Опции за вземане и доставка - стратегическото предимство на омниканалните търговци

Опции за вземане и доставка - стратегическото предимство на омниканалните търговци

Привлекателността на онлайн пазаруването е неоспорима. Потребителите могат да получат почти всеки продукт с няколко щраквания на мишката или докосвания на екрана. Нищо чудно, че продажбите в електронната търговия са се удвоили през последните пет години и продължават да растат.

Доставката до дома обаче има скрити разходи за устойчивост, които до голяма степен са непознати за потребителите. Ако осъзнаят тези вредни ефекти, тогава широката привлекателност на този канал за продажба на дребно може да намалее.

Според изследване на Harvard Business Review омниканалните търговци на дребно могат да се възползват от тази ситуация, за да увеличат маржовете, да създадат по-устойчив бизнес и да вземат пазарен дял от Amazon.

Много от потребителите са решени да направят по-устойчив избор, но повече от 80% от тях по своята същност не обмислят или разбират неблагоприятните последици за устойчивостта от онлайн покупките, които се доставят директно до домовете им. Въпреки че са фокусирани върху характеристиките на устойчивите продукти, те често не са наясно с допълнителните отпадъци от опаковки, потреблението на енергия, задръстванията или проблемите с безопасността, които доставките по домовете създават.

Какво би се случило обаче, ако потребителите бъдат изрично информирани или им се напомня за последиците за околната среда и социалната устойчивост от техните решения за потребление чрез канали за търговия? Дали поведението им ще се промени, когато се разкрият компромисите с доставката до дома и устойчивостта?

От Harvard Business Review са провели експеримент, в рамките на който на онлайн купувачи - извадка от 200 души съобразно определени демографски характеристики, е дадена възможност да избират безплатна доставка до дома или безплатни канали за получаване от магазина. Контролната група е прегледала типичен уебсайт на търговец на дребно без никаква информация за устойчивост. При тези нормални условия почти трима от всеки четирима участници са избрали удобството на доставката до дома.

На основната група пазаруващи им е предоставена информация за екологична и социална устойчивост. На участниците в нея им е показано, че вземането от магазина намалява отпадъците от опаковки, емисиите, задръстванията и инцидентите с превозни средства в сравнение с доставката до дома. При наличие на такава информация получаването от магазина е по-често избираният канал, а доставките до дома се свиват с 43%.

За омниканалните търговци на дребно тези резултати имат непосредствени конкурентни и финансови последици. Според консервативни изчисления омниканалните търговци на дребно биха могли да завладеят пазарен дял от Amazon на стойност 100 милиарда долара. Те също биха могли значително да намалят оперативните си разходи. Доставката до дома е най-скъпият канал в търговията на дребно. Допълнителните изисквания за обработка и движение за тези поръчки струват много и могат да достигнат близо 50% от логистичните разходи на дребно.

Постигането на тези предимства не изисква нито големи инвестиции в ново оборудване или технологии, нито значителни промени в процесите. По-скоро омниканалните търговци на дребно трябва да предоставят на потребителите информация за устойчивостта.

В допълнение към опасенията за околната среда, доставките до дома поставят и социални предизвикателства. Спирането и тръгването създава закъснения в трафика, шумово замърсяване и проблеми с безопасността на превозните средства. Прогнозите показват, че камионите за доставка увеличават задръстванията по пътищата с 21% и добавят 11 минути време за пътуване.

Намаляването на доставките по домовете на артикули, закупени онлайн, би облекчило тези проблеми, дори когато се отчита известно нарастващо пътуване на потребителите до магазините.

Със своите физически магазини и опции за получаване омниканалните търговци на дребно имат недостатъчно използвано стратегическо предимство. Обучението на потребителите относно екологичните и социалните разходи за доставки по домовете се отплаща с по-печеливши продажби, по-високи пазарни дялове и печалби от подобрената устойчивост.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.