Хиперперсонализация: Предимства и потенциални капани

Хиперперсонализация: Предимства и потенциални капани

Потребителите оценяват иновациите, управлявани от изкуствен интелект (AI), но са предпазливи.

Хиперперсонализацията е една такава иновация и тя също се сблъсква с някои предизвикателства, вкл. и предпазливостта, пише Insider Intelligence.

Хиперперсонализацията може да подобри клиентското изживяване. В световен мащаб 80% от потребителите смятат, че персонализираните препоръки за продукти са "готини", според проучване от ноември 2023 г. на Marigold и Econsultancy.

Общо 88% от представителите на поколението Z по света смятат, че AI може да подобри онлайн пазаруването чрез подаването на по-подходящи оферти, предложения за продукти и персонализирана помощ, според проучване от май 2023 г. на Rokt и The Harris Poll.

Това има ползи за крайния резултат. Като стимулира лоялността и ангажираността, хиперперсонализирането може да увеличи приходите и да намали разходите. В САЩ 70% от търговците на дребно казват, че ще харчат по-малко за промоции на масовия пазар, но очакват да постигнат по-големи продажби чрез персонализирани оферти през следващите две години, според проучване от август 2023 г. на Coveo и Retail Systems Research (RSR).

Сигурността на данните обаче е основно предизвикателство. Близо 80% от потребителите по света защитават все повече личните си данни, според проучване на Salesforce от юли 2023 г. Свръхперсонализирането също може да бъде натрапчиво: почти половината (46%) от потребителите по света смятат, че промоциите, базирани на тяхната дейност в рамките на 2 минути след посещение на уебсайт или приложение, са "зловещи", според проучване на Marigold и Econsultancy.

AI също има недостатъци. Проблемите с качеството и плагиатството са потенциални слабости на изкуствения интелект, посочват 65% от професионалистите в сферата на съдържанието и творческите индустрии в САЩ и Великобритания в проучване от октомври 2023 г. на Ascend2 и Canto.

Търговците на дребно трябва да направят труден баланс между хиперперсонализация и поверителност. Те трябва да прилагат стабилни политики за поверителност на данните и да пазят клиентските данни в безопасност съгласно разпоредбите и законодателството за поверителността.

Търговците на дребно трябва да създадат и центрове, чрез които клиентите да могат да управляват комуникационните си предпочитания и да чувстват контрол върху данните, които споделят. Те трябва и да проследяват и измерват настроенията на потребителите, за да се уверят, че хиперперсонализирането подобрява, а не подкопава удовлетвореността и доверието на клиентите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.