факт, 45% планират да увеличат инвестициите си през 2022 г.

Марките ще продължат да прилагат входящи маркетингови стратегии

Входящият маркетинг е свързан със срещата с потребителя там, където се намира. Вместо маркетингови усилия, които насочват съобщенията към потребителите, това се фокусира върху привличането им към бранда.

Това се прави чрез следване на модела "Привличане, наслада, ангажиране", който използва маркетинга на съдържание, SEO, маркетинговата автоматизация, социалните медии и други, за да подхранва потребителите на всеки етап от пътуването им.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.