МС планират по-добра координация при управлението на средства от ЕС

documents

По-добра координация в управлението на средствата от ЕС предвижда проектът за постановление на МС, публикуван за публично обсъждане на портала за обществени консултации www.strategy.bg. Документът е резултат от дейността на работните групи, създадени по инициатива на заместник министър-председателя Илияна Цанова, като в него са отразени предложенията за промени в нормативната база, дискутирани на две кръгли маси, проведени в началото на септември и октомври.

Публикуваният проект предвижда създаване на Координационен съвет към правителството, който ще го подпомага на експертно равнище като обсъжда текущи въпроси, свързани с управлението на средствата от Европейския съюз. Този формат създава по-добра координация между отделните участници в системата, които ще могат да споделят добри практики помежду си, да съгласуват експертни позиции и да уеднаквяват процедурите, така че да бъдат по-ефективни в работата си. Функционирането на този формат беше препоръчано от участниците в кръглите маси. От дискусиите стана ясно, че има необходимост от подобряване на комуникацията на всички нива, така че всеки да може да се ползва от опита на другите, както и да се търси съгласие при спорни въпроси.

Председател на съвета е заместник министър-председателят по управление на средствата от ЕС, а в състава му се предвижда да бъдат включени представители на управляващите органи, одитния орган, сертифициращия орган, Агенцията по обществени поръчки, Агенцията за държавна финансова инспекция и Националното сдружение на общините в Република България. Представители на Сметната палата и на браншовите и работодателските организации ще участват като наблюдатели.

Постановлението предвижда създаването и на Съвет по финансови корекции. Той ще играе ролята на медиатор при спорове между бенефициенти и управляващи органи, като ще се стреми да сближава позициите и да решава конкретните казуси, така че да не се стига до съдебна процедура.

Съветът ще подпомага правителството в координацията на процеса по определяне и извършване на финансови корекции във връзка с нарушения, установени при обществени поръчки и договори по проекти, съфинансирани със средства от Европейския съюз. В този формат ще се разглеждат конкретни случаи, свързани с определянето и извършването на финансовите корекции, и ще се дават становища по тях. Целта е бъде постигната по-добра координация между контролните органи и уеднаквяване на практиката им по прилагане на финансовите корекции, което ще създаде по-добра среда за реализиране на проектите. Председател на Съвета по финансови корекции е заместник министър-председателят по управление на средствата от Европейския съюз. В състава му влизат представители на управляващите органи, Агенцията по обществени поръчки и Агенцията за държавна финансова инспекция. При необходимост дейността му ще бъде подпомагана от външни експерти.

 

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.