Четири тенденции, които ще оформят омниканалната търговия на дребно през 2023 г.

Четири тенденции, които ще оформят омниканалната търговия на дребно през 2023 г.

2022 г. донесе нови предизвикателства за търговията на дребно, тъй като потребителите намалиха разходите поради нарастващата инфлация и разходи за живот. Брандовете пострадаха и заради проблеми с веригата на доставки през пандемията.

2023 г. се очаква също да е трудна за търговците, защото натискът, който оформя поведението на потребителите, остава, пише econsultancy.com.

Как търговците да достигат по-успешно до потребителите? От ценообразуване до партньорства и реклама - ето четири тенденции, които биха могли да оформят омниканалната търговия на дребно през 2023 г.

Омниканални програми за лоялност

Инфлацията се отрази на търговията на дребно след пандемията. Според данни на Barclaycard през 2022 г. хората са похарчили с почти 1% по-малко заради резкия скок на инфлацията. Следователно е вероятно да видим по-сериозни отстъпки навсякъде през първите няколко месеца на 2023 г., тъй като брандовете се опитват да реализират непродадените наличности както онлайн, така и в магазините.

Виждаме също така, че потребителите все повече се фокусират върху отстъпките в опит да харчат по-малко. Затова е важно търговците да се съсредоточат върху задържането на клиенти с програми за омниканална лоялност, за да предложат допълнителна стойност на потребителите.

Програмата за омниканална лоялност трябва да предлага стойност през цялото пътуване на купувача, която произтича от анализ на данните на клиента, историята на покупките му, предпочитаните му канали и демографските данни.

Развиващи се формати на магазини

Според проучване на Shopify и Ipsos 82% от фирмите са уверени, че физическите магазини ще продължат да играят важна роля в бъдещия растеж на търговията. Наистина, откакто мерките заради коронавируса бяха премахнати, физическата търговия на дребно се възстанови - расте с по-бързи темпове от електронната търговия.

Ролята на физическия магазин обаче не е това, което беше преди, като потребителите все повече използват физическите продукти заедно с цифрови канали. В последния си доклад за тенденциите в търговията директорът на Shopify за продажба на дребно на продукти коментира, че "онлайн и офлайн на практика са едно непрекъснато изживяване. Много малко хора влизат в магазин, без да са си написали домашното. Обикновено започват от телефона си. Те следват някаква марка и отиват в магазините с цел".

Докладът на C&IT "Connected Retail 2023" показва, че потребителите сега пазаруват от цифрови и физически канали на почти еднакви цени и желаят и същото изживяване. Установено е, че надеждните наличности, лесното връщане и ефективния път към покупката се цитират от потребителите като най-ценните аспекти на потребителското изживяване.

DTC търговците се насочват към маркетплейси и партньорства с трети страни

Тъй като физическата търговия на дребно расте, електронната търговия се нормализира до нивата отпреди пандемията. Затова и рентабилността в каналите директно към потребителите страда, отчасти поради тесния асортимент от продукти, което означава, че марките се борят да вдъхновят лоялността на клиентите и да правят повторни покупки.

Миналата година голям технологичен анализ на публични DTC компании с пазарна капитализация от над 800 милиона долара установи, че мнозинството са "драстично по-слаби" поради "свиване на приходите, свиващи се маржове, неочаквани загуби или комбинация от трите".

За да смекчат това, марките, ориентирани директно към потребителите, се диверсифицират през 2023 г., тъй като търсят алтернативни възможности за приходи. Един от начините е партньорството с трети страни и маркетплейси.

Голяма част от търговците на дребно също пуснаха свои собствени платформи за търговия на дребно в опит да разширят продуктовото си предлагане и да предложат на потребителите още по-голям избор.

Пресечната точка на CTV и медиите

Маркетплейсите не само генерират интерес като канали за продажба, но и за рекламни цели, тъй като много търговци на дребно продължават да изграждат собствените си медийни мрежи за търговия на дребно. Маркетплейсите са огромна област на растеж, воден от големи играчи като Amazon и Kroger.

Що се отнася до свързаната телевизия (CTV), за нея се прогнозира, че до 2024 г. ще надмине линейната. Това може да стимулира прехвърляне на разходите от дисплейни реклами към поточни видео реклами.

Наистина силно ангажиращата природа на телевизионната реклама, съчетана със способността на маркетплейсите за продажба на дребно най-накрая да затворят цикъла, може да бъде непобедима комбинация - и една област от цифровите медии, която да стимулира рекламните разходи през 2023 г.

Какви са потребителските нагласи при влошени икономически условия и защо омниканалният подход е важен за развитието на брандовете - научете актуалните тенденции в ритейл сектора на форума Retial Summit!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.