Как да изградите работеща стратегия за инфлуенсър маркетинг

Как да изградите работеща стратегия за инфлуенсър маркетинг

Почти невъзможно е да се скролва из социалните мрежи, без да се види някаква форма на инфлуенсър маркетинг. Където и да гледат потребителите, все някой инфлуенсър показва закуската си, дрехите си, марки гримове или нещо друго.

От традиционните публикации до все по-популярните истории в Instagram и дълги видеоклипове, инфлуенсърите винаги намират нови начини да бъдат спонсорирани в любимите си платформи, пише bigcommerce.com.

Важно е да се отбележи, че в социалните медии всеки може да бъде инфлуенсър. Ако имате един последовател, значи имате и влияние. Ако получите едно харесване на вашите публикации, вие генерирате ангажираност.

Инфлуенсър маркетингът не е нещо ново. Този пазар се заражда преди около 15 години. PayPerPost, първият пазар, който плаща на блогъри за брандирано съдържание, стартира с доста спекулации. Тъй като на блоговете се гледаше главно като на онлайн дневници, много експерти бяха скептични, че добавянето на реклама или спонсорство към съдържанието наистина ще се почувства автентично.

Това е предизвикателство, пред което са изправени и днешните инфлуенсъри. Тези, които звучат истински и автентично, докато популяризират продукти и услуги, жънат най-големите успехи. В края на краищата хората искат да купуват от други хора, така че когато намерят някого, когото харесват, е по-вероятно да се доверят на неговите препоръки.

Инфлуенсърите днес имат много повече възможности, отколкото инфлуенсърите в зората на тази индустрия. Има безброй платформи за социални медии и толкова много видове съдържание, измежду които да избират.

За тези, които харесват видео платформи, YouTube или TikTok са отлични опции. Тези, които искат да споделят дълги писмени публикации, могат да се възползват от традиционното блогване или от Facebook. Инфлуенсърите, които искат от всичко по малко, могат да се обърнат към Instagram. Въпреки че Clubhouse все още е нова платформа, вероятно няма да мине много време, докато инфлуенсърите намерят начин да я превърнат в място за своите промоции.

Инфлуенсър маркетингът в числа

Девет от десет марки използват някаква форма на инфлуенсър маркетинг.

Компаниите, които не искат да изостават, трябва да започнат да проучват възможностите да навлязат в сектора. Без значение от индустрията, със сигурност ще има поне един инфлуенсър, който да отговаря на нуждите на всяка компания.

Бизнесът не трябва да се притеснява да работи с по-малки, нишови инфлуенсъри, защото генерират еквивалентна спечелена медийна стойност от 18 долара за всеки похарчен долар.

Инфлуенсър маркетингът работи за повишаване на осведомеността за марката, увеличаване на продажбите и като цяло извеждане на марката на показ по всевъзможен начин.

Най-важното за инфлуенсър маркетинга е стратегическият подход, за да бъде направен правилно. Генерирането на този вид спечелена медийна еквивалентност се случва само с правилните влиятелни лица и в правилната ниша.

Четири причини, поради които инфлуенсър маркетингът ще продължи да расте

Инфлуенсър маркетингът е популярен сега и изглежда не е тенденция, която ще отшуми. Той ще продължи да става все по-популярен през следващите години.

Една от тенденциите е, че все повече хора стават инфлуенсъри. Тъй като социалните медийни платформи продължават да растат, има повече възможности за нови хора да станат влиятелни лица. При някои това ще е целенасочено, при други ще се случи случайно.

Така или иначе ще има повече хора, които ще отглеждат аудитория в определени ниши. Това означава, че бизнесите имат по-голям шанс да намерят някой, който говори с тяхната идеална аудитория.

Маркетинговите агенции за инфлуенсъри стават все по-популярни. Както при всяка бизнес стратегия или тактика, инфлуенсър маркетингът се стандартизира. Вече има агенции, които представляват влиятелни лица, и агенции, предназначени да помогнат на марките да намерят най-добрите влиятелни лица за тяхната стратегия. Тъй като бизнесът около инфлуенсър маркетинга продължава да расте, самият маркетинг също ще продължи да се разширява.

Има повече опции за съдържание. Инфлуенсърите започнаха със създаването на писмени публикации в блогове, в които се говори за техните любими продукти. След това социалните медии станаха по-популярни и видовете съдържание, което влиятелните лица създаваха, се промениха. В днешно време видеото е може би най-популярният вид съдържание за влиятелни лица, когато става въпрос за популяризиране на продукти. Instagram и Facebook Live, IGTV, YouTube и TikTok показаха невероятната сила на видеото.

С нарастващата популярност на подкастите и навлизането на приложения само за аудио като Clubhouse е интересно да видим каква ще бъде следващата голяма тенденция в инфлуенсър маркетинга.

Инфлуенсърите показват повече от своята реалност. В много отношения инфлуенсърите се връщат към корените си. През последните години хората станаха много по-заинтересовани да виждат публикации, които не са прекалено редактирани. Те не искат да слушат, да се учат от или да приемат съвети от някой, чийто живот изглежда напълно недостижим. Вместо това те искат да видят реалността. Те искат да видят как инфлуенсърите допускат грешки, имат лоши дни и как успяват да се съберат, за да продължат напред.

Начини, по които магазини за електронна търговия използват инфлуенсъри

Инфлуенсър маркетингът работи за всички видове бизнес. Големите марки работят с известни личности, за да популяризират своите продукти, а предприемачите, които тепърва започват, намират начин да работят с влиятелни хора, които все още развиват своите платформи.

Един от начините за популяризиране на магазини е директната реклама. Когато инфлуенсърите говорят за или популяризират марка и продукти, те предоставят линк към съответния магазин. Така е по-малко вероятно потенциалните клиенти да се изгубят по пътя.

Споделянето на генерирано от потребителите съдържание е друг начин бизнесът да се възползва от маркетинга с влияние. Като цяло хората се доверяват на други хора повече. Когато работите с инфлуенсър, можете да поискате използването на тяхното съдържание на вашата страница. След това ще можете да публикувате отново тяхното съдържание, което показва на вашата аудитория партньорството, което имате с този влиятелен човек.

Препоръките от инфлуенсъри са друг начин за бизнесите да се възползват от маркетинга с влияние. Всяка марка се нуждае от повече препоръки на уебсайта си, но понякога клиентите не се сещат да оставят отзив или да споделят опита си. Затова компаниите могат сами да заснемат истории и препоръки с инфлуенсъри.

Промоция с инфлуенсър е четвъртият начин за работа с влиятелни лица. При работа с инфлуенсър може да се предложи код за отстъпка, който е добър начин за увеличаване на продажбите и възвръщаемостта. Кодът позволява и проследяване на реализациите, направени чрез съответния инфлуенсър.

Работата с микро инфлуенсъри със сигурност е правилният начин, особено за марките за електронна търговия. Те обикновено имат по-голяма степен на ангажираност. Микро инфлуенсърите могат използват и стратегия за директни съобщения, която им позволява да разчитат на връзките, които са изградили с малкото си последователи.

Как да изградите маркетингова стратегия за работа с инфлуенсъри

На първо място документирайте вашите цели и ключови показатели за ефективност. Най-очевидната цел са продажбите, но работата с инфлуенсъри може да направи повече за бранда: да изгради информираност, да привлече нов целеви пазар, да улесни генерирането на потенциални нови клиенти.

На второ място е важно да се определят конкретни ключови показатели за ефективност. Това ще бъдат показателите, които ще проследявате през цялата си кампания и ще анализирате, когато тя приключи, за да видите как се е справила.

Ако целта е информираност за марката, може да искате да проследите посещенията на уебсайта или последователите в социалните медии. Ако целта е генериране на потенциални клиенти, ще искате да проследите регистрации. Продажбите могат лесно да бъдат проследени с уникални връзки за инфлуенсъри или специален промо код.

Преди наистина да заработите с инфлуенсъри, хубаво е да направите проучване на пейзажа. Отделете малко време, за да наблюдавате инфлуенсърите и да видите как рекламират марки, преди да заложите на тях. Това ще гарантира, че сте по-добре информирани и че можете да направите по-голямо впечатление на инфлуенсъра.

В зависимост от платформата, на която искате да популяризирате, можете да намерите инструменти, които ще ви помогнат да идентифицирате влиятелни лица във вашата ниша. Можете също да търсите чрез хаштагове, за да намерите хора, които правят #sponsored публикации. Оттам можете да прегледате тяхната аудитория и да видите дали това резонира с конкретната компания.

Друг вариант за работа с инфлуенсъри е работа с последователи на бранда. Прегледайте акаунтите им, за да прецените дали няма подходящ инфлуенсър сред тях. Това е чудесен начин да намерите някой, който вече е насочен към вашата идеална аудитория.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.