Инфлуенсъри, лидери на мнение, създатели на съдържание: Каква е разликата и как да си сътрудничите?

Инфлуенсъри, лидери на мнение, създатели на съдържание: Каква е разликата и как да си сътрудничите?

Инфлуенсър кампаниите са обобщение за работата на брандовете с инфлуенсъри, лидери на мнение, известни личности или създатели на съдържание. Разликата между тези вече не толкова нови професии обаче остава загадка за мнозина.

Нека да започнем с кратко разграничаване, като поясним четирите категории: лидери на мнение, създатели на съдържание, инфлуенсъри и посланици на бранда.

Лидери на мнение

Лидерите на мнение са хора, които имат висок социален статус. Тяхното мнение и препоръки се вземат предвид при вземане на важни решения. Примери за лидери на мнение са политически фигури, журналисти, спортисти, икономисти, медицински лица, готвачи и др., които са известни с кариерата си и постиженията в нея. Те имат експертиза в нишата си, придобита чрез професионализъм или дългогодишни усилия.

Лидерите на мнение може да нямат активно присъствие в социалните медии, но включванията им по конкретни теми са значими, увеличават известността им и са мощен инструмент за влияние.

Създатели на съдържание

Те създават съдържание за различни маркетинг платформи, включително блогове, социални мрежи и уебсайтове. Тяхната експертиза се крие не в личността им и кариерния им път, а в уменията им - в способността им да разказват истории, които последователите им търсят.

Съдържанието, което създават създателите на съдържание, се свързва с аудиторията на няколко нива. То е визуално издържано, разказва завладяваща история или решава проблем.

Някои създатели на съдържание стават инфлуенсъри с течение на времето. Други създатели на съдържание се придържат към създаването на съдържание за собствените си акаунти или за чужди.

Инфлуенсъри

Инфлуенсърите са различни от създателите на съдържание, защото фокусът им е върху ангажираността и изграждането на общност. Докато при създателите на съдържание, качеството на съдържанието е на първи план, при инфлуенсърите то може да варира, но все пак е ангажиращо и интересно. В този смисъл инфлуенсърите също са създатели на съдържание.

Докато създателите на съдържание се занимават със самото изкуство, инфлуенсърите изграждат общности с цел да се свързват и помагат на своите последователи, което означава понякога да влияят върху решенията за покупка на аудиторията. Те наблягат на дискусията с потребителите си и имат повече опит в създаването на колаборации и рекламното представяне на продукти и услуги.

Посланици на бранда

Това е категорията, в която могат да спадат всички изброени влиятели до този момент. Посланик на бранда може да бъде всеки, включително вашите потребители. Най-често това са хора, с които сте работили дългосрочно и те са верни фенове на вашите продукти или услуги.

При дългосрочните партньорства доверието на потребителите определено се засилва и препоръките на влиятелните лица съвсем не изглеждат толкова рекламни, а стават неизменна част от тяхното ежедневие.

При работата с посланици на бранда трябва да се уверите в няколко ключови елемента, за да може да ги определите като brand ambassadors:

Задължително да познават продукта и услугата в детайли

Аудиторията да ги асоциира с вашия бранд

Потребителите и съдържанието им да бъдат релевантни за услугата/продукта

Да не работят с конкурентни брандове

Ето и няколко няколко ценни съвети, които да имате предвид при изграждането на инфлуенсър кампания. Те ще ви ориентират и помогнат да изберете кои са правилните инфлуенсъри, с които да си партнирате. Най-важното условие е да се водите по целите, които искате да постигнете.

Изберете инфлуенсъри, ако искате:

-да генерирате трафик към каналите си и да повишите последователите си.

-да увеличите разпознаваемостта на бранда, продукта или услугата.

-имате онлайн магазин и целите директни продажби. Хубаво е да имате и измерител - UTM и/или промо кодове.

Изберете създатели на съдържание, ако:

-искате да достигнете нишова аудитория дори и тя да е по-малка като размер.

-търсите качествено съдържание и сте готови да дадете креативна свобода на създателя.

Изберете лидери на мнение, ако:

-целите да привлечете специалисти от същия сектор, към който принадлежи лидерът на мнение.

-брандът е в Employer branding, B2B, Event management сферата

-не целите директно промотиране на продуктите си.

Изберете посланици на бранда, ако:

-не целите директно промотиране на продуктите си.

-имате стратегия, с която да разгърнете във времето предимствата и посланията на бранда.

-сте намерили лицата, с които искате потребителите да асоциират бранда.

Не забравяйте, че с каквито и влиятелни лица да си партнирате, за да реализирате своята инфлуенсър кампания, най-важни са целите, които искате да постигнете чрез нея.

Друга важна точка е детайлното брифиране и ясна идея на какво искате да се наблегне в кампанията. Съобразете своите насоки както с бранда си, така и със стила на инфлуенсъра в социалните мрежи. Можете да му възложите задача да разпише креативната си идея, така че максимално да напаснете вижданията си за представянето на бранда. Ако се наложи, може да му направите предварително обучение или да му изпратите информативни материали, с които да се запознае преди изграждане на съдържанието.

Автор: Агенция Xplora

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.