Настоящата несигурна икономика, съчетана с нарастващата инфлация, кара потребителите да прилагат тактики за спестяване на пари, включително награди, връщане на пари, отстъпки и онлайн купони.
Икономическият натиск стимулира широкото възприемане на програми за възнаграждения при пазаруване с цел намаляване на разходи, пише entrepreneur.com.
В проучване, поръчано от Wildfire и проведено от изследователската фирма Big Village, са изследвани очакванията на основните потребители към награди и други стимули за пазаруване. Констатациите разкриват, че 90% от анкетираните са по-заинтересовани от всякога да получават отстъпки, да използват купони и да печелят награди за връщане на пари, когато пазаруват онлайн, заради растящите цени.
Наградите и отстъпките влияят на поведението при онлайн покупки
Независимо от икономическата среда, потребителите ще продължат да пазаруват. Във времена на финансови предизвикателства те ще променят навиците си за пазаруване, например като купуват бюджетни марки вместо по-скъпи опции.
Доклад на Personetics например посочва, че почти 2 от 3 потребители ограничават разходите за несъществени стоки поради по-високите разходи за живот, а от Gartner разкриват, че почти 1 от 4 потребители ще харчат по-малко тази година поради по-високите цени.
В такава обстановка наградите и другите стимули са съществен фактор, който влияе върху поведението на потребителите при онлайн пазаруване. Наличието на награди и стимули пряко и положително влияе върху поведението на потребителите в горната част на фунията за покупка (осведоменост и обмисляне) и в дъното (завършване на покупка).
Ключова констатация в проучването на Wildfire е, че наградите оказват влияние върху поведението на потребителите дори преди да решат къде да пазаруват: 81% заявяват, че наличието на награди е фактор при вземането на решение кой търговец на дребно за електронна търговия ще получи парите им.
В допълнение към влиянието къде пазаруват потребителите, наградите и стимулите допълнително влияят върху решението за покупка и стимулират по-високи реализации. Констатациите показват, че повечето респонденти са по-склонни да завършат покупка, когато могат да спечелят награди за връщане на пари или да използват купон или код за отстъпка.
Много потребители търсят изгодни сделки, когато пазаруват онлайн, и склонността им да търсят отстъпки допълнително ще се засили със затягането на икономиката. По-голямата част от анкетираните (61%) заявяват, че "винаги" или "често" търсят купони, отстъпки, награди за връщане на пари или други начини да спестят от покупките си.
Въз основа на тези констатации, изводите за всяка марка, която продава онлайн, са ясни: търговците на дребно могат да спечелят битката за потребителските предпочитания, като предлагат награди за пазаруване или чрез местни програми за лоялност, или онлайн програми за награди. Предлагането на купони чрез програми за лоялност и награди води до ползи за търговеца, включително увеличена реализация на продажбите.
Предприятията, които избират да не предлагат такива стимули, са в неравностойно положение при избора на потребителите на дестинации за онлайн пазаруване.
Потребителите предпочитат простота и удобство
Повечето потребители, анкетирани за доклада на Wildfire, предпочитат наградите да се прилагат автоматично при плащане или да се активират, докато пазаруват, без да се налага да ги търсят другаде. Обратно, по-малко потребители искат да получат имейл със специална оферта и още по-малко предпочитат да търсят в директория с оферти.
Колкото по-проста и удобна е програмата за награди или предложението за отстъпки, толкова по-добре. Потребителите предпочитат лесни за разбиране и за достъп възнаграждения пред трупане на точки или бъдещи отстъпки. Повечето биха предпочели връщане на пари вместо кредит за бъдещи покупки.
Необходимостта от простота и удобство в програмите за награди се потвърждава от други изследвания. В проучване на Comarch и Forrester за маркетинг и програма за награди за лоялност за 2022 г. търговците на дребно са попитани кои са най-критичните елементи на програмата за лоялност. Резултатите показват, че повечето са склонни да предлагат парични награди.
Какво е значението за бизнеса, който обмисля програма за лоялност? Онлайн купувачите са станали изключително проницателни. Сега те са много по-свикнали с безпроблемното дигитално изживяване, така че техните очаквания по отношение на възнагражденията чрез програми за лоялност са се променили.
Потребителите вече не са склонни да се задоволяват с прескачане през обръчи и търговците на дребно ще видят слабо приемане на тяхната програма, освен ако не е лесно и удобно за клиентите да печелят и осребряват награди.