Проучванията показват, че около 90% от онлайн бизнесите се провалят до 120 дни от стартирането им. Магазинът за електронна търговия може да е възможност за привлекателни доходи, но често рисковете в началния етап се подценяват силно.
Ако сте на път да започнете бизнес в сектора на електронната търговия, забравете за печалбите. Важно е да знаете какви грешки да избягвате, за да успеете, пише онлайн изданието business2community.com.
Грешките, които ще допуснете, вероятно ще са поне милиард. Повечето от тях обаче биха били незначителни и лесно поправими.
Изданието обобщава седемте най-често срещани грешки, които предприемачите в сектора на онлайн търговията обикновено правят.
Не проучвате
Проучванията на предприемачите не трябва да се ограничават до разбирането и познаването на конкурентите. Най-голямата грешка в електронната търговия, която можете да допуснете, е да започнете без подходящо проучване на търсенето на пазара. Това гарантирано ще провали вашата стратегия за бизнеса.
Като не правите задълбочено проучване на търсенето, виждате само повърхността на вашата ниша, но не и какво се крие в дълбочината. Анализирайте търсенето и предлагането на пазара възможно най-бързо. Това ще ви трябва, за да изчислите рентабилността. Изследването трябва да включва всички ваши разходи, приходи и много други.
Не определяте точната си ниша
Вашата целева аудитория е най-големият актив за вашия магазин за електронна търговия. Вашата най-значима грешка в електронната търговия е да не знаете кои са вашите клиенти. Без да дефинирате аудиторията си никога няма да разберете дали се нуждаят от вашия продукт, или не. Дори ако имате клиенти, но те не са във вашата ниша, вие ще изгубите пари.
Затова внимателно определете точните си клиенти. Трябва да определите дали нишата се нуждае от вашия продукт, или не. Конкретна целева аудитория от 100 души ще генерира повече приходи за вашия магазин от 1000 души, които не са ви целева аудитория.
Избор на грешна платформа за електронна търговия
Платформата за електронна търговия е инструмент, който ще определи вашето място в индустрията за електронна търговия. Неправилната платформа за електронна търговия ще ограничи изключително много преживяването на вашия онлайн магазин.
Най-доброто нещо, което можете да направите, е да се консултирате с различни компании, които могат да предложат подходяща платформа. Персонализираният уебсайт е най-добрият ви залог, тъй като можете да премахнете всички ограничения и да получите уебсайта според вашите изисквания.
Лош дизайн и навигация
Потребителският опит е същността на вашия сайт за електронна търговия. Лошият дизайн и навигацията ще държат вашите клиенти встрани, дори ако искат да купят продукта от вас. Лошият дизайн ще разочарова потребителите ви и те ще отидат някъде другаде. От друга страна, лошият дизайн също ще повлияе на функционалността на уебсайта. Има елементи, които отнемат време за зареждане.
Затова заложете на професионален дизайн, който отговаря на изискванията на потребителя. Изградете гладко потребителско изживяване, на което потребителите могат да се насладят, докато купуват продукти. Процесът ви на плащане трябва да бъде много по-опростен и лесен, за да могат хората да купуват с по-малко кликвания.
Продажба на грешните продукти
Повечето фирми за електронна търговия започват с продажбата на грешен продукт. Винаги можете да бъдете твърде запалени по даден продукт, но повечето клиенти да не го виждат по този начин. Има голяма вероятност вашият продукт да няма достатъчно търсене на пазара.
Хубаво е да започнете да продавате няколко водещи продукта във вашия магазин за електронна търговия. Те ще ви помогнат да създадете уникална и последователна идентичност на марката.
Недостатъчна промоция
Това, че имате магазин за електронна търговия, не означава, че автоматично ще започнете да печелите клиенти. Една от най-големите грешки в електронната търговия, която допускат предприемачите, е недостатъчното популяризиране на уебсайта. Предприемачите могат да загубят много пари, ако нямат конкретна маркетингова стратегия. Ако никой не знае къде да ви намери, всичките ви инвестиции ще бъдат напразни.
Развийте силна идентичност на бранда си, за което ви трябва силна маркетингова стратегия. Ако искате да повишите осведомеността за марката си и да спечелите лоялни клиенти, тогава популяризирането на вашия уебсайт е важна стъпка.
Лошо обслужване на клиентите
И накрая, една от най-трагичните грешки на предприемачите от сектора на онлайн продажбите е пренебрегването на обслужването на клиентите. Разбира се, трябва да се съсредоточите върху продукта и промоцията, но некачественото обслужване ще намали драстично базата ви от клиенти. Недоволните клиенти в началните етапи от развитие на бизнеса ви ще имат лошо влияние върху вашата репутация. Те имат големи очаквания и ако не ги достигнете, няма да растете.
Отнасяйте се внимателно към клиентите си. Вслушайте се в отзивите им и коригирайте поведението си. Не е нужно да молите клиентите да останат. Предоставяйки им по-добро обслужване и изчиствайки всичките им съмнения, можете да насърчите лоялността им.