Въздействието на инфлуенсърите в социалните медии върху дигиталния маркетинг е може би едно от нещата, които най-много са повлияли на индустрията от десетилетия. Изведнъж компаниите имат възможността да наемат истински, уникални хора, които да представят техните продукти, без да се налага сами да разработват цялото съдържание.
С достатъчно вложено време, последователност и валидна и полезна информация всеки може да стане инфлуенсър-експерт в своята област, пише Forbes.
Едно от тези лица е Худа Катан - един от най-уважаваните експерти в сферата на грима и красотата. Много потребители предпочитат нейните уроци по грим и съвети за грижа за кожата и красота. Тя вече има и собствена продуктова линия - Huda Beauty.
Худа Катан да използва продукт на друга марка в свой урок носи невероятна популярност и въздействие - това гарантира ръст в търсенето и продажбите. Ето такава е силата на дигиталния инфлуенсър маркетинг.
Стремеж към вирусна сензация
SugarBearHair Vitamins преобърнаха своята индустрия, като станаха вирусни в Instagram. Чрез усилията си да накарат инфлуенсъри да популяризират марката те получиха подкрепа от семейство Кардашиян, Ванеса Хъджънс и много други създатели на съдържание с множество последователи. Тези усилия и партньорства се отплатиха на компанията.
Вирусното съдържание може да бъде трудно постижимо, но стратегията определено може да се изплати, ако се изпълнява добре. Ако искате да започнете с инфлуенсър маркетинг, първо трябва да се запитате какъв разговор се опитвате да започнете, за да сте вирусни.
Започвате ли нова тенденция? Постигате ли шокираща ефективност? Да станеш вирусен означава или да бъдеш запомнящ се, или да шокираш зрителя. И двете ще накарат хората да щракнат върху бутона за споделяне по-бързо.
Първата ви стъпка е да създадете невероятно съдържание, за да започнете разговора. След това, като се свържете и покажете споменатото съдържание на инфлуенсъри, можете да им дадете представа за типа маркетинг, който търсите. След това те трябва да отразят вашето съдържание по някакъв начин, като използват собствения си глас.
Ако вашите продукти са направени по поръчка или нямате голяма наличност, уверете се, че сте се подготвили да станете вирусни. Създайте план за приток на поръчки и се подгответе, за да не карате клиентите си да чакат дълго.
Подаръци за инфлуенсъри
Може би една от най-популярните форми за получаване на автентична обратна връзка и едновременно промоция е чрез подаръци и ПР пакети. Подаряването е по същество, когато дадена марка изпраща мостри от своя продукт на инфлуенсър с надеждата, че този инфлуенсър ще сподели мнението си на своята платформа.
За да приложите такава стратегия, трябва да изпратите интригуващо съобщение на инфлуенсъра и да насърчите обратната връзка. В зависимост от обхвата на тяхната аудитория те може да поискат и парична компенсация за пост в основната им емисия. Други ще приемат да популяризират продукта в своите истории или в по-малко курирани емисии.
Възможност за по-евтини стратегии
Утвърдените марки извличат голяма полза от използването на дигитален инфлуенсър маркетинг, но може би стартъпите имат най-голяма полза от тази форма на реклама. Компании, които са сравнително нови, с ниски бюджети за маркетинг, или компании, които търсят по-органична форма на връзки с обществеността, могат да се възползват от партньорството със създатели на съдържание.
Даването на подарък е изключително полезно, когато работите с микро инфлуенсъри или някой, който може да е достатъчно развълнуван от марката, за да приеме продукта като форма на компенсация.
Ако работите с инфлуенсъри, които държат на финансови компенсации, обвързани с договор, има няколко неща, които трябва да имате предвид. Често ще работите с агенция за създатели, за да определите текущите цени на инфлуенсъра. Поискайте данни за други кампании. Вижте колко ефективни са били в миналото и на какви пазари. Ако техните кампании са били успешни в миналото в категория, която искате да популяризирате, тогава има вероятност да получите добра възвръщаемост на инвестицията си от съвместната работа.
Ако данните не съвпадат точно, тогава може би е по-добре да започнете с микро инфлуенсъри и да преминете към по-големи кампании, докато развивате повече взаимоотношения и привличате повече внимание.
Като цяло дигиталните инфлуенсъри откриха множество възможности, когато става въпрос за бизнеса, който предлага продукти или услуги в социалните медии. Много потребители намират, че инфлуенсърът е по-надежден и личен източник от официална медийна кампания.