22 полезни инструмента за дигиталния маркетинг (II част)

22 полезни инструмента за дигиталния маркетинг (II част)

Автор: Агенция Xplora

Зад всеки успешен дигитален маркетолог стоят инструменти, които го подкрепят.

Представяме втората част с останалите 11 инструмента, които да използвате през 2022 година.

Първата част на материала можете да прочетете тук!

Google Tag Manager (Server-side tagging)

Google Tag Manager (Server-side tagging) e най-новата възможност, която ни предоставя Google за събиране на данни за потребители за маркетинг анализи без да нарушаваме правото на потребителите за анонимност. Вече имате възможност да запазите данните, които сте събрали, на свой собствен сървър и да определите каква част от тях да се изпращат и анализират от аналитичните инструменти.

Към настоящия момент основните преимущества на SST са:

ограничаване на въздействието на Ad blocker-ите;

получаване на повече данни за потребителите, които използват iOS устройства;

намаляване на времето за зареждане на сайта.

Минусите, които бихме определили, ако решите да използвате това решение, са:

изискват се повече технически познания и помощ от програмисти;

изисква се закупуване на облачно пространство.

Google Data Studio

Google Data Studio е yeb-базиран инструмент за визуализация на данни. Той може да обедини данни от няколко източника (напр. Google Analytics, Facebook, Google Ads, Mailchimp и други) и да ги визуализира по начин, който ще е лесен за възприемане от аудиторията.

Какви са ползите от Google Data Studio?

Безплатен за използване (някои от източниците на данни са платени)

Лесен начин за отчитане и визуализация на данни

Възможност за персонализация на отчетите

Извлича данни от множество източници в един отчет

Възможност за работа по един отчет от няколко души едновременно

Голям избор от безплатни шаблони за отчети

Възможност за свързване с над 150 източника на данни

Автоматизиране на отчетите

Не изисква задълбочени знания

Какви са минусите?

Ще трябва да заплатте, ако искате да свържеш източник на данни, който не е от Google екосистемата (например Facebook или Instagram).

Тъй като инструментът постоянно се подобрява като функционалности, може да очаквате бъгове и проблеми с данните от време на време

Липсва и официален Support, към който може да се обърнете при проблем

Зареждането на голям обем от данни на визуализациите понякога е доста бавно

Poptin

Poptin е нещо повече от инструмент за изработка на pop-up банери. Можете да създавате различни lead форми, да изпращате автоматизирани имейли на база ангажирането на потребители с тях и други. От гледна точка на pop-up-и разнообразието от криейтиви и готови темплейти е почти неограничено:

изскачащи pop-up банери;

игровизации (например завъртане на колело с награди);

приплъзващи се банери (slide-in popups);

бутони за връзка с бизнеса;

постоянно видими ленти в горната или долната част на сайта;

темплейти, специално предназначени за мобилни устройства и други.

Благодарение на тях можете да увеличите броя потребители, записали се за нюзлетър, да покажете новата си колекция или услуга, намаление на сайта, промо кампания или просто да се ангажирате с таргет потребителите.

Тук можеш да разглеждаш примери как да го използвате за различни индустрии - електронна търговия, имоти, фитнес, образование, автомобили и много други.

Алтернатива: Optimonk

OneSignal

Следващото ни предложение за дигитален инструмент, който да използвате, е OneSignal - една от най-известните платформи за push нотификации. Чрез тях можете да изпращате релевантни персонализирани съобщения до бъдещи или настоящи клиенти, дори и те да не използват вашия дигитален актив точно в този момент.

Можете да достигнене до тях чрез sms, имейл, през приложението на бизнеса ви или просто да получат известие през браузъра, докато четат любимия им блог например. Разбира се, необходимо е първоначално да са се съгласили да получават такива съобщения.

Предимството на такива канали е, че не е нужно да заплащате големи суми за реклама, както е в социалните мрежи и Google екосистемата, а имате месечен абонамент за самата платформа (някои инструменти предлагат и безплатни версии с ограничени функционалности). Препоръчваме това да е още един допълнителен канал за комуникация с потребителите ви, а не основен, който напълно да замества останалите дигитални канали.

Open rate-ът при използване на push нотификации може да надхвърли 3 до 4 пъти този при e-mail комуникацията. Тази и други статистики можете да прочетете тук.

SEO meta in 1 click

Изключително полезен инструмент за бърз преглед на SEO съдържанието на една страница. С един клик (както казва и самото име на инструмента) можеш да видиш дали страницата е разрешена за обхождане от ботовете, да видиш мета данните ѝ, структурата ѝ ( H1,2,3... заглавия), alt тагове, вътрешни линкове (включително ресурси) и как изглежда Facebook Open Graph-ът ѝ. В таба tools можеш да намериш бързи връзки към други важни SEO инструменти, сред които Mobile-friendly tool, GTmetrix, Google PageSpeed Insights tool и още. В таба с линкове можеш лесно да откриеш неработещи страници, които намаляват "здравето" на сайта. Можеш да видиш още липсващи canonical адреси, да получиш линк към robot.txt файла, както и към Sitemap-a на сайта (ако има такъв). Неслучайно този безплатен инструмент присъства в много подобни класации на видни маркетолози. Съветваме те да го тестваш веднага 🙂

Предимства и недостатъци: Основното предимство на инструмента е разнообразието от информация, което предлага. Като недостатък можем да изтъкнем липсата на възможност да изтеглим информацията във файл.

Алтернатива: SEOquake

RankMath

Rank Math е любимият ни WordPress плъгин за SEO. Изключително мощен инструмент, с който можете да настроите правилно сайта си така, че да дадете максимално много на търсещите машини със само няколко клика.

Можете да свържете и аналитичните си инструменти с Rank Math и да получавате статистика за това как сайтът ви се представя по различни ключови думи, какъв трафик влиза, кои са топ страниците и т.н. Можете лесно да определиш ключова дума, по която искате страницата ви да се класира, и да получите много съвети как да оптимизирате съдържанието си.

Както повечето инструменти, и този не е особено добър в анализа на съдържание на български, така че не се вманиачавайте в 100/100 резултата. Ако следвате Setup Wizard-а, Rank Math ще ви преведе през всички важни SEO настройки, като разрешаване за индексиране на сайта, създаване на sitemap, избор на кои категории и таксономии да включите в sitemap-a, импортиране на данни от други SEO плъгини и още.

Redirections таба дава лесен достъп и възможност за бързо и правилно пренасочване или изтриване на страници. Тези и още много полезни опции има този един единствен плъгин. Ако сайтът ви е на WordPress, не губете време и го инсталирайте. Няма да съжалявате.

Предимства и недостатъци: Едни от големите предимства на инструмента са, че е лесен за употреба, има възможност за импортиране на данни от други SEO инструменти с 1 клик, както и интеграциите му с други аналитични инструменти и получаване на информацията на един екран. Един от малкото му минуси е трудното прехвърляне на данните, в случай че решите да го смените с друг.

Алтернатива: Yoast SEO

Google optimize

Google optimize е безплатен онлайн инструмент, който дава възможност да правите различни тестове на сайта, като промяна структурата на страниците, промяна на цвят, форми, разположения на различни елементи и много други. Благодарение на интеграцията му с Google Analytics ще получите ценни статистически данни, чрез които да определите кой вариант на структура на сайта е най подходящ за вашите таргет потребители и по този начин да подобрите представянето на кампаниите си. Сред възможности му са:

A/B test - сравнение между сайт и конкретна промяна, която сте направили в него (например промяна/добавяне на бутон);

Multivariate Test - можете да сравните няколко на брой промени, като получавате отделна статистика за всяка една от тях;

Split URL Testing - позволява да проверите как се представят две различни страници от сайта, на които пращате потребители с кампаниите си.

За един дигитален маркетолог най-важното нещо е таргет потребителите да извършват целите, които са поставени като таргет от бизнеса. Не винаги причина за ниските резултати са настройките на дадена кампания, а landing страницата, където изпращаме тези потребители. Google optimize ще помогне именно за оптимизирането на лендинг страници, които потребителите посещават.

Social Searcher

Social Searcher е търсачка за мониторинг и анализ на съдържание в различни социални медии. Тя провежда анализи в обичайните заподозрени, като Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, но и мрежи като Google+,Tumblr, Reddit, Flickr, Dailymotion and Vimeo.

Безплатните функции на инструмента предлагат възможности за проследяване представянето на хаштагове, на съдържание от потребители по потребителско име, както и на актуални трендове. Има възможност и за запазване на търсенията, както и за настройване на известия по тях, които да получавате на имейл. Нашият екип намира инструмента са полезен при проследяване на публикувано съдържание по хаштагове в няколко канала.

Social Searcher предлага и премиум възможности за социален мониторинг на бранд, проследяване на споменавания и аналитични инструменти, за които екипът ни не може да даде мнение или препоръка, защото до момента не ги е тествал.

Алтернатива: Hashtagify

Zapier

Zapier е лидер в сферата на решенията за автоматизации на процеси. Платформата предлага интеграции с над 3000 инструмента, включително Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads и Google Analytics. Това я прави страхотен помощник на всеки маркетолог. С нейна помощ можете да автоматизирате следните процеси:

настройка на Facebook Conversion API;

изпращане на съобщение/имейл до новите лийдове;

вкарването на нови лийдове в CRM или база данни;

публикуване на съдържание в различните канали за комуникация (социални медии, уеб сайт и други).

Кои са най-големите предимства на Zapier?

Можете да изберете измежду хиляди готови темплейти за интеграции между различни инструменти, с които да автоматизирате процесите си само с няколко клика

Голямо количество обучителни материали за работа с платформата

Безплатен план, с който да тествате инструмента

Гъвкави платени планове, базирани на реалната употреба на инструмента

Висока степен на сигурност при боравенето с лични данни

Алтернатива - LeadsBridge

TweetDeck

TweetDeck е изцяло безплатен инструмент за планиране и мониторинг на съдържание, който позволява да управлявате едновременно няколко акаунта в Twitter. Функциите на приложението включват планиране и предварително насрочване на туитове, възможност да създавате свои колекции с различно съдържание, помагат да следите актуалните хаштагове и развитието им и много други.

Обликът на TweetDeck е измислен така, че да улеснява както редовните, така и новите потребители на мрежата. Самите характеристики на приложението спомагат за професионалното менажиране на всеки акаунт в неподправен "Twitter" стил.

Апликацията е предназначена за браузър - без инсталации и теглене. И отново - услугите в нея са изцяло безплатни!

Кое е най-голямото предимство на TweetDeck? Това, че не се налага да се вписвате и отписвате всеки път, когато трябва да проследите нещо в някой от многобройните акаунти, които управлявате. Тук всичко е на едно място. Недостатъкът е, че работи само с Twitter.

LeadSync

Инструментът спомага за своевремнната обработка на получените лийдове, докато те са още "топли". Това е много важно да се случи възможно най-бързо след попълване на Lead Generation формата във Facebook.

Leadsync играе ролята на свързващото звено между рекламата и екипа по продажби, който трябва да поеме лийдовете. Това се случва посредством настройка на инструмента, който изпраща получените данни директно на посочен имейл адрес или като SMS на телефонен номер. Също така може да се свърже и с различни CRM системи, т.е. не се налага получените лийдове да се теглят и изпращат всеки път, когато има нов лийд, а процесът се автоматизира.

Кое е най-голямото предимство на Leadsync?

Leadsync е лесен за настройване и употреба, а съпортът му отговаря своевременно при възникнали въпроси. Неговото най-голямо предимство е времето, което спестява на екипа по продажбите на компаниите. Благодарение на Leadsync процесът по обработка на топлите лийдове се улеснява и забързва значително, което повишава шанса те да се превърнат в реални клиенти. Така не се губи време по препредаване на информация между различните звена.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.