Маркетингът от едно време представяше бизнеса ви в телевизионна реклама или в списание, след което се чакаше телефонът да звъни. В днешно време, в ерата на входящия маркетинг и изучаването на данни, хората правят задълбочено проучване, преди да направят покупка.
На пазар, наситен с конкуренти, потенциалните клиенти и лоялните клиенти търсят опит при взаимодействие с бизнеса. Това е мястото, където се намесва маркетингът чрез опит, пише медията business2community.com.
Направен ефективно, той може да ви помогне да запазите ангажираността на вашата целева аудитория, докато изграждате взаимоотношения с нея.
Какво обаче е маркетингът чрез опит и какви са конкретните му предимства?
В предишния материал разгледахме как маркетингът чрез опит може да е полезен на бизнеса. Сега ще разгледаме начините за разработване на маркетингови кампании чрез опит. Кой обаче би работил най-добре за вас, зависи от вашите клиентски персони и това, което се опитвате да постигнете.
Продуктови демонстрации
Продуктовите демонстрации са отличен начин за привличане на потенциални клиенти, които са в дъното на фунията за продажби. Тези клиенти вече са направили своето проучване, те са наясно с възможностите си и демонстрацията на вашия продукт може да им осигури последния тласък, за да разберат как вие определено сте решението за това, от което се нуждаят. Оставете ги да изпробват сами и безплатно и отговорете на всичките им въпроси и притеснения, за да демонстрирате, че сте експерт в индустрията си.
Класове и уебинари
Това се превърна в стандарт - да се посещават онлайн класове и уебинари в един на практика постапокалиптичен свят. Университетите, фитнес залите, класовете по готвене и бизнес конференциите са преминали по този път и всъщност се представиха доста добре. Можете дори да увеличите списъка си за имейл маркетинг, ако в допълнение към добавянето на покана към вашите маркетингови имейли създадете целева страница и използвате онлайн събитие, за да генерирате контакти (като питате посетителите за техния имейл адрес в замяна на записване във вашия клас или уебинар).
Уникални преживявания
Има много компании, които са станали експерти в предоставянето на единствен по рода си опит за своята целева аудитория. Помислете за кампанията на M&M за 2018 г. за стартиране на нов вкус бонбони: Имаха няколко изскачащи прозорци, където хората можеха да опитат предложените им сладки итерации; тематични коктейли и снимки в удобен за социалните медии фон. В рамките на настройка за имейл маркетинг можете да накарате хората да участват в анкета или да добавят снимки, използвайки конкретен хештаг, за да имат шанс да спечелят нещо [вмъкнете тук страхотен предмет, свързан с бизнеса].
Маркетинг на събития
Всеки знае какво е събитие на живо, така че нека се придържаме към тези, които можете да включите в имейл маркетингова кампания. В зависимост от това, което популяризирате, можете да организирате онлайн мрежови събития, уебинари или изпълнения на живо.
Безплатни мостри
Всички обичат безплатни неща. Затова им изпратете нещо. Нов или актуализиран продукт? Уникална версия на нещо, което вече съществува? Или пък имате допълнителен инвентар от скорошна продажба? Използвайте тези артикули, за да привлечете нови клиенти, да ангажирате отново клиенти от миналото или да отпразнувате рождения ден на клиент.
Събития само с покани
Хората обичат да се чувстват специални. Събитията само с покани са отличен начин за добро използване на сегментирането на потенциални клиенти. Можете да организирате такива събития за хора, които отговарят на определени критерии.
Има няколко причини, поради които имейл маркетингът трябва да се превърне в постоянен елемент от маркетинговите ви кампании чрез опит, дори след като се върнем към нормалния живот лице в лице.
Създава осъзнатост
Маркетингът по имейл създава по-широка мрежа, когато става въпрос за насърчаване на маркетинга чрез опит. Докато традиционните изживяващи събития изискват човек да бъде на правилното място в точното време, имейл маркетингът ви позволява да уведомите целевата си аудитория предварително, както и да изпращате напомняния и да поискате обратна връзка от клиентите.
Осигурява директни комуникации
Едно от многото предимства на имейл маркетинга е, че вашата аудитория може да чете вашите съобщения в удобно за нея време. Външни разсейвания, които могат да бъдат срещнати чрез други методи на маркетинг - като изскачащи реклами, не съществуват в маркетинговите имейли. Когато ги изграждате ефективно, имате вниманието на клиентите за поне няколко минути.