Девет тенденции в TikTok, които всеки бизнес трябва да следва (I част)

Девет тенденции в TikTok, които всеки бизнес трябва да следва (I част)

С над 1,6 милиарда потребители, които продължават да се увеличават, TikTok е един от онези социални центрове, които бизнесът не може да си позволи да пропусне.

Въпреки че това е шестата най-използвана социална медийна платформа в света, тя има едно голямо предимство пред останалите - фокусът ѝ върху най-новите тенденции. Целта за бизнеса тук е ясна - следвайте тенденциите в TikTok и достигайте до много хора.

Целта може да е ясна, но пътят не е толкова прост. TikTok е изцяло за актуално съдържание и креативност, но това е конкурентна платформа, която се променя през цялото време. Това, което е работило вчера, може да не работи днес или утре.

Business2community.com обобщава деветте актуални тенденции, които са на фокус в TikTok.

Защо да използвате TikTok като бизнес

Следването на тенденциите в TikTok може да доведе до страхотни резултати за вашия бизнес. Това е платформа, базирана на тенденции, която потенциално може да ви осигури по-голям органичен обхват от всяка друга маркетингова стратегия.

С правилното съдържание вашите видеоклипове в TikTok могат да станат вирусни за една нощ и да ви помогнат да достигнете до по-широка аудитория, отколкото някога сте си представяли.

TikTok е чудесно място за популяризиране на вашата марка. Това е платформа с приоритет върху креативното и ново съдържание.

Предвижда се TikTok да достигне 2 милиарда потребители до края на 2024 г., т.е. аудиторията непрекъснато се увеличава. Платформата също така постоянно прави актуализации за бизнеса (като техния Creative Center от 2022 г.) и обяви интеграция с WooCommerce, така че фирмите да могат да синхронизират своите продукти и да проследяват данни.

Конкуренцията става все по-голяма всеки ден. Тъй като желанието за реклами в платформата се увеличава, цената на рекламата също ще се увеличи. Така че, ако се възползвате от ниските цени сега, можете да сте крачка напред.

Ето и деветте тенденции.

Популярни песни и аудио

Повечето от тенденциите в TikTok са свързани с аудио съдържание. Един от най-бързите и ефективни начини за намиране на текущите тенденции е да преминете през популярните песни и аудио.

Те се променят често, така че проверката на това кои са популярните песни в платформата е стратегия, която работи във всеки един момент. Можете да видите каква музика хората обичат да слушат, докато гледат видеоклипове, какъв тип съдържание е подходящо и да създадете свое съдържание, като използвате музиката.

Има 2 начина за създаване на съдържание въз основа на актуално аудио:

Отидете в лентата за търсене и потърсете "вирусни звуци" или "набиращи популярност песни".

Ако имате идея за съдържание, въведете идеята и вижте най-добрите видеоклипове, които се появяват, за да видите какво аудио използват.

Предизвикателство с брандирани хаштагове

Това определено е една от най-успешните маркетингови стратегии на TikTok за марки. За да се включите в този тренд, създайте свой собствен хаштаг и го използвайте в предизвикателство за вашата аудитория.

Идеята е да насърчите потребителите да създават видеоклипове въз основа на изискванията на вашето предизвикателство. От тях се изисква да използват брандирания хаштаг, когато качват видеоклиповете.

Един пример: предизвикателството на Nissan Australia. Компанията успя да повиши осведомеността за новия си спортен автомобил JUKE, като въведе предизвикателство с награда. Това доведе до създаването на над 34 хиляди потребителски видеа с хаштаг, а кампанията достигна над 129 милиона гледания на видеоклипове.

Simmons постигна още по-добри резултати с предизвикателството за брандирани хаштагове - над 1,1 милиона създатели на видеоклипове и невероятните 6 милиарда гледания. Марката за матраци стартира своето предизвикателство с хаштаг по време на карантината срещу COVID-19, като насърчи общността да създава видеосъдържание от домовете си.

Генерирано от потребителите съдържание

Генерираното от потребителите съдържание работи във всички платформи. Хората са по-склонни да се доверят на марка, която има силна репутация на пазара. Около 45% от потребителите в световен мащаб ще проверят ревютата и видеоклиповете в социалните медии, преди да закупят продукт или услуга.

Доброто генерирано от потребители съдържание прави вашата марка по-надеждна в очите на аудиторията. Вместо вашият маркетингов екип да измисля съдържание, за да впечатли аудиторията, можете да помолите съществуващите клиенти да създават видеоклипове. Можете да им изпратите продукт, който да отворят, сглобят, използват и оценят, или да ги помолите да разкажат за своя опит с вашия бизнес във видеото.

Инфлуенсър маркетинг

Инфлуенсър маркетингът е фокусиран върху хора с голямо влияние с целева аудитория - хора, които популяризират марки и ви помагат да достигнете до голяма аудитория.

Инфлуенсърите са голяма тенденция в TikTok в наши дни. Те имат голяма власт над вашата целева аудитория и сътрудничеството с тях може да ви помогне да достигнете до нея по-бързо и по-добре.

Nike например работи съвместно със създателя на съдържание за TikTok @Ben, за да даде тласък на брандирано предизвикателство с хаштаг #MagicBoots. Инфлуенсърът с 2,2 милиона последователи помогна на Nike да достигне ключовата целева демографска група. Компанията постигна 317 милиона гледания, над 160 хиляди видеа с хаштаг и над 215 хиляди нови последователи.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.