Маркетингът в Instagram е надежден инструмент за DTC марки и B2B компании. Instagram е платформа, която дава на брандовете да се свързват на по-дълбоко ниво със своите фенове, както и да достигат до нови хора.
Instagram позволи на личности от цял свят да изградят своя собствена аудитория. Сега наричаме тези личности инфлуенсъри. Чрез партньорства с инфлуенсъри брандовете от цял свят привличат милиони гледания и ангажираност всеки ден и безброй марки постигат успех за една нощ благодарение на тази стратегия, пише онлайн изданието business2community.com.
С този огромен потенциал не е изненада, че наличието на активен акаунт в Instagram вече е необходимост за марките.
Медията показва най-добрите практики, които бизнесите да следват, за да постигнат успех в маркетинговите си кампании в Instagram.
Първа част на материала вижте тук!
Използвайте рийлс
По същия начин, по който Instagram добави истории, за да се конкурира със Snapchat, социалната медия добави и опцията рийлс, за да се конкурира с TikTok.
Рийлс са кратки видеоклипове, през които можете да превъртате безкрайно, точно като TikTok.
Предимството на този формат е, че е в състояние да накара съдържанието да достигне до много нови хора. Отново, точно като TikTok.
За да използвате правилно тази функция, трябва да сте последователни и да създадете същия тип съдържание, което би работило на TikTok, като то трябва да е напълно автентично.
Не публикувайте съдържанието си за TikTok като рийлс! Instagram забеляза, че много хора правят това и тъй като иска хората да останат на платформата, не популяризира това съдържание.
Помислете за успешното съдържание във вашата индустрия и се опитайте да го направите със собствен акцент. Тук можете да използвате генерирано от потребителите съдържание, за да се отличите.
Реклами в Instagram
Успешната маркетингова стратегия в Instagram през повечето време използва комбинация от органично и платено съдържание.
Включването на реклами във вашата стратегия ви гарантира, че ще достигнете до повече хора с публикациите си и многократно ще увеличите продажбите си.
Няма само един формат за реклами, Instagram ви позволява да рекламирате в емисии, истории, страница за изследване и рийлс. Колко добре ще конвертират рекламите обаче зависи от съдържанието им.
Имате три опции: да рекламирате най-добрите си публикации, да създавате съдържание специално за рекламата, генерирано от потребителите съдържание.
За по-добри резултати трябва да тествате повече от един подход с различни аудитории и да видите какво работи. Като цяло рекламите с генерираното от потребители съдържание се представят по-добре.
Рекламите, които използват UGC, получават 4 пъти по-висока честота на кликване и 50% спад в цената на кликване от средната. За да използвате UGC за вашите реклами, всичко, което трябва да направите, е да го съберете и да попитате създателя дали можете да го включите в платена реклама.
Рекламите в Instagram са доста лесни за настройка от вашия бизнес профил и можете да контролирате точно колко да похарчите за реклама и за цялата кампания. След това просто трябва да насочите рекламите въз основа на демография, местоположение, интереси, поведение.
Публикувайте в точното време
Успехът в социалните медии е свързан с последователност това и не е по-различно за Instagram. Трябва да публикувате последователно и в точното време, ако искате да изградите аудитория.
След като започнете да публикувате последователно, погледнете вашите анализи и идентифицирайте дните и часовете, когато аудиторията ви е най-активна. Това ще бъдат най-добрите дни и време за публикуване.
Ангажирайте се с последователите си в Instagram
Instagram е място за връзка с хора. Не можете да се свързвате с хората, ако просто публикувате. Вие също трябва да взаимодействате с аудиторията си.
Много брандове планират публикациите си и ги изпипват до последния детайл, но забравят да се свържат с последователите си и да се ангажират с тях. Не искате скучна страница без резултати.
За да оживите акаунта си, трябва да използвате надписи, които насърчават коментарите, да отговаряте на коментари и да публикувате истории последователно, наред с други неща.
Предавайте на живо
Instagram позволява живо предаване. Чрез него можете директно да взаимодействате с последователите си по начин, който изглежда автентичен.
Макар това да е по-голямо предизвикателство за брандовете, то си заслужава.
Тъй като инфлуенсърите са тяхна собствена марка, те могат да предават на живо и да отговарят на въпроси, когато пожелаят. Ако обаче нямате лице на бранда си, трябва да сте креативни.
Първото нещо, което бихте могли да направите, е да намерите някой във вашата организация, който би искал да се покаже на живо и да говори с публиката. Можете също така да поканите инфлуенсър да е домакин на видеото на живо и да прави събития от някакъв вид.
Това какво точно ще проработи зависи от бранда и аудиторията му. Тествайте и разберете.