Как да надхитрите алгоритъма на Instagram, за да сте начело във фийда?

Как да надхитрите алгоритъма на Instagram, за да сте начело във фийда?

За да бъдеш харесан, трябва да бъдеш видян. Когато алгоритъмът на Instagram определя колко хора те виждат и колко често, понякога е трудно да получиш харесване.

Добрата новина? Meta споделя повече информация от всякога за това как различните сигнали за класиране влияят на представянето в платформата, според публикация на Hootsuite.

Алгоритъмът на Instagram е поредица от фактори за класиране, които определят какво вижда всеки потребител на платформата. Технологията за класиране прави прогнози за това какви видове публикации в Instagram подхождат на всички потребители на базата на информация за това какво харесват и кого следват.

Редът, в който потребителите виждат публикации, истории и видеа, също се определя от тази система за класиране: Instagram показва съдържание, което се класира най-високо, първо. Целта на алгоритъма на Instagram е да предостави на всички потребители напълно персонализирано изживяване.

Как работи алгоритъмът на Instagram?

Екипът на Instagram прави редовни промени и актуализации на алгоритъма, за да подобрява непрекъснато потребителското изживяване. Това може да е малко досадно, когато някой се опитва да проучи точно как работи платформата.

Например в началото на 2025 г. Instagram се отказа напълно от "алгоритъма" и вместо това заяви, че се използват системи с изкуствен интелект за определяне на класирането.

Изкуственият интелект и алгоритмите са различни (алгоритъмът е определен набор от правила, докато изкуственият интелект ще се "учи" и ще се адаптира въз основа на потребителското преживяване), но е факт, че технологията за класиране на Instagram работи, като анализира поведението на потребителя в приложението, след което използва тази информация, за да предвиди какво ще иска да види в бъдеще.

Публикациите, които противоречат на Правилата за общността на Instagram, винаги се понижават в класацията.

Както обяснява Meta, системите с изкуствен интелект, използвани за определяне на публикациите, които ще видите във вашата емисия, ще определят 500-те публикации, които са най-подходящи за вас, след което ще използват различни сигнали, за да ги класират. Публикациите с най-висок клас ще бъдат на върха на вашата емисия, а публикациите с по-нисък клас ще останат назад.

Съдържанието в емисията е подредено въз основа на това колко е вероятно да прекарате повече от 10 секунди на първата публикация. Сигналите, които влияят на това, включват колко време сте прекарали в гледане на публикациите на автора, колко видеоклипа сте гледали, колко пъти сте гледали публикациите на автора и коя платформа на устройството използвате, за да преглеждате съдържание.

На емисията влияе и това колко е вероятно да кликнете върху профила на създателя на публикацията, колко е вероятно да кликнете, за да коментирате публикация. Сигналите включват колко пъти сте кликвали върху "Вижте всички коментари" върху публикации и колко пъти сте кликвали, за да коментирате публикации.

Вземат се предвид и споделянията - външно и вътрешно, превъртането към следваща публикация и т.н., колко е вероятно да се ангажирате с определени видове публикации, да кликвате върху видеоклипове или да взаимодействате със истории.

Според Адам Мосъри, ръководител на Instagram, на високо ниво има два вида класиране - свързан обхват (акаунти, които ви следват) и несвързан обхват (акаунти, които все още не ви следват). И за двата вида трите най-важни сигнала за класирането са времето за гледане, харесванията и изпращанията. Така че е важно в анализите си да обърнете внимание на средното време за гледане.

Тези сигнали са ключови за разбирането как се представя съдържанието ви както сред настоящите ви последователи, така и сред новите потенциални.

Алгоритъмът за Instagram Reels за 2025 г.

Meta твърди, че системата с изкуствен интелект, която обработва веригите на Instagram Reels, "автоматично определя кои видеоклипове се показват и в какъв ред, като предвижда от какво е най-вероятно да се интересувате или да се ангажирате".

Системата събира около 100 видеоклипа и ги класира на основата на вероятността да се коментира видеоклип, клипове на кои създатели на съдържание са коментирани, колко време е гледан клипът, колко е вероятно да последвате създатели, колко е вероятно да използвате аудиото от видеоклипа и др.

За да подобрите представянето на Reels, според Instagram не трябва да им поставяте водни знаци, трябва да добавите аудио, дължината на клиповете да е под 3 минути, акаунтът ви да е чист и в добро състояние.

Алгоритъм за истории в Instagram за 2025 г.

Историите се класират въз основа на вероятността да кликнете върху история, колко често преглеждате истории и публикации от конкретни създатели на съдържание, на какво устройство използвате Instagram.

Отчита се и вероятността създателят да е ваш личен приятел или член на семейството. Сигналите включват броя на директните съобщения, които вие и създателят сте си разменили, и дали сте приятели във Facebook.

Фактор за класирането е и броя пъти, в които сте посещавали профила на създателя, и колко общи приятели/последователи имате, колко вероятно да излезете от историята, колко е вероятно да отговорите на въпрос или анкета в история и др.

Според самата платформа най-важното за по-доброто класиране на историите е колко е вероятно въобще да кликнете на тях, да ги харесате, да изпратите съобщение или да отговорите на тази история.

Промени в алгоритъма на Instagram за 2025 г.

Системите за класиране с изкуствен интелект на Instagram непрекъснато се развиват и променят. Ето някои от най-новите актуализации на платформата:

Фокус върху креативността и връзката: алгоритъмът дава приоритет и да възнаграждава оригинално и креативно съдържание.

Споделянията като сигнал за най-високо класиране: платформата се фокусира върху съобщенията, тъй като това е основният начин, по който хората споделят съдържание. Тя препоръчва на мениджърите на социални медии да обмислят съдържание, което стимулира потребителите на Instagram да натиснат "сподели".

Функция за нулиране на препоръки: Meta пуска нова функция, която позволява на потребителите да нулират алгоритмите си и в крайна сметка да изградят отново емисията си със съдържание. След като тази функция бъде пусната, ще можете да обновите личните си системи за класиране - да изградите емисията си тухла по тухла, както се казва.

Акаунти с ограничение за тийнейджъри: тези акаунти бяха пуснати в края на 2024/началото на 2025 г. с цел защита на младите интернет потребители. Ако по-младите потребители са част от вашата целева аудитория, трябва да преоцените текущото си социално съдържание, за да се уверите, че няма вредно съдържание, което може да повлияе на ефективността на алгоритъма за представителите на поколението Z.

Трите най-важни фактора за класирането са:

- Връзка между създателя и потребителя;

- Интерес;

- Релевантност.

Тринайсет съвета за оптимизиране на съдържанието за алгоритъма на Instagram

Взаимодействайте в коментарите. Отговарянето на положителни коментари към публикациите ви, дори само за да благодарите дава тласък на съдържанието. Връзката и общността са двупосочни - когато взаимодействате с последователите си в Instagram, те ще се ангажират с вас. Това ще доведе до повече коментари към публикациите ви и по-високо класиране във фийда. Затова отговаряйте на всеки коментар, на който можете, и насърчете последователите си да взаимодействат с публикациите ви - например като включите призив към действие или зададете въпрос в надписа си.

Бъдете кратки. Съдържанието на фийда може да бъде пропуснато с бързо превъртане, така че е важно да предоставяте стойност възможно най-бързо. Когато съдържанието ви е твърде сложно или скучно, рискувате да загубите по-широка аудитория, а оттам - и точки за класирането.

Поддържайте Reels под 90 секунди. Кратките видеоклипове се подкрепят от екипа на Instagram. Създайте серия, ако съдържанието ви не се вписва в този времеви интервал.

Завъртете видеоклиповете си в цикъл. Зрителят често ще гледа видеоклип, завъртян в цикъл, повече от веднъж (особено ако не осъзнае, че е завъртян в началото). Instagram разчита на времето за гледане като сигнал за класиране и повтарянето на видеоклиповете разтяга това време максимално. Завършете видеото си с фраза или кадър, който се слива безпроблемно с началото, за да бъде повторено.

Публикувайте истории често. Създателите на съдържание, които публикуват в Stories, често виждат по-малко отписвания от създателите, които не го правят, което може да доведе до по-силен растеж с течение на времето.

Не публикувайте твърде много наведнъж. В момента, в който броят на слайдовете във вашата Story надхвърли пет, ще започнете да забелязвате спад в гледанията и ангажираността. Стратегически планирайте историите си и се фокусирайте върху качеството, а не върху количеството.

Насърчавайте взаимодействието. Колкото повече хора се ангажират с вашата история чрез харесвания, коментари или взаимодействия със стикери, толкова по-високо ще я класира Instagram и още повече потребители ще я видят.

Създавайте съдържание, достойно за запазване. Полезното съдържание подтиква аудиторията ви да натисне "запазване". Колкото повече запазвания имат публикациите ви, толкова по-високо ще се класира съдържанието ви в емисията.

Направете превъртането забавно. Марките, които използват въртележки стратегически, често получават най-добра ангажираност и най-високи класации. Когато потребителите са стимулирани да превъртат въртележка, те прекарват повече време в гледане на публикацията, а това е сигнал за класирането.

Оптимизирайте съдържанието си за търсачки. Макар хаштаговете да имат стойност, социалното SEO царува. Изключително важно е да пишете съдържание, богато на ключови думи, за да подобрите индексирането на съдържанието от изкуствения интелект на Instagram. Използването на ключови думи във вашата биография и надписи помага на платформата да определи за какво е вашето съдържание и кой трябва да го види.

Ако станете вирусни, поддържайте инерцията. Виралното разпространение не е извинение да се отпуснете - това е чудесна възможност да се възползвате максимално от внезапния приток на внимание и ангажираност. Reel, публикуван веднага след вирусен видеоклип, често се представя по-добре от средното.

Използвайте куки. Първите 3 секунди от вашето видео са важни. Стойността може да дойде от т.нар. куки. Ангажирането на аудиторията ви през първите три секунди ще привлече вниманието ѝ и ще гарантира, че няма да превърти към друго съдържание. Започнете видеото си с нещо вълнуващо, забавно или изненадващо и не се страхувайте да експериментирате. Тествайте, за да видите какво ще се хареса на вашата аудитория.

Ангажирайте се с подобни акаунти. Взаимодействието с акаунти, които са релевантни на вашия (да, включително и на конкуренти), помага на изкуствения интелект на Instagram да разбере за какво е вашето съдържание - и кой се интересува от него.

Ако искате да се подготвите за задълбочено разбиране на позиционирането и изграждането на бранове в TikTok & Instagram, вижте повече за обучението TikTok & Instagram Marketing Masterclass ТУК

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.