60 предложения за стартиране на бизнес

Четвъртото издание на Franchising Expo ще се състои на 9 и 10 номеври в НДК, София

Силен тласък за предприемачеството в България се очертава в началото на ноември. Над 60 предложения за стартиране на нов бизнес ще бъдат показани на четвъртото специализирано изложение за франчайзинг в България - Franchising Expo 2012. Генерален спонсор е компанията за недвижими имоти RE/MAX.

На 9 и 10 ноември в зала 3 на НДК своите франчайз модели пред потенциални партньори представят вериги от България, САЩ, UK, Индия, Бахрейн, Гърция и други страни.

Последните тенденции на франчайз пазара ще бъдат обобщени по време на традиционно съпътстващата изложението конференция „Нови Бизнес Идеи”,.  Акредитацията е на стойност 67 лв. без ДДС, като за повече един записан от компания има отстъпка от 20%. (регистрация може да направите ТУК).

Сред лекторите са Николай Богданов, ръководител програма „Моят магазин” в „Метро К&К”, Димитър Селенски, президент на софтуерната компания „Селматик”, Венцислава Стоянова от „Еврофутбол”, Освалдо Яндоло, президент на AZ Franchising Румъния и др.

Най-иновативният мениджър в България - Рени Попчева, също ще говори на форума. В края на септември тя грабна голямата награда в тазгодишната надпревара за иновативни мениджъри Innovation Challenge 2012.

Франчайзингът с всяка изминала година увеличава присъствието си на българския пазар. На фона на бума в световен мащаб обаче, българската действителност има доста за наваксване. Предстоящото изложение се явява логичен стимул на тези процеси.

Специализираните изложения за франчайзинг са най-ефективният начин за избор на нов франчайз бизнес и привличане на франчайз партньори в световен мащаб. Равносметката от миналогодишното изложение е близо 2300 посетители и 27 сключени договора за франчайз.

Българските компании доминират пазара на франчайз. По данни на Franchising.bg от изследване на франчайзинг пазара, проведено в периода февруари-май 2012 г., 56% от всички предлагани франчайз бизнес възможности са от български вериги.

Стартирането на бизнес под доказана марка има редица предимства. Преобладаващата част от франчайзополучателите (82%) продължават да са на пазара и след петата година, според изследванията на Международната франчайзинг асоциация. За сравнение само 20% от независимите компании успяват до оцелеят.

Най-бързо се възвръщат инвестициите в областта на услугите, тъй като спестяват разходи за ремонт, наем и заплата на служители. Някои модели започват да се изплащат още от втория месец. 48% от франчайзополучателите възвръщат инвестицията за една година, 31% за две година, 21% за три или повече години, по данни от същото изследване на Franchising.bg.

Тези данни до голяма степен обясняват бума на франчайзинга в България и говорят за още по-бързо навлизане на франчайзинга на нашия пазар. Чуждестранните изложители отлично осъзнават това.

„Знаем, че България е нововъзникващ пазар във франчайз сектора и се надяваме да се развием с това изложение”, коментира Танамина Соли от испанската D-uñas Nails & Beauty след края на миналогодишното Експо.

„Имаше интерес към нас и хората наистина искаха да научат повече за нашата концепция”,  коментира Кристофър Крисантоу от ирландската верига ресторанти Bennigan's след края на миналогодишния форум.

Допълнителна информация за записване и участие в изложението фирмите могат до получат на info@franchising.bg.

Входът за посетители е свободен срещу регистрация, а изложбените площи ще бъдат отворени от 10.00 до 18.00 часа.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.