Да осъзнаем, че старите маркетингови стратегии няма да работят както през последните години, е от решаващо значение. Целевата аудитория на бизнеса може да не се промени с течение на времето, но моделите/поведението и възможностите за покупки на хората се променят.
Марките, ориентирани директно към потребителя, се радват на по-ниски производствени разходи и имат достъп до различни достъпни технологични инструменти. С това те се считат за най-иновативните и актуални в електронната търговия. Тези компании преоткриват търговията на дребно по методи, които малцина биха могли да предвидят само преди десетилетие - от онлайн поръчка с вземане от магазин до други иновативни технологични функции.
Днес фирмите и търговските марки не трябва да отделят пари за огромни разходи, за да осигурят приятно преживяване при омниканалното пазаруване благодарение на нарастването на онлайн системите за покупки и трансакции.
Как да създадете безпроблемно изживяване при пазаруване за клиентите си - онлайн изданието business2community.com обобщава.
Как се случва безпроблемно пазаруване
В електронната търговия безпроблемното пазаруване се отнася до това клиентите да могат да разглеждат и купуват повече артикули с по-малко усилия. Няма марка, която да си позволи да няма лесен за ползване уебсайт, тъй като обемът на новите онлайн марки нараства бързо и те трябва да наваксат, за да генерират продажби. Благодарение на най-новите технологии е възможно на сто процента да се премахнат бариерите, които всички досега смятаха, че са неизбежни в областта на дигиталния маркетинг.
Клиентите трябва да бъдат развълнувани от перспективата да посетят магазина ви и да бъдат облекчени, че правенето на бизнес с вашата марка ще бъде просто и лесно, за да върви онлайн пазаруването гладко.
Най-типичните проблемни точки
Търговците, които изпреварват кривата, могат да забележат проблеми преди клиентите им да се сблъскат с тях.
Ако преди клиентите не са имали проблем да чакат 7-10 дни за доставка, сега те не биха купили артикул, който да очакват за повече от седмица. Има брандове, които гарантират доставка за 1 или 2 дни.
Тези преки пътища за електронна търговия се откриват само след задълбочено разбиране на целите и стремежите на клиентите. В резултат на това пазаруването без проблемни точки не може да се намерят готови стратегии.
Ето и най-големите проблеми, с които клиентите се сблъскват:
-Уебсайтът е труден за навигация
-Надеждността на марката е ниска
-Няма определена маркетингова цел
-Процедурата по закупуване отнема твърде много време
-Липсва омниканално пазаруване
-Времето за доставка е прекалено дълго
-Връщането или размяната на продукти е труден процес
-Персонализирането е или лошо, или не съществува.
Дългият процес по добавяне в количката и плащане е нещо, което може да изгони клиент. В ерата на електронната търговия преди 2010 г. кликването през 5-7 различни уебсайта за завършване на покупка беше приемливо, но през 2021 г. е очевидно нетърпимо. По-специално за онлайн магазините, които изискват от потребителите да създадат акаунт, купувачите не трябва да се чувстват принудени, , да се придвижват през множество пренасочвания, да избират от ограничен списък с опции за плащане или да въвеждат отново запазени адреси за доставка.
Тъй като има толкова много продукти, от които да се избира, непозната марка е ненадеждна марка. Скептицизмът на потребителите е може би най-честият източник на конфликт в процеса на покупка. Потенциалните клиенти няма да влязат в маркетинговата ви фуния, ако няма отзиви на клиенти или постоянно присъствие в мрежата на няколко платформи. Следователно, опростяването на вашия подход към онлайн продажбите е от ключово значение.
Ако ще разтегляте онлайн магазина си в множество канали, уверете се, че те си "комуникират" безпроблемно. Освен ако не доставяте в международен план или отвъд Океана, дайте избор за по-бърза доставка.
Един от най-подценяваните методи за намаляване на бариерите пред клиентите е да се предложи плавен, бърз процес на връщане и/или замяна.
Освен ако не предлагат ниски разходи, марките, които третират своите продукти и услуги като "един размер, подходящ за всички", са обречени на провал. Въпреки това, дори когато предлагат най-ниската налична цена, много клиенти предпочитат по-персонализирано изживяване. Персонализацията може да включва прости предложения за продукти, като например тези, базирани на минали покупки или търсения, да включва и интуитивни функции, проучвания за предпочитания, последвани от съобразени препоръки.
Как да създадем завладяващо и ефективно потребителско преживяване ще си говорим и по време наeCommerce Annual Summit 2021 на 05.10.2021