Стратегията за бюлетин на LinkedIn се отплаща. В интервю за The Information директорът по управление на продукти Керен Барух каза, че Linkedin сега може да се похвали с 63 000 бюлетина, 10 пъти повече отпреди една година.
Растежът на бюлетина на LinkedIn е в контраст с проблемите, пред които са изправени компании като Substack, които бяха катапултирани към успех по време на пандемията, но се затрудниха да поддържат растежа и рентабилността от тогава, пише insiderintelligence.com.
Миналия май Substack отмени кръга си за набиране на средства от Серия C, след като интересът на инвеститорите спадна значително.
Не само Substack има проблеми. Meta и Twitter наскоро прекратиха проектите си за бюлетини, за да намалят разходите.
Съдържанието на LinkedIn успя обаче благодарение на интеграцията си с редовната емисия на платформата и ангажираните потребители.
Всеки потребител на платформата може да създава бюлетин. Бюлетините могат да се показват в информационния канал на Linkedin, което позволява на създателите им да достигнат до повече потребители, отколкото ако се ограничат само до имейли.
Бюлетините на LinkedIn са успех в икономиката на създателите, но компанията майка Microsoft има по-грандиозни проекти за тях като генератор на рекламни приходи. Бюлетините се разпространяват с няколко функции за маркетинг и анализи, но им липсва ключова рекламна инфраструктура, поне засега.
Понастоящем създателите на LinkedIn, които искат да монетизират своите бюлетини, трябва да се свържат директно с рекламодателите. Очаква се Microsoft да добави функционалност, която свързва потребителите с рекламодатели подобно на връзката, която направи TikTok.
Чрез подобна услуга създатели на съдържание и рекламодателите с припокриващи се интереси могат да създадат партньорства. Стремежът на Microsoft към внедряване на изкуствен интелект също може да влезе в действие, като помогне за автоматизирането на рекламите.