Инфлуенсър маркетингът е маркетингова тенденция, която става все по-популярна през последните години. Това е така, защото влиятелните лица имат силата да споделят вашата марка с нови аудитории, да създават социално доказателство и да образоват потребителите за вашите продукти.
Има много стратегии за инфлуенсър маркетинг. Създаването на солидна стратегия, специфична за B2B продажбите, е от съществено значение за успеха - както и прилагането ѝ, пише business.com.
Медията обяснява как работи В2В инфлуенсър маркетинга, ползите от него и как се изгражда успешна кампания.
Какво е B2B инфлуенсър маркетинг
B2B маркетингът с влияние е мощен инструмент, който много марки използват, за да помогнат на бизнеса си да расте.
Инфлуенсър маркетингът като цяло използва лидери на мнение и популярни лица с голям брой последователи, за да популяризират и продават продукти и услуги. Като споделяте вашата марка на техните платформи, можете да достигнете до нови аудитории.
B2B инфлуенсър маркетингът работи по подобен начин като B2C инфлуенсър маркетинга, но е насочен към отговорните за покупките на корпорациите лица.
Инфлуенсър маркетингът е маркетинг на съдържанието и маркетинг в социалните медии, комбинирани в една стратегия. Инфлуенсър маркетингът е маркетинг на съдържанието и маркетинг в социалните медии, комбинирани в една стратегия. В съчетание с човек с ценна репутация получавате рецепта за успех.
Инфлуенсър маркетингът е на практика получаване на публична препоръка или преглед от някой с лоялни и отдадени последователи.
Пет предимства от използването на инфлуенсъри във вашата B2B маркетингова стратегия
Достигате до нови аудитории. Когато инфлуенсър излъчи вашия продукт, той го споделя със своите последователи и дори с последователите на своите последователи, благодарение на споделяемия характер на интернет съдържанието. Използвайки инфлуенсър маркетинг, можете бързо да увеличите информираността за марката си.
Увеличавате лоялността. Инфлуенсърите споделят продукти заедно със своите мнения и обратна връзка. Ако си партнирате с влиятелен човек, който харесва вашия продукт, той ще сподели положителна препоръка със своите последователи. Тъй като последователите на инфлуенсърите често са отдадени и лоялни, те имат специален вид изградено доверие. Ако вашият влиятелен човек се възхищава на вашия продукт, неговите последователи също ще бъдат нетърпеливи да го изпробват.
Сътрудничество. Сътрудничеството със знаещи и влиятелни хора на вашия пазар дава на вашата марка нов глас, особено когато става въпрос за B2B маркетинг. Възползвайте се от възможността да работите с добре информирани хора, които могат да предложат прозрения и идеи за вашите реклами, продукти и марка.
Социално доказателство. Социалното доказателство е идеята, че потребителите ще вземат решения въз основа на това, което правят другите хора. Инфлуенсърите са мощни лидери, които влияят върху избора на другите хора. Можете да увеличите социалното доказателство на вашата марка, като имате влиятелен говорител, който споделя вашата марка с интернет общности.
Съдържание за многократна употреба. Съдържанието, генерирано от потребителите, или UGC, е чудесен начин за популяризиране на вашия бранд. Когато си партнирате с влиятелен човек, той ще създаде съдържание, което да споделя в своите социални медийни платформи. Така ще имате творчески материал, който можете да използвате във всичките си маркетингови стратегии.
Как работи B2B инфлуенсър маркетингът
B2B инфлуенсър маркетингът е подобен на своя B2C аналог. Разчита се на препоръки от влиятелни хора. Вашите B2B инфлуенсъри обаче ще се нуждаят от повече пълномощия, отколкото B2C инфлуенсърите.
B2B инфлуенсър маркетингът разчита на инфлуенсъри с дълбоки познания в индустрията, в която оперирате. Експерт в индустрията ще донесе по-добра възвращаемост за вашия бизнес, а и ще достигне до хората, които вземат решенията за корпоративните покупки.
Как да внедрите B2B инфлуенсър маркетинг в стратегията си
Социалните медии и инфлуенсър маркетингът вървят ръка за ръка. Това е стандартният формат на инфлуенсър маркетинг, при който вашият инфлуенсър споделя вашата марка в своите утвърдени социални медийни платформи.
Можете да публикувате и като гост в блогове. Да се представите като гост-експерт в конкретна сфера е отлична форма на B2B маркетинг с влияние. Можете да привлечете и експерт във вашата сфера на дейност, който да направи гост публикация във вашия блог, която да разпространявате в каналите си.
Видеата са изключително ефективна форма на B2B маркетинг с влияние и за обучение на аудиторията.
Важно е да установите цели и да изготвите бюджет, да набележите подходящи инфлуенсъри, да очертаете показателите, които ще следите за изпълнение на заложените цели, и да започнете да изграждате своите връзки.