Кои ще са водещите тенденции в пазаруването, които клиентите да очакват през тази година?

Кои ще са водещите тенденции в пазаруването, които клиентите да очакват през тази година?

Последните две години бяха изключително благодатни за търговците и тяхната промяна и адаптация към бързо развиващите се технологии.

Forbes обобщава няколко основни тенденции, които клиентите могат да очакват, когато пазаруват през новата година.

Физическите магазини остават критична сила

Онлайн търговията се очаква да надхвърли 1 трилион долара през 2021 г. Физическите магазини обаче ще продължат да бъдат водещи при пазаруването, тъй като 84% от продажбите идват от тях. Същевременно те ще включат повече технологии в подкрепа на клиентите.

QR кодовете ще се използват за описания и информация на продукти, намиране на склад или демонстриране на използването на продукта. Мобилните телефони ще се интегрират с пазаруването в магазина за проверка на цените и наличностите, както и за безпроблемно плащане. Социалното взаимодействие и пазаруването, едно от най-големите забавления на хората, ще бъдат още по-важни, тъй като светът излиза от пандемията и потребителите ще търсят повече възможности за култивиране на чувство за нормалност.

Преодоляване на пропастта между онлайн пазаруването и изживяването в магазина

Търговците на дребно работят усилено през последните две години, за да изградят тези възможности и ще продължат да работят по тези стратегии.

Пазаруването става вирусно в социалните медии

Вирусната търговия е ключова област за растеж. Потребителите могат да очакват да видят повече оферти, по-широка гама от продукти, предлагани чрез социалните медии, и увеличаване на специалните колаборации между марки, търговци на дребно и инфлуенсъри. В TikTok например има тенденция потребители да публикуват оследните си покупки с хаштаг tiktokmademebuyit, който има над три милиарда гледания. Търговците на дребно, като Amazon, подготвят онлайн асортименти, които идват от бестселърите на TikTok.

Доставка почти в реално време

Търсенето на бърза доставка се увеличава. Купувачите ще виждат все повече и повече търговци на дребно, предлагащи доставка в същия ден, като много търговци на дребно предлагат услуги в рамките на двучасов прозорец.

Важен аспект, който улеснява това, са центровете за микро разпределение близо до клиентите. Търговците на дребно използват тези центрове, за да помогнат при доставката на продукти до домовете на клиентите.

Технологиите също трансформират процеса по доставка. Последната област, която се очаква да стане по-широкоразпространена, са доставките с дронове и с безпилотни превозни средства.

Ограничени и по-курирани асортименти

През последната година и половина прекъсванията на веригата на доставки са обезпокоителна за много търговци на дребно и марки в голямо разнообразие от продуктови категории. В резултат на това много търговци на дребно значително намалиха асортимента от продукти в рамките на категориите. Купувачите могат да очакват, че този свит избор ще продължи.

По-малкият избор обаче ще доведе до по-добър подбор на асортимента, което ще подкрепи положителното изживяване на клиентите.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.