Американският речник Merriam-Webster обяви, че неговата дума на годината за 2023 г. е "автентичен", т.е. истински, а не фалшив или копиран. Търсенето на думата "автентичен" се е увеличило значително през 2023 г., като това може да се приеме като намек към бързо развиващата се роля на изкуствения интелект в обществото.
Хората жадуват за автентично съдържание, следователно прекалено филтрираното съдържание, което виждаме в емисиите си в социалните платформи и търсачките, няма да получи такова внимание, на каквото се радваше преди, според MarketingMag.
Инфлуенсърите все повече залагат на автентичност в съдържанието, което създават. Продукти, като например новото излъчване на Instagram (подобно на базирани на абонамент услуги като Sunroom или Patreon) стават все по-популярни и предлагат ново пространство за създателите да прегърнат своята уязвимост и прозрачност и да насърчат усещането за познаване на аудиторията.
През изминалата година станахме свидетели на раждането на стотици нови инструменти, базирани на генеративен изкуствен интелект. Създателите на съдържание възприеха много такива инструменти, които им позволяват да отделят повече време за смислени творчески начинания. Инструменти като тези ще просъществуват, така че е най-добре да се чувстваме удобно да ги използваме оттук насетне.
Социалната търговия достигна нови висоти и социалните медийни платформи и се превърна в доходоносен източник на приходи за бизнеса. Марките намират нови начини да достигнат до клиенти, като пазаруване на живо, за което се твърди, че увеличава процентите на реализация до 10 пъти в сравнение с конвенционалната електронна търговия.
Какво ще формира социалните медии през 2024 г.?
Възход на компютърно генерираните изображения (CGI) и FOOH в социалните медии
Линиите между дигиталната и социалната реклама продължават да се размиват с вълната от привличащи окото дигитални активации, известни като FOOH, или хиперреалистични GI реклами, които напоследък разбиват интернет. Известният художник Origiful е в челните редици на тази дигитална революция, като създава FOOH моменти за големи марки като Apple, Jacquemus, Maybelline и Hyundai.
Попитайте всеки търговец кои са били най-големите моменти в маркетинга през 2023 г. и "Барби" ще бъде начело в списъка. Около премиерата на филма виртуална Барби се издигна до Бурж Халифа. Видеото събра 30 млн. гледания. Тези поразителни активации помагат на бизнеса да надхвърли ограничената възвръщаемост на инвестициите на своите традиционни дейности извън дома.
Когато се направят добре, повечето от тези FOOH получават милиони гледания за малка част от това, което би струвал например билборд в реалността.
Въпреки уау моментите, FOOH получават смесени отзиви онлайн, като някои хора вече изразяват отегчение и умора. Въпреки че FOOH продължава да бъде визуално и вирусно въздействащ инструмент, поддържането на привлекателността му може да изисква марките да го допълват с други канали. Ще бъде интересно да се види дали брандовете ще се насочат към CGI решенията като преки пътища за съкращаване на бюджетите.
Да не забравяме, че хората живеем в реалния свят и това е мястото, където бизнесите искат да бъдат забелязани. Предизвикателството за бизнеса е да възприеме вирусните тенденции там, където те са подходящи.
LinkedInfluencer: Нов тип инфлуенсър
LinkedIn навърши 20 години тази година, което прави платформата по-стара от Facebook и Instagram. Още повече, че тази платформа премина през забележителна еволюция. И в нея има инфлуенсъри, разбира се.
Напливът от бизнес-към-бизнес (B2B) влиятелни личности, които използват алгоритъма за повече органична видимост, привлече вниманието на много компании. Неизползваните маркетингови пътища и потенциалът на алгоритъма да предлага огромен органичен обхват сега засенчват по-наситени платформи като Facebook и Instagram.
Появата на B2B инфлуенсъри носи уникална възможност за брандовете и компаниите да се насочат към професионалисти в конкретни пазарни ниши. LinkedIn също се опитва да се възползва от тази тенденция, като наскоро пусна формат за реклами на лидери на мисълта. Това позволява компаниите да популяризират публикациите на своите изпълнителни екипи или служители пред конкретна аудитория.
Около 80 процента от 900-те милиона членове на LinkedIn вземат бизнес решения в компаниите, които представляват, което означава, че това е основната социална платформа за B2B комуникации и генериране на потенциални клиенти.
Все повече брандове се обръщат към влиятелни лица в LinkedIn и за своите програми за бизнес към потребителите (B2C). Това е напълно логично за марки, които искат да достигнат до определени аудитории.
Икономиката на партньорството и съвместния маркетинг
С нарастването на платените медии и разходите за придобиване, съчетано със засилването на загрижеността относно поверителността на данните и новите регулации, корпорациите трябва да са разумни, за да генерират повече видимост и продажби. В търсенето на нови стратегии икономиката на партньорството се очертава като фактор, който да промени играта в света на рекламата.
Компаниите се адаптират към ерата след бисквитките, като се обединяват с други бизнеси, за да постигнат взаимноизгодни маркетингови цели. Партньорството може да е между две или повече компании, които работят заедно за кръстосано популяризиране на продукти или услуги пред аудиториите им. Това е доста рентабилен модел за привличане на нови клиенти и пазар за част от разходите за дигитална реклама.
Такива симбиотични взаимоотношения добавят стойност към съществуващите клиенти, придобиват нови, спестяват разходи и помагат за увеличаване на приходите на всички участващи бизнеси. Те позволяват също така на партньорите да споделят ценна информация за клиентите и да създадат печеливша верига за лоялност.
Тази екосистема става все по-важна, тъй като маркетинговият пейзаж се бори с променящото се поведение на потребителите, индустриалните разпоредби и постоянната нужда от свежи, иновативни стратегии. Партньорствата се очаква да процъфтяват през 2024 г.
Връщане на социалното обратно в социалните медии
Боговете на интернет първоначално ни дадоха социални медии, за да укрепим връзките със семейството и приятелите. Бързо напред към днешния ден, платформите са обширна вселена със съдържание, която възнаграждава видеоклиповете в кратка форма и платена реклама. Ние се адаптирахме добре, но истината е, че социалните медии станаха по-малко социални.
Основната цел на всеки сайт за социални медии е да задържи потребителя там възможно най-дълго. Средностатистическият им потребител превърта приблизително 91 метра на телефона си всеки ден и най-ефективният начин хората да бъдат ангажирани е чрез видео съдържание. Според проучване на Sprout Social 66 процента от потребителите съобщават, че кратките видеоклипове са най-ангажиращият тип съдържание в социалните медии през 2022 г. спрямо 50 процента през 2020 г.
Възходът на видео съдържанието накара повече социални медийни платформи да се трансформират в развлекателни платформи - повече от 54 процента от търговците казват, че видеото е най-ценният тип съдържание за постигане на маркетинговите им цели в социалните медии.
Тази промяна в поведението на платформите накара хората да преминат към лични съобщения или групови чатове, за да споделят интересни връзки в пространството, а не в открита емисия. Главният изпълнителен директор на Instagram Адам Мосери казва, че приятелите са по-склонни да публикуват истории или да изпращат лични съобщения, отколкото да публикуват в своята мрежа.
Нашето желание за връзка, независимо дали онлайн, или в реалния живот, остава силно. Ето защо вълнението назря около стартирането на Threads на Meta, която иска да улесни истинските връзки. Има и възход на по-малки ниши и частни платформи като Nextdoor за съседи или Discord за музикални ентусиасти и геймъри. Можем да очакваме повече мрежи и групи от общности, а бизнесът - да ги експлоатира в своя полза.
Видеоклиповете за пазаруване стават мейнстрийм
През 2024 г. времето и пространството между осведомеността, обмислянето и покупката ще бъдат ускорени с разрастването на тенденцията да се пазарува чрез видеоклиповете. Представете си търговец на дребно снима видеоклип с инструкции за свой продукт или услуга и зрителите безпроблемно да могат да закупят необходимите им инструменти и материали с няколко кликвания директно от видеоклипа.
Потребителите изискват тези изживявания и от индустрията за търговия на дребно зависи да приведе бизнеса си в съответствие.
Пазаруването на живо е по същество разширение на видеото с възможност за пазаруване, съчетаващо забавление с незабавно пазаруване. Пазаруването на живо спомага за изграждане на лоялност на клиентите чрез постоянна ангажираност. Освен това дава и възможност на клиентите да опознаят марката чрез редовни събития и двупосочна комуникация.