Осем основополагащи тенденции в онлайн търговията, които е важно да познаваме

Осем основополагащи тенденции в онлайн търговията, които е важно да познаваме

Онлайн пазаруването успешно се интегрира в почти всеки аспект на съвременния живот. Клиентите могат да закупят почти всичко от интернет и да го получат до врата само с няколко щраквания на бутона на мишката.

Въпреки нарастващото значение на електронната търговия в съвременната икономика, много професионалисти от всички сфери на живота все още не са запознати с правилата и тенденциите, които оформят съвременния бизнес свят.

Онлайн медията Business.com представя осем тенденции и правила за електронната търговия, която става все по-важна за търговците. Дори развиващите се икономики възприемат нейната сила и приемат нови разпоредби, за да регламентират дигиталния пазар.

Значението на мобилните устройства

Мобилните телефони и таблети отдавна са важна част както от ежедневието, така и от бизнеса. Все повече бизнеси за електронна търговия осъзнават, че ако не привличат мобилни клиенти, ще се затруднят с постигането на печалба. Това насочва уеб дизайна в посока към мобилните устройства.

Китайските гиганти в електронната търговия са сила

Западният монопол над дигиталната ера е към своя край. Китайските гиганти в електронната търговия растат също толкова бързо, колкото и техните американски и европейски конкуренти, ако не и по-бързо. Това означава, че бъдещите играчи ще трябва да мислят за международния пазар много повече, отколкото преди, и че иновациите и регулациите в индустрията за електронна търговия постоянно ще мигрират далеч от Запада към нововъзникващите пазари.

Директни връзки с потребителите

Една от най-очевидните тенденции през последните няколко години е, че бизнесът за електронна търговия се насочва към директен обхват на клиентите, вместо да разчита на трети страни или рекламни кампании. Производителите например се събуждат и осъзнават, че могат напълно да пропуснат посредника и да предложат продуктите си директно на клиентите, вместо да търсят търговци на дребно, които биха направили продуктите им по-скъпи за крайните потребители.

Дропшипинг

Въпреки критиките към модела на дропшиппинг, става ясно, че бизнесите все още го намират за жизнеспособно средство за реализиране на печалба. Търговците на дребно могат значително да намалят разходите за правене на бизнес, като позволят на трета страна да управлява техния инвентар вместо тях. Този метод се отдалечава от традиционните бизнес модели, които имат високи режийни разходи.

Социални продажби

Въпреки че някои се притесняват, че дигиталните прекъсвания ще сложат край на значението на сайтовете за социални продажби, индустрията за електронна търговия вероятно ще продължи да намира подобни услуги за наложителни. Социалните медии въведоха и много нови функции, които да позволяват на инфлуенсъри да предлагат още повече продукти на своите последователи.

Нови модели за електронна търговия

Едно от най-смущаващите събития за сектора на онлайн пазаруването е осъзнаването, че установените бизнес модели в не са напълно защитени от цифрови прекъсвания. Въпреки че операторите често се радват да бъдат тези, които успяват да разрушат други индустрии, възходът на примамливи нови услуги е предизвикателство за традиционните онлайн търговци на дребно.

В утвърдени области на електронната търговия, като модния сектор например, новите начини за доставяне на продукти до клиентите са предизвикателство за онези, които просто искат да продават продукти. Много компании вече навлизат в кръговата икономика, предлагат наем на облекло и т.н.

Растеж на Amazon

Една от най-предсказуемите тенденции в индустрията на електронната търговия е непрестанният растеж на Amazon, като компанията се утвърждава като може би най-големият монополист на нашата ера. Множество търговци се опитват от години да заобиколят бизнес модела на Amazon с намерението да премахнат посредника и да предлагат директно на потребителите, но платформата на компанията остава най-голямото средство за трансакции в сферата на електронната търговия в света.

Тъй като Amazon продължава да се разпространява във възможно най-много индустрии в стремежа си да стане незаменим, онлайн търговците на дребно, които отказват да се погрижат за капризите на компанията, могат бързо да се окажат изолирани и изключени от пазара.

Новата индустриална революция

Най-важната тенденция за електронната търговия е, че тя е новата индустриална революция, която върви по непрестанен път на растеж и иновации. Развиващите се части на света се придържат към електронната търговия като средство за издигане от бедността. Нации като Индонезия буквално стават свидетели как електронната търговия се превръща в централен аспект на икономическия живот, с безброй предприемачи и обикновени работници, които стартират собствен онлайн бизнес или намират работа в такъв.

Следователно не трябва да очакваме индустрията за електронна търговия да започне да се забавя скоро. Въпреки забързаната природа на дигиталния свят, залят от безброй скандали и пробиви на данни, съвременните потребители очевидно прегръщат онлайн пазаруването с удоволствие.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.