Пет големи предизвикателства пред Facebook маркетинга

Пет големи предизвикателства пред Facebook маркетинга

Facebook, най-популярният и широко използван канал за социални медии в света, стартира като платформа за сближаване на хората и създаване на положителни взаимоотношения. Тъй като бизнесите търсят начини да достигнат до по-широка аудитория, беше въпрос на време, преди Facebook да се очертае и като една от най-широко използваните медии за свързване с клиенти.

Днес милиони фирми се ангажират с хора и рекламират във Facebook пред микроцелеви аудитории, пише онлайн изданието business2community.com.

С над 2,9 милиарда активни потребители месечно рекламата на платформата и органичният маркетинг предлагат огромен потенциал. Мрежата обаче носи и своите предизвикателства.

По-конкретно, брандовете са изправени пред пет ключови предизвикателства: насочване към правилната аудитория, поддържане на активни групи във Facebook, споделяне на ангажиращи видеоклипове, модериране на коментари и пренасочване на заинтересованите потребители.

Насочване към правилната аудитория

За да проведат успешна маркетингова и рекламна кампания в социалните медии, маркетолозите трябва да се насочат към потребители, които биха се интересували от услугата или продукта, който продават. Твърде често брандовете се насочват към грешната аудитория, защото техните параметри са твърде широки и насочването не е достатъчно конкретно.

Има различни начини за насочване при създаване на кампания във Facebook, включително подобни, персонализирани и основни аудитории. Подобната аудитория е група потребители, които споделят интересите или характеристиките на съществуващи клиенти или контакти. С персонализирани аудитории марките могат да достигнат до потребители, които вече са се ангажирали с техния бизнес, независимо дали в магазин, или онлайн. Основните аудитории се извличат от демографски данни като пол, възраст, география, начин на живот, интереси и демографски данни, базирани на покупки.

Поддържане на активни Facebook групи

Наличието на група във Facebook позволява на бизнеса да изгради сплотена общност от съмишленици. Това е място, където членовете могат да се ангажират често с други членове, да споделят информация, да се учат едни от други, да се събират около обща кауза или цел.

И докато групите във Facebook са чудесни за стимулиране на ангажираност, предизвикателството е групата да бъде активна. Това може да отнеме много усилия и време, но резултатите си заслужават усилията.

Един от начините да направите това е да насърчите членовете да споделят своя опит или предложения за това как да подобрят групата. Ангажирането на членове с краткосрочни предизвикателства или анкети и организирането на планирани събития също дават на потребителите причина да се включат.

Споделяне на ангажиращи видеоклипове

Ангажиращите видеоклипове привличат вниманието на хората, предизвикват емоции, вдъхновяват действие и в крайна сметка влияят на решенията за покупка. Видеоклиповете достигат по-далеч от другите форми на съдържание, тъй като визуалното съдържание е по-желано от другите формати. Според проучването Wyzowl Video Marketing Statistics 2021 69% от потребителите предпочитат да гледат видео в сравнение с 18%, които предпочитат да прочетат публикация.

Въпреки че има широк избор от формати, включително образователни, клиентски, продуктови и обяснителни видеоклипове, демонстрации и видеоблогове, правенето на видео е голямо предизвикателство за много бизнеси поради фактори като експертен опит и цена. Използването на програми за запис на екран и редактиране на видео за създаване на видеоклипове може да намали разходите в някои случаи.

Модериране на коментари

Не е необичайно бизнесът да става жертва на тролове и други групи, които изпращат нежелани съобщения, оставят неподходящи коментари и използват обиден, унизителен или дискриминационен език.

Един от начините за решаване на този проблем е да зададете насоки, да публикувате раздел с често задавани въпроси и да приложите процес на ескалация, за да се справите с това. Блокирайте тролове, които нарушават стандартите на общността на Facebook. Друг подход е да се забранят конкретни ключови думи.

Важно е да се обърне внимание на негативната обратна връзка, тъй като тя може да бъде знак за неангажираност или неудовлетвореност, която клиентът изпитва към конкретен продукт или услуга. За да я адресирате правилно, трябва да я разберете. Когато чуем или четем нещо ново, си струва да попитаме другите дали споделят същото мнение и защо. Дори обратната връзка от напълно непознати хора може да бъде полезна, като маркетолозите използват прозрението, за да се справят с проблема. Така че не крийте негативни коментари, а им отговорете по правилния начин.

Пренасочване на заинтересовани потребители

Кампаниите за пренасочване позволяват на бизнесите да се рекламират пред клиенти, които преди това са посетили тяхната Facebook страница, електронен магазин или уебсайт и са ги напуснали без да купят. Ретаргетингът или ремаркетингът могат да бъдат ефективна стратегия за привличане на клиенти обратно, когато се направи правилно.

Има някои неща, които обаче могат да отблъснат заинтересованите клиенти, като например засягане на чувствителни теми, повтаряне на едно и също съобщение, неуспешно сегментиране, насочване към посетители, които вече са купили.

Сегментирането е ключово за рекламата във Facebook и ремаркетингът не е изключение. То позволява на маркетолозите да се съсредоточат върху повторното насочване към възможно най-добрата аудитория.

Насочването към потребители, които вече са купили, е често срещана маркетингова грешка в социалните медии. Такива клиенти е малко вероятно да предприемат каквото и да е действие и могат безопасно да бъдат изключени от всички кампании за ремаркетинг. Освен това получаването на същите реклами е супер досадно и разочароващо за клиентите. Вместо това е по-добре да показвате реклами, които включват разширения за промоции, разпродажби с ограничено време, препоръки или други продукти.

Стартиране на маркетингова кампания трябва да се избягват чувствителни и противоречиви теми. Всъщност Facebook наскоро обяви, че вече няма да позволява насочване по раса и етническа принадлежност, политическа принадлежност, сексуална ориентация, религия, здраве и други чувствителни теми.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.