Въпреки че икономическите условия остават трудни, инфлуенсър маркетингът ще издържи. Защо? Доверието има много общо с това.
Във времена на несигурност хората са предпазливи по отношение на класическите реклами. Създателите на съдържание, които са спечелили доверието на своите последователи, са правилните гласове, към които брандовете да се обръщат, пише Insider Intelligence.
С разрастването на инфлуенсър маркетинга настъпват и промени в индустрията и в това какво работи и какво - не, в привличането на публика.
Медията обобщава пет ключови промени в сектора.
Изображенията вече не продават
Отминаха дните, когато инфлуенсър можеше да предложи едно изображение и да отчете успешен ден. Днешната публика в социалните медии иска повече.
Не само се преминава от статични изображения към видеоклипове, но и трябва да се работи върху връзката с аудиторията. Публиката иска на първо място да види какво се случва в живота на инфлуенсъра.
Намаляването на обхвата на вниманието означава по-кратки видеоклипове
Представителите на поколението Z губят активно внимание към рекламите само след 1,3 секунди, според проучване на Yahoo и OMD Worldwide.
С все по-краткия обхват на вниманието идва нуждата от все по-кратки (но привличащи вниманието) видеоклипове.
Призивите към действие вече са в началото на съобщението, преди хората да са се отказали да гледат. Най-дългите клипове трябва да са не повече от 20 секунди, за предпочитане е да са под 10 секунди.
Съдържанието на инфлуенсъра води до различно поведение
Инфлуенсър маркетингът слиза все по-надолу в маркетинговата фуния. Една от стратегиите, които ще се изследват през 2023 г., е насочването на потребителите по-надолу във фунията към неочаквани платформи.
Медията дава пример и с клиент на PMG SurveyMonkey, който използва бизнес инфлуенсъри в TikTok, за да попълни съдържание в LinkedIn, свързано с продукти.
Ако търсите по-голямо въздействие надолу по фунията, важно е да разбирате аудиторията, за да прецените кои инфлуенсъри са най-подходящи за въздействието.
Партньорствата между инфлуенсъри и марки се удължават
Вместо еднократни кампании, марките се интересуват от разработването на по-дълги партньорства с влиятелни лица. Това влияе и на създателите на съдържание, защото те се стараят повече и изследват типове съдържание, които биха се представили по-добре.
По-дългото партньорство не само подобрява съдържанието, но и създава по-добра обратна връзка. Това е важно за оптимизирането на кампаниите.
Една от най-добрите причини за развиване на дългосрочни взаимоотношения с инфлуенсъри е, че това помага да се създаде истински елемент на разказване на истории в съдържанието.
Успехът е движеща се цел
Според Картър ключовите показатели за ефективност на инфлуенсър маркетинга продължават да се развиват. За брандовете, които продават продукти, трафикът и приходите са важни. За други брандове по-важна е ангажираността.
Разходите за инфлуенсър маркетинг се очаква да нараснат с над 23% през 2023 г. и да достигнат повече от 6 милиарда долара. Въпреки че все още е малък процент от общите разходи за маркетинг, има много място за растеж, особено сред микро- (5000 до 19 999 последователи) инфлуенсърите. Те ще съставляват над половината от разходите за инфлуенсъри.
Как да използваме ефективно инфлуенсърите, за да ни носят печалба ще говорим повече на 26.01.2023 по време на Influencer Marketing Conference.