Инструментите за изкуствен интелект (AI) революционизират начина, по който бизнесът подхожда към маркетинга. Мощният AI софтуер може да предвиди бъдещи тенденции, да оптимизира възвръщаемостта на инвестициите чрез насочване и да анализира конкуренцията.
Генеративният AI също поема творческата страна на маркетинга, която включва писане на текстове, реклама и създаване на съдържание.
Генеративните AI инструменти като ChatGPT и Gemini подкрепят собствениците на малък бизнес да генерират писмено съдържание, включително копирайтинг, публикации в блогове и социални медии, реклами и др.
Инструментите помагат и за превръщане на идеи за маркетингова кампания в реалност, като намаляват ангажимента към най-трудоемката част от изготвянето на стратегията.
Маркетинговата работа, която преди отнемаше дни или седмици, сега може да се извърши за минути, стига да напишете правилните подкани. Създаването на адекватна подкана е жизненоважно за получаване на завършен продукт, от който да сте доволни. Това не е еднократна задача. Трябва да напишете подкана, да прегледате резултатите и след това да продължите да променяте подканата. Като цяло подканата трябва да бъде възможно най-подробна.
Писане на рекламни текстове с AI инструменти
С AI инструменти като ChatGPT и Gemini получавате цял рекламен екип на една ръка разстояние. Измислянето на закачливи лозунги и други рекламни текстове изглежда просто, но всичко зависи от въвеждането на правилен промпт.
AI базираните инструменти могат да създават и описания на продукти, публикации в социалните медии, блог постове, които да са оптимизирани за търсачките.
Ето и няколко практични съвета на Business.com за използване на AI базирани инструменти за създаване на текстове.
Използвайте няколко чатбота, защото не всички чатботове са създадени еднакви. Gemini например се представя по-добре с малко насоки и като цяло произвежда по-завладяващи текстове, но ChatGPT очевидно превъзхожда Gemini, когато става въпрос за създаване на публикации в социалните медии.
Коригирайте. Произведените текстове трябва да бъдат проверени и коригирани. Понякога начинът, по който задаваме определени въпроси, обърква чатботовете. Все още са необходими рецензенти, за да проверяват за грешки и странни формулировки.
Пишете по-дълги подкани. Често генеративните AI програми се представят по-добре, когато разполагат с повече подробности. Започнете с основни подкани и продължете да надграждате, докато намерите набор от инструкции, които дават най-точните резултати.
Дайте обратна връзка за чатбота. Кажете на ChatGPT или Gemini какво ви е харесало или не и поискайте нов отговор въз основа на вашата обратна връзка.