Има ли бъдеще маркетингът с печатни материали, насочен към поколението Z?

Има ли бъдеще маркетингът с печатни материали, насочен към поколението Z?

Поколението Z е най-желаната кохорта потребители, към която маркетолозите се насочват активно. Според NielsenIQ представителите на поколението Z се очаква да достигнта 12 трилиона долара покупателна способност до 2030 г., както и ще съставлява 30% от световната сила.

Това е изключително дигитално настроено и културно разнообразно поколение, което взаимодейства със света по различен начин в сравнение с предходните поколения.

Поколението Z - това са родените между 1997 и 2012 г., т.е. тийнейджъри и хора в първата половина на 20-те им години, в зората на тяхната кариера. Много от тях вече са навлезли на пазара на труда или все още учат.

Въпреки че са дигитално поколение обаче, печатните медии също могат да привлекат тези потребители. Ето как, обобщава business.com.

Някои факти за представителите на поколението Z, които търговците трябва да знаят:

Възпитанието на поколение Z се ръководи от Голямата рецесия, нивата на безработица, внимателното родителство и достъпа през целия им живот до интернет и смартфон технологии. Тези влияния са оформили техните принципи и начина, по който вземат решения за покупка.

Това е поколението, което разбира и буквално живее технологиите. Когато купуват технология, те очакват тя да работи правилно и са разочаровани, когато това не стане.

Поколението Z е свикнало да бъде третирано с уважение и ще изостави компании, които не отговарят на техните стандарти.

Това е поколение, което няма същото чувство за лоялност към марката, което имат милениалите, така че е малко вероятно да дадат втори шанс на компаниите, освен ако те се на изключителни. Поради тази причина трябва да използвате високите стандарти на представителите му като барометър за качеството на вашите услуги и продукти.

Поколението Z предпочита персонализирано и интерактивно съдържание пред традиционните универсални реклами. Израснали със социалните медии, те са скептични към неавтентичната реклама и бързо пропускат или блокират реклами, които ги дразнят. Те ценят истинската ангажираност и очакват брандовете да бъдат прозрачни и лесни за връзка.

Защо поколението Z е привлечено от печатни медии

Маркетолозите трябва да подхождат към поколението Z по различен начин в сравнение с други кохорти потребители, като вземат предвид огромното количество съдържание, с което разполагат - и малко по-краткия период за фокусиране на тяхното внимание.

Поколението Z има нужда от инструменти, които да им помогнат да се съсредоточат. Тъй като представителите му са израснали заобиколени от множество екрани, те осъзнават необходимостта да се изключват от време на време. Печатните медии предлагат почивка от постоянния цифров шум, което им позволява да се фокусират по-добре.

Според DirectTextbook 62 процента от студентите предпочитат печатни учебници пред дигитални учебни материали. Те смятат печатното издание за по-лесно за четене, анотиране и учене от него. Физическият текст насърчава по-ангажирано и задълбочено четене, отново според тях.

За едно поколение, свикнало да вижда всичко цифрово, печатните медии са нещо, което представителите му възприемат като нетрадиционен маркетинг.

Тъй като са израснали в дигитална среда, както поколението Z, така и милениалите ценят автентичността по начин, по който предишните поколения не могат. Печатът предлага осезаемо, естетическо изживяване в дигитален свят, което го прави по-автентичен и запомнящ се. Поколението Z се наслаждава на ретро привлекателността на физическите медии и цени преднамереността зад печата, като го вижда като по-малко натрапчив от онлайн рекламите.

Печатът освен това осигурява тактилно изживяване. Сетивните елементи, които правят печата уникален - като допир, зрение и обоняние - не могат да бъдат пресъздадени на цифрови устройства. За поколението Z материалните медии им дават физически начин да оценят качеството или личността на продукта.

Физическият носител има и по-дълъг срок на годност. Физическото естество на печатните медии им осигурява по-дълъг срок на годност от цифровите реклами, които идват и си отиват за секунди. Независимо дали рекламирате с листовки, пощенски картички, писма или реклами в списания, физическото копие е там, докато не бъде изхвърлено в кошчето. Това дава на поколението Z повече възможности да обмисли и да се свърже с вашата марка.

Как да използвате печатни медии за маркетинг за поколението Z

Без значение колко технологични постижения ще видим в живота си, печатните медии вероятно ще продължат да имат място в маркетинга, дори ако се комбинират с дигитални маркетингови стратегии. Въпреки че съобщенията и дизайнът ще продължат да се развиват, основите на физическите медии ще останат същите.

Ето няколко начина да използвате печатни медии, за да се харесате на поколението Z:

Осигурете купони: поколението Z е известно с това, че е пестеливо и цени финансовата стабилност повече от другите поколения. Ако управлявате физически магазин, купоните могат да стимулират ангажираността и задържането на потребителите от поколение Z и да насърчат лоялността на клиентите.

Изпращане на директна поща: поколението Z е изненадващо отзивчиво към директния маркетинг. По ирония на съдбата те са израснали толкова силно заобиколени от технологии, че директната поща им предлага по-лично отношение.

Препоръки: групите от връстници силно влияят върху поведението при покупка на поколението Z и те ценят препоръките от реални хора.

Интерактивност: средно имате около осем секунди, за да привлечете и задържите вниманието на поколението Z, затова и печатният маркетинг трябва да е интерактивен. Има начини да се включат геймификацията и споменаванията в социалните медии във вашия печатен маркетинг. Интегрирането на печат с цифрови стратегии е ключово, например чрез QR кодове или AR връзки.

Устойчивостта също има значение за поколението Z, така че използването на екологични материали в печатни кампании също привлича вниманието им.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.