Според Statista през 2021 г. е имало 4,66 милиарда активни интернет потребители и 4,32 милиарда от тях са имали достъп чрез мобилните си устройства. Популяризирането на продукти пред потребителите по целия свят не е невъзможна мисия при наличие на толкова много приложения и сайтове. Необходимостта от по-оптимално съдържание обаче е очевидна с нарастването на аудиторията.
Оптимизираното съдържание е типът съдържание с персонализиран подход, който попада в предпочитанията на конкретни групи. Начин за събиране на необходимите данни за персонализирано съдържание и реклами е чрез компании за данни, които събират изобилие от информация за потребителските демографски и психографски данни, докато създават профили на купувача, пише Entrepreneur.com.
Потребителската психография предлага ценна представа за интересите, поведението, дейностите и мненията на хората.
Значително ефективен начин за създаване на персонализирано съдържание и реклами е чрез насочване към потенциални клиенти въз основа на тяхното местоположение. Това е т.нар.
геотаргетинг
Задължителен елемент са съобщенията, които трябва да са подходящи за поведението на хората на съответното място.
Този инструмент позволява на маркетинг специалистите или рекламодателите да създават персонализирано съдържание и реклами с висок процент на реализация. Така могат да се показват различни езикови версии на реклами, например на френски и английски. Могат да се вземат предвид и по-сложни данни, като различни местоположения и история на уеб браузъра.
Основната идея зад геотаргетинга се крие в предаването на "правилното послание в точното време" до точните хора. След като платформа или приложение определи местоположението на потребител чрез неговия IP адрес, wi-fi или глобална система за позициониране, тази част от информацията се запазва на сървърите и се доставя, за да се коригира типа съдържание, което потребителят преглежда.
Например компании като Google и Facebook разпознават местоположението на телефона ви и изпращат изскачащи известия и имейли, популяризиращи физически магазини около това местоположение.
Благодарение на социалните медии геотаргетингът вече е по-достъпен от всякога. Той е полезен не само за местния бизнес, но и големите организации могат да го използват добре за регионални кампании, за да привлекат и да се свържат с потенциални и съществуващи клиенти.
Създаването на съдържание, базирано на местоположение, се счита за рентабилно, с по-висока възвръщаемост на инвестициите в сравнение с обща кампания, която няма да се фокусира върху конкретно място, особено за местни фирми с физическо присъствие.
Предимства на геотаргетинга
Геотаргетингът може да помогне на бизнеса да се разрасне, като се грижи за клиентите в техния район, стимулирайки повече продажби и увеличавайки маржовете на печалба. Има и възможности за изключване, което гарантират, че вашите конкуренти няма да виждат вашите реклами.
Този тип стратегия се препоръчва за фирми в индустрии с висока конкуренция.
Превръщането в референтна точка е особено важно за местния бизнес, политическите партии и компаниите за недвижими имоти. Политиците могат да се обърнат към избирателите в определени градски райони с персонализирани съобщения, докато агентите на недвижими имоти могат да изградят авторитета на марката си чрез реклами, базирани на местоположение.
Какви грешки се допускат при кампании, базирани на геотаргетинг
Има много подобни или еднакви имена на населени места и това често се пренебрегва.
Имайки предвид къде се намира вашата целева аудитория, ще гарантирате оптимизирана кампания за платено търсене, което ще доведе до ниски разходи за реклама и висока възвръщаемост на инвестициите.
Ако една компания има няколко локации в непосредствена близост, сегментирането ще бъде по-ефективно, ако се основава на продукт или услуга. Ако има кампания за геотаргетинг за всяко от тези местоположения, много вероятно е да създадете припокривания. Така разходите ви ще са по-високи.
A/B тестването може да предотврати грешки, стига ключовите думи и местоположенията да са внимателно подбрани.
Направете иконата за превключване на езика на вашия уебсайт лесна за намиране. Независимо дали превключвателят обхваща цялата страница, или само няколко бутона за действие, този тест ще ви позволи да измерите ефективността.
Включването на валутата на вашата целева аудитория вероятно ще увеличи реализациите ви от продажби и ще привлече повече клиенти от същото географско местоположение.
И накрая, визуалните елементи предоставят информация и допълват съобщенията. Персонализираният дизайн в кампаниите може да направи огромна разлика в начина, по който марката се възприема от различните хора.