Пет съвета за успешно провеждане на събитие с въпроси и отговори на живо във Facebook

Пет съвета за успешно провеждане на събитие с въпроси и отговори на живо във Facebook

Ако търсите безплатен начин да увеличите ангажираността на целевата си аудитория, помислете за организиране на сесия с въпроси и отговори на живо във Facebook.

Facebook Live е платформа за видео стрийминг на живо в интерфейса на Facebook. Когато тя се използва за излъчване на интерактивна сесия с въпроси и отговори, вие ще ангажирате клиенти, потенциални клиенти, хора от индустрията и други зрители в по-непринудена среда, пише business.com.

По време на сесия с въпроси и отговори публиката ви задава въпроси, на които вие отговаряте в реално време. Въпросите и отговорите се различават от другите видеомаркетингови практики и дигитални маркетингови стратегии, защото взаимодействията са незабавни. Вашата аудитория получава незабавни отговори на своите въпроси, а вие получавате ценни прозрения за аудиторията в реално време.

Изданието обобщава пет съвета за провеждане на ефективна и въздействаща сесия с въпроси и отговори във Facebook Live.

Популяризирайте своите въпроси и отговори на живо във Facebook преди сесията

Вашата аудитория трябва да знае за сесията достатъчно рано, за да планира да гледа. Няма да предизвикате интерес или вълнение, без да уведомите предварително целевия си пазар. Ефективната промоционална стратегия за излъчването ще допринесе с повече гледания и ангажираност.

Популяризирането на сесията може да стане с маркетинг в социалните мрежи, имейл маркетинг и други похвати. Подчертайте в кампанията как публиката ви може да изпрати въпросите си и какво ще спечели от включването, както и детайлите за събитието - дата, час, абонаменти за известия.

Насърчете задаването на въпроси. Помолете вашите последователи да изпращат въпроси преди излъчването. Така ще получите представа за информацията, която вашата аудитория иска. Като бонус можете да се върнете към тези въпроси по време на излъчването на живо, ако ви свършат въпросите в реално време или се получи някаква празнина.

Подгответе основните моменти от вашите въпроси и отговори във Facebook Live

Сесията с въпроси и отговори е трудна, защото не искате да изглеждате изкуствено, сякаш твърде много сте репетирали за това, но трябва и да имате поне някаква представа за какво ще говорите. Важно е да намерите баланса между това да знаете предварително какво иска публиката, за да се подготвите, и въпросите, зададени в реално време.

Създайте си план със списък с водещите точки и теми, които искате да обсъдите по време на предаването на живо. По този начин няма да забравите да ги споменете. Напишете си и дръжте под ръка и предварително зададените въпроси. Така лесно ще можете да ги използвате, за да избегнете неудобни паузи и презентацията да върви гладко.

Помислете дали няма да е добре да включите модератор в срещата. Ако отговаряте на въпроси директно от участници по време на излъчването, модераторът може да помогне, като следи въпросите, за да не се пропусне някой.

Осигурете излъчването технически и тествайте

Всеки технически елемент от вашето излъчване трябва да върви гладко. За да сте сигурни в това, направете тест преди официалното излъчване. Можете да промените настройките за поверителност, така че само вие да виждате и чувате какво правите. Така ще сте готови и всичко ще върви гладко при реалното излъчване.

Тествайте оборудването си, за да сте сигурни, че инструментите ви работят правилно. Проверете микрофона и камерата си, за да сте сигурни, че хората ви чуват и виждат правилно. Уверете се, че сте в добре осветена стая, така че зрителите да ви виждат ясно. Проверете отново дали вашата интернет връзка е стабилна и няма да прекъсне по време на предаването.

Тествайте всякакво оборудване, което ще ползвате по време на излъчването - стативи, лаптопи, проектори, презентации и т.н.

Взаимодействайте със зрителите

Част от това, което прави излъчването на живо успешно, е степента на ангажираност на потребителите. Взаимодействието е най-добрият начин за повишаване на ангажираността. Не се колебайте да започнете разговор или да насърчавате повече въпроси от потребителите. Ако вече ви гледат, значи се интересуват от вас.

Персонализирайте своите въпроси и отговори на живо, като се обръщате към потребителите с техните имена, когато отговаряте. Това ще покаже на хората, че обръщате внимание на това, което казват, и ще ги насърчи да продължат да гледат.

Провеждайте излъчвания с въпроси и отговори на живо редовно

Сесиите с въпроси и отговори на живо трябва да намерят място в цялостната ви маркетингова стратегия за увеличаване на ангажираността на потребителите. Когато провеждате редовно такива излъчвания и правите това, което сте обещали на потребителите, вие демонстрирате на потребителите, че брандът ви е надежден. Постепенно ще увеличите и ангажираността, защото вашата аудитория знае кога и какво да очаква от вас.

Ако спазвате графика си, бъдещите излъчвания на живо ще доведат до повече взаимодействия, гледания и споделяния.

Бонус съвети за излъчвания с въпроси и отговори на живо

Практикувайте презентацията си преди реалното излъчване. Направете тестове със служители или други хора, които да ви задават въпроси. Подгответе основните си точки, за да говорите гладко. Практиката също може да ви помогне да формулирате отговори на непредвидени въпроси, така че да не се чувствате притиснати.

Напомняйте периодично на зрителите какво се случва, защото някои от тях ще се включват на различни етапи от излъчването. Други може да са попаднали на събитието случайно или пък да са забравили темата. Закъснелите може да не са чули въпроса, на който отговаряте. Повтаряйте въпросите, преди да им отговорите, и периодично напомняйте на зрителите за какво се отнасят вашите въпроси и отговори или презентация.

Напишете заглавие на излъчването си, както и кратко описание. Това е полезно за закъснелите или всеки, който минава през събитието. Ако споменавате други хора или страници, маркирайте ги, за да дадете на зрителите повече контекст.

Внимавайте с облеклото. Как ще се облечете зависи от вашия бранд, индустрия и конкретната ситуация с предаването, като внимавайте да е нещо, което не отвлича вниманието на публиката.

Обърнете внимание на визуалните ефекти и елементи, вкл. на фона ви, другите хора около вас, изражението ви, езика на тялото ви. Следвайте съветите за етикет, за да изглеждате професионално.

Помислете за допълнителни фокусни точки. Ако вашите въпроси и отговори са по-дълги, помислете за съпрезентатори или визуални помощни средства - например бяла дъска или слайдове от презентация, защото зрителите ще се отегчат да гледат "говорещи глави". Превключването към друга фокусна точка от време на време може да задържи вниманието на хората.

Накрая - помислете за призив към действие, какво искате да постигнете с вашите въпроси и отговори. След като отговорите на въпросите на зрителите, какво искате те да направят? Някои възможни призиви за действие включват регистрация за събитие, покупка, изтегляне на книга или друг материал, четене на нещо, посещение на уебсайта ви и др.

По време на презентацията си по-небрежно споменавайте действието, което бихте искали зрителите да предприемат. В края на сесията изяснете много ясно къде искате да отидат и какво да направят.

Ако искате да сте в крак в тенденциите и иновациите в търговския сектор и индустрията, посетете първото retail събитие за годината: Retail & Manufacturers Community Day. Вижте повече за лекторите и условията за регистрация на сайта на събитието: https://retailsummit.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.