Пет стъпки за избор на правилните ключови думи за вашата SEO стратегия

Пет стъпки за избор на правилните ключови думи за вашата SEO стратегия

Изборът на правилните ключови думи, които да включите във вашата стратегия за оптимизация за търсачки (SEO), изисква комбиниране на задълбочени познания за вашата индустрия с най-добрите SEO практики.

Онлайн изданието business2community.com обобщава пет стъпки за избор на правилните ключови думи за SEO стратегията на вашата фирма, така че да генерирате потенциални клиенти.

Създайте списък с термини, които смятате, че потенциалните клиенти търсят

Преди да започнете да правите каквото и да е проучване или да изследвате обема на търсене, създайте списък с ключови фрази. В идеалния случай това ще са около 20 ключови думи, но може да са и повече, ако имате голям сайт с различни продукти и услуги.

Списъкът е отправна точка и трябва да включва термини, които смятате, че хората въвеждат в търсачките, за да намерят продуктите или услугите, които вашата фирма предоставя. Ако е възможно, съберете информация от множество отдели във вашата фирма, включително вашите екипи за продажби и обслужване на клиенти, тъй като те редовно говорят с клиенти и са запознати с езика и начина им на търсене на информация.

Изследвайте конкурентите

След като изготвите списък, проверете към какви ключови думи се насочват вашите конкуренти. Идентифицирайте 3 - 5 конкурента, които предлагат почти същите продукти/услуги или поне по-голямата част от това, което предлагате. Може да има ключови разлики, като цена или качество, но изберете фирми, които потенциалните клиенти ще разглеждат като подобни на вашата фирма.

Разгледайте техните уебсайтове и заглавията, които използват, езика в текстовете, имената на страниците на услуги или продукти. Ако имат блог, полезно е да прегледате публикациите им, за да видите какви теми разглеждат, както и термините, които включват в публикациите си. Обърнете внимание на всички често срещани термини или фрази, които виждате, че не сте взели предвид, но смятате, че са подходящи.

Направете анализ на обема/трудността на ключовите думи

Сега, когато имате списък с подходящи фрази, е време да направите проучване. За много фирми това е моментът, в който привличат SEO специалист, който да направи проучване на ключовите думи и да анализира резултатите.

Инструментът за планиране на ключови думи на Google е добър инструмент, на който да се опрете. Освен това има платени инструменти като SEM Rush и Moz, които дават и препоръки за фрази.

Анализирайте данните

След като извършите изследването, е време да преминете в режим на анализ. На този етап е важно да имате добро познаване на вашата индустрия, за да премахнете несвързаните термини. Когато анализирате изследването на ключови думи, целта е да изберете най-добрите термини за съвпадение с най-голям обем и умерена степен на трудност при търсене.

В този момент също е добре да се съсредоточите върху термини, които са специфични за вашия бизнес и са условия за покупка. Най-добре е да постигнете комбинация от специфични ключови думи с дълга опашка и малко по-широки думи за търсене отгоре на фунията.

Обърнете специално внимание на обема на търсене. Ако дадена дума има нулев обем на търсене, или не е подходяща, или е твърде специфична.

Оформлението на дизайна на вашия сайт и това колко страници имате ще диктуват колко ключови думи да включите във вашата SEO стратегия. Имайте предвид, че подобни ключови думи могат да бъдат оптимизирани на една и съща страница. Например "Счетоводен софтуер" и "Софтуер за счетоводство" са сходни термини и могат да се използват взаимозаменяемо на страница.

Тествайте чрез Google Ads

След финализирането и прилагането на вашата SEO стратегия е време да проследите и прегледате ефективността. Все пак може да отнеме от 3 до 6 месеца, за да започнете да виждате резултати от нова SEO стратегия. Това зависи особено от други фактори, като възрастта на домейна на вашия уебсайт, броят страници, качеството на текстовете, хостинг услугата и т.н.

Най-бързият начин да получите обратна връзка за SEO стратегия е едновременното стартиране на Google Ads при същите условия. Можете незабавно да видите какви заявки за търсене използват потенциалните клиенти, които конвертират от Google Ads, за да стигнат до вашия сайт, и да прецените дали потенциалните клиенти са на целевия ви пазар.

Анализът им в продължение на един месец и оценката на всеки потенциален клиент може да ви помогне да прецизирате и подобрите своята SEO стратегия.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.