Как политиките за връщане на продукти влияят на решението на потребителите за покупка

Как политиките за връщане на продукти влияят на решението на потребителите за покупка

Над 80% от онлайн купувачите в САЩ преглеждат правилата за връщане, преди да направят покупка за първи път.

Общо 55% от тях са готови да изоставят количката си, ако правилата за връщане не са удобни за тях. Това показват резултати от проучване на PayPal, цитирани от Insider Intelligence.

Според различни прогнози общата стойност на върнатите продукти в САЩ се очаква да достигне 931,85 млрд. долара през следващата година. До 2027 г. това число ще надхвърли 1 трлн. долара.

Безплатното и лесно връщане е една от функциите, които дават предимство на едни търговци пред други.

Губене на време и пари за двете страни

Според друго проучване на Pollen Returns над 43% от анкетираните посочват, че е неудобно да се направи онлайн покупка, ако връщането включва отпечатване на етикет, опаковане на артикула, занасянето му на доставчик и/или дълго изчакване за възстановяване на сумата. Това означава, че не само брандовете са засегнати от процеса, но и потребителите губят пари и време.

Тъй като търговците на дребно започват да се отклоняват от модела на безплатно връщане, как потребителите намират ефикасността и намаляват неудобството, когато става въпрос за връщане? Съоснователят на Pollen Returns Крисчън Пилър смята, че някои търговци на дребно канализират нов подход за връщане и изучават поведението на потребителите, докато анализират как могат да дадат на клиентите това, което искат, на по-разумна цена, пише today.com.

Тъй като маржовете и печалбите на търговците са под натиск, те търсят начин да намалят разходите, вкл. и разходите по връщането на продукти. Това обаче трябва да се направи внимателно, тъй като потребителите очакват това да е безплатно за тях.

Доставка на рентабилна цена

От макрогледна точка доставката стана по-скъпа. Независимо дали става въпрос за увеличени разходи за гориво, увеличени разходи за труд, сложност на логистиката, през последните две години разходите за преместване на продукт от т. А до т. Б нараснаха.

Това би било огромен стимул за хората да преосмислят всички неща, които сме приемали за даденост от гледна точка на електронната търговия, според главният изпълнителен директор на B-Stock Solutions Маркъс Шен.

За някои категории с високи маржове, като облекло и красота, това не е голям проблем. За търговци с по-малки маржове, като тези на хранителни стоки, това може да означава, че безплатната доставка тласка онлайн продажбите към загуба.

Amazon е един пример за корекция на методите за доставка. Компанията предлага на клиентите да използват пунктове за вземане на поръчки, като се възползват от различни промоции, ако го направят. Така компанията анализира кои продукти клиентите желаят да вземат сами и кои предпочитат да получат с доставка на място, както и в кои райони има нужда от пунктове.

Такси за връщане

Някои онлайн търговци начисляват такси за върнати продукти.

Като цяло 20% от всички онлайн покупки се връщат и тъй като стойността на електронната търговия се увеличава, връщанията също се увеличават.

От проучване, проведено от Happy Returns, става ясно, че 26% от търговците са започнали да таксуват връщания през последната година. Така те възстановяват част от разходите си от загубени продажби.

Търговците с физически магазини имат и друг начин да печелят от връщанията - те да се осъществяват в реалния им магазин. Така могат да се превърнат в други покупки.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.