Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | December 14, 2019

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Кои са най-често допусканите грешки в социалните медии?

Кои са най-често допусканите грешки в социалните медии?

Ползвате личен профил за бизнес цели? Това е една от класическите грешки в социалните медии, които бизнесите правят. Дори и отдавна да сте прекратили тази практика, има и други, не чак толкова очевидни грешки, които не трябва да бъдат допускани.

Онлайн изданието entrepreneur.com обобщава кои са те.

Публикуване на постове просто за да има нещо

Социалните медии са предназначени за продължителен и ангажиращ разговор, така че ако нямате нещо важно да кажете – по-добре не казвайте нищо. Ако не се чувствате вдъхновени да споделите нещо – недейте. Съдържанието, публикувано просто за да се публикува нещо, обикновено се усеща като неавтентично и фалшиво. С масираното „производство“ на съдържание в момента все повече и повече потребители на социални медии се превръщат в отлични „детектори“ на принудителното съдържание и имат по-силни филтри от всякога.

Тактиката да публикувате само за да имате постове прави обратното на това, което се надявате да постигнете. Много хора смятат, че трябва да публикуват постоянно, само за да останат актуални. В действителност така намалявате степента на ангажираност заради ниското качество на съдържанието. Ако потребителите не се ангажират с вашето съдържание, то социалните медии ще спрат да им го показват.

Ключово е да имате добре обмислена стратегия за публикациите в социалните мрежи. Планирайте съдържанието си навреме, създайте си календар и следете ангажиранията.

Придържате се стриктно към вашия „дневен ред“

Много лесно можете да се впуснете в такава серия от публикации. Един пример: използвате вдъхновяващи цитати, така че да постигнете красив и организиран фийд в Instagram, и правите това постоянно, макар и тези публикации да не са особено ангажиращи. Много хора се придържат толкова строго към идеята, която имат, че дори резултатите ясно да показват, че това не ангажира публиката им, те все пак го правят, защото искат да се „придържат към плана си“.

Това е огромна грешка поради две причини. Първо, така сакатявате творчеството си. Какво става, ако имате нещо по-стойностно за казване, но осъзнаете, че по план следващият пост трябва да е цитат и решавате да чакате, преди да споделите другото? Това отнема от магията на споделянето в реално време в социалните медии, прекъсва творческия поток и ограничава разпространението на съдържание.

Второ, това означава, че не обръщате внимание на това, което всъщност има значение - вашата аудитория. Вземайте решения въз основа на резултатите си и винаги тествайте нови и различни начини да ангажирате аудиторията си, така че да няма отегчени хора, които избягват бранда ви. Фокусирайте се върху това, което всъщност има значение за вашата аудитория, а не за вас.

Прекалено много реклама, по-малко маркетинг

Вярно е, че понякога хората не знаят какво искат. Ако обаче постоянно и непрекъснато популяризирате, може и да изгубите клиенти. Въпросът е да се съсредоточите първо върху изграждането на връзка с вашата публика. Точно така, както бихте изградили всяка връзка - като създавате доверие.

Има два начина да изградите доверие. Първо, покажете човешкото лице на бизнеса си. Второ, давайте без да очаквате нищо. Съотношението между промотираните продукти и ориентираното към стойност съдържание трябва да е приблизително 1:4, т.е. на всеки четири публикации със забавно, ценно, вдъхновяващо съдържание да имате една публикация, която е рекламна.

Непоследователен бранд

Каква е вашата уникална същност на марката? Вижда ли се тя в съдържанието ви в социалните медии. Има ли последователност в съдържанието? Ако искате да изградите и поддържате мощна марка, трябва да се съсредоточите върху последователността. Това не означава монотонност, не пускайте едно и също съдържание отново и отново. Съдържанието трябва а съответства на мисията на вашата марка и цялостния и тон, вид и усещане, предадени чрез шрифтове, цветни палитри и т.н.

Не копирайте формата и стила на други брандове. Постоянството означава също така последователно да пускате съдържание и да спазвате обещанията си. Бъдете последователни в маркетинговите си усилия в социалните медии, тъй като консистенцията създава мощни и устойчиви марки.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.