Ерата на "Инфлуенсър 1.0" е към края си и светът навлиза в нова ера - тази на Инфлуенсър 2.0. Нека разгледаме по-задълбочено напредъка, който би могъл да задвижи глобална индустрия, достигнала стойност от над 16 милиарда долара през 2022 г., според Statista.
Възходът на творците
През последната година имаше много разговори в индустрията за разликата между инфлуенсъри и създатели на съдържание (творци).
Най-краткото обяснение е, че творецът изкарва прехраната си от съдържанието, което създава, докато влиятелният човек изкарва прехраната си от влиянието, което оказва върху публиката.
Създател може да бъде някой, който създава висококачествено съдържание, хумористично съдържание или забавно съдържание, което е ценно за брандовете и може да се използва в техните канали.
Инфлуенсър може да бъде родител, който дава съвети за родителство, или здравен специалист, който обучава пациентите. Тяхната стойност за марката е колко въздействащо е тяхното послание върху желаната аудитория.
Ерата Инфлуенсър 2.0 ще накара брандовете да работят с повече професионални създатели на съдържание с цел генериране на висококачествено съдържание, което обикновено изисква значителни производствени ресурси.
Ако социалните медии станат повече за забавление и по-малко за социални връзки, най-доброто съдържание, което е напълно оптимизирано за канала, ще спечели. Съдържанието на създателите може да се използва далеч отвъд социалните стени на създателите, което ни води до втория ключов стълб на ерата Инфлуенсър 2.0:
Преминаване отвъд социалните мрежи
Инфлуенсър 1.0 беше основно за работа с инфлуенсъри за създаване на съдържание за техните емисии и началото на използването на това съдържание за платени социални мрежи.
Инфлуенсър 2.0 ще се отнася до адаптирането на съдържанието, генерирано от влиятелни лица и създатели, за разположения в цялата маркетингова екосистема. Това включва свързани телевизори, програмен дисплей, цифрови устройства извън дома, страници с подробности за продуктите на търговци на дребно, медии за продажба на дребно и др.
Автентичното, свързано съдържание вече не се публикува само в социални медии. Потребителите трябва да могат да се ангажират с него през различни канали.
Активиране на търговията
Тъй като социалните платформи разширяват търговските си функции от Instagram Checkout до TikTok Shop и теста на YouTube за партньорски маркетинг за Shorts, количеството съдържание с възможност за търговия, което създателите генерират за различни брандове, ще се увеличи рязко. Марките, ориентирани директно към клиентите, вероятно ще изградят необходимите екосистеми за цялото дигитално съдържание за пазаруване.
Пазаруването на живо също вероятно ще продължи да се разширява, тъй като марките се стремят да развият QVC модела за социалната епоха. Ако създателите се стремят да монетизират отвъд бранд партньорствата, мнозина ще поискат част от пая за всички продукти, за чиито продажби помагат в своите потоци.
Мъдрите марки също ще се стремят да изградят по-дълбоки взаимоотношения с влиятелни лица и творци отвъд генерирането на социално съдържание.
Разширени партньорства
Марките започват да осъзнават, че инфлуенсърите могат да бъдат още по-ценни като продуктови партньори, а не само като създатели на социални медии. В ерата Инфлуенсър 2.0 ще се увеличат брандовете, които ще формират такива дълбоки партньорства, при които влиятелните лица са много по-интегрирани и съветват по-отблизо по-широките творчески и маркетингови стратегии на марките.
Много марки вероятно ще наемат творци, които да управляват изцяло социалните им канали или като служители на пълен работен ден, или като консултанти по договор.
Как да използваме ефективно инфлуенсърите, за да ни носят печалба, ще говорим повече на 26.01.2023 г. по време на Influencer Marketing Conference.