Привличането на нов клиент може да струва от 5 до 25 пъти повече, отколкото задържането на съществуващ, според Harvard Business Review, така че е в най-добрия интерес на търговците на дребно е да инвестират в това клиентите да са доволни след покупката.
Брандовете обаче са склонни да обръщат много повече внимание на това да накарат нови потребители да открият и купят продуктите им, отколкото да управляват това, което се случва след осъществяването на покупка, пише Insider Intelligence.
Според Content Marketing Institute само 15% от видеосъдържанието, създадено от търговците в Северна Америка, е посветено на етапа след покупката.
По-малко от една пета (18%) от лидерите в търговията на дребно във Великобритания смятат, че изживяването след покупката може да бъде значително подобрено, според проучване на Sorted.
Данните показват, че изживяването след покупката, което включва услугите от доставката до анкетите за обратна връзка с клиентите, може да има по-голямо въздействие, отколкото смятат търговците на дребно.
Общо 93% от потребителите смятат изживяването след покупка за важно, 83% смятат, че има място за подобрение в процеса след покупка, според проучване Sorted.
Доставката играе важна роля в изживяването след покупката. Над 90% от купувачите казват, че опитът с доставката представлява най-малко половината от общото им изживяване при онлайн пазаруване, според доклад на UPS Capital.
Други фактори след покупката, които оказват влияние върху изживяването на клиентите, включват точките за лоялност, които не се прилагат автоматично или се насочват с реклами за вече закупен артикул, според проучване на Yotpo.
Търговците могат да използват опита на клиентите след покупката, за да задълбочат връзката си с тях и да ги превърнат в повторни купувачи. Освен основните неща, като гъвкави опции за доставка, бърза доставка и подходящи реклами, търговците на дребно могат да експериментират с по-креативни начини за ангажиране на клиентите, след като направят покупка.
Една възможност е да се превърне отварянето на продукта в преживяване само по себе си. Брандове като Hermes и Balmain използват елегантни, шикозни опаковки, за да направят разопаковането луксозно изживяване. Това не само кара клиентите да се чувстват като VIP-персони, но и ги насърчава да правят видеоклипове за разопаковане и да ги публикуват в социалните мрежи.
Търговците могат да осигурят на клиентите и допълнително или изключително съдържание. Uniqlo издава списание Lifewear два пъти годишно, в което показва своите дрехи и публикува качествени статии за начина на живот и културата по света.
Програми за рециклиране пък възнаграждават потребителите за връщане например на празни опаковки или други продукти. Наградите може да са точки за лоялност, отстъпки и др.