Какво е маркетинг чрез опит и как да го включите в имейл маркетинговите кампании? (I част)

Какво е маркетинг чрез опит и как да го включите в имейл маркетинговите кампании? (I част)

Маркетингът от едно време представяше бизнеса ви в телевизионна реклама или в списание, след което се чакаше телефонът да звъни. В днешно време, в ерата на входящия маркетинг и изучаването на данни, хората правят задълбочено проучване, преди да направят покупка.

На пазар, наситен с конкуренти, потенциалните клиенти и лоялните клиенти търсят опит при взаимодействие с бизнеса. Това е мястото, където се намесва маркетингът чрез опит, пише медията business2community.com.

Направен ефективно, той може да ви помогне да запазите ангажираността на вашата целева аудитория, докато изграждате взаимоотношения с нея.

Какво обаче е маркетингът чрез опит и какви са конкретните му предимства?

Маркетингът чрез опит се отнася до стратегии, при които бизнесът привлича аудиторията си да участва в събития от реалния живот. Помислете за преживявания в магазина, изложения, конференции, търговски изложения, раздаване на мостри и всичко друго, което изисква хората да докоснат, усетят, помиришат и по друг начин изпитат това, което предлагате.

Докато маркетингът чрез опит обикновено се случва лице в лице, пандемията насочи животът онлайн, така че всички трябваше да станат по-креативни, за да поддържат ангажираността на публиката чрез компютърен екран. Предизвикателството обаче е напълно изпълнимо до известна степен.

В контекста на имейл маркетинга маркетингът чрез опит може да включва анкети, записване в онлайн семинари или изпращане на свързани истории, които са подходящи за вашия продукт или услуги. Ключът е да предизвикате емоциите на аудиторията си.

Има няколко предимства от разработването на маркетингови кампании чрез опит. Крайният резултат от всички тях е развитие на връзки с вашата марка и изграждане на доверие.

Популяризира вашата марка

Маркетингът чрез опит е ефективен начин за повишаване на информираността за марката. Когато вашите маркетингови кампании чрез опит станат широко известни (дори ако са само във вашата нишова индустрия), хората веднага разпознават вашата марка.

Осигурява стойност

Всеки път, когато потребителите се ангажират с вашата марка в рамките на маркетингова кампания чрез опит, те извличат нещо осезаемо от нея — извадка на продукт, страхотно преживяване, запомняща се снимка или видео, история за разказване, емоционална връзка. Давате им нещо, за което да говорят. Не е едно и също да видите реклама за уроци по танци или уроци по готвене, отколкото да участвате в хореография или всъщност да опитате храната. В рамките на имейл маркетинга можете да насочвате аудиторията си през процеса чрез онлайн уроци, обаждания в Zoom и уебинари.

Ангажира публиката

Ангажирането на вашата аудитория означава, че изживяването ще бъде запомнящо се. Вие завинаги ще бъдете този бизнес, който е предоставил задълбочена оценка на това, от което тя нуждае, след като е провела изчерпателен тест или друга консултация, или се е включила по друг начин в това, което предлагате. Това ще ви накара да се откроите от морето от маркетингови имейли, което залива имейлите на вашите лоялни и потенциални клиенти.

Насърчава социалното споделяне

Тъй като маркетингът чрез опит носи новост, хората са по-склонни да кажат на приятелите и семейството си. Ставате известен като бизнесът, който прави XYZ. Хората се обръщат към вас, за да могат да имат опит от първа ръка с това, което популяризирате. Така лесно можете да включите блог постове, видеоклипове и изображения в профили в социалните медии, можете също да включите специфичен за събитието хаштаг за популяризиране на споделяния и ангажираност в платформите за социални медии.

Насърчава лоялността на клиентите

Когато хората установят емоционална връзка с всеки бизнес, те са значително по-склонни да станат лоялни към тази марка. Това е ключът към дългосрочното задържане на клиенти. Помислете за всички хора, които ще купуват продукти на Apple пред всичко друго на пазара, независимо от цената или времето, което трябва да чакат, за да ги получат. Те знаят, че ще получат висококачествени продукти. Те знаят, че ще бъдат лесни за използване. Някои хора може да го правят само защото искат да изглеждат готино, но това няма значение. Когато потребителите ви възприемат като това, от което се нуждаят, те ще продължат да ви търсят.

Как да организирате кампания за маркетинг чрез опит - четете във втората част на публикацията!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.