Електронната търговия се развива по-бързо, отколкото Amazon може да направи доставка и това казва нещо. В първата минута се удивляваме, че можем да пазаруваме от домашния си компютър, а в следващата си говорим с Alexa за поръчката за кухненските кърпи.
Бъдещето на електронната търговия вече е тук, то е динамично и непрекъснато променящо се, пише онлайн изданието modernretail.co.uk.
За да ви помогнем да подготвите бизнеса си за следващата стъпка в историята на електронната търговия, ето девет тенденции, за които трябва да сте готови през 2021 г.
Първа част на материала можете да прочетете тук
Наемане, а не купуване
Не е тайна, че индустрията за електронна търговия се бори със значителен проблем с възвръщаемостта. Некоректни клиенти използват прозорците за връщане на стоки, за да се възползват от тях или да задоволят нуждата си от бърза мода, а после да си върнат парите.
Много коректни потребители на свой ред връщат стоки, закупени в момент на консуматорски порив.
След значителния ръст на P2P (peer-to-peer) платформите много търговци решиха, че ще е добра идея да се разширят в електронната търговия под наем през следващата година. Предлагайки на потребителите възможността да наемат дрехи, мебели или електроника, можете да увеличите обхвата на аудиторията.
Разширено персонализиране
Били ли сте наскоро на уебсайта на Nike? Вече можете да персонализирате всеки аспект на вашите Nike Airs, дори текста на гърба.
Персонализирането на продукта не е ново, но способността ви да предоставите персонализация в последния момент на достъпна цена е. 3D печатът променя производствените процеси и процесите на изпълнение, за да позволи бързи персонализации към края на продуктовото пътуване.
Плюс това, тъй като 3D принтерите стават все по-достъпни, въпрос на време е персонализирането да стане норма.
Изпълнение на поръчките
През 2021 г. ще се увеличи използването на автономни доставки, интелигентни сензори, проследяване на блок вериги, за да се увеличи скоростта на доставка, ефективността и икономиите на разходи.
Умни домашни асистенти
Alexa и Google Home са чудесни за пример в това отношение. Те навлизат и в индустрията за електронна търговия. Около 20% от собствениците на интелигентни високоговорители ги използват за дейности, свързани с пазаруването, независимо дали това е поръчка на продукти, създаване на напомняния, провеждане на изследвания или проследяване на доставки. Очаква се делът им а скочи до 52% през следващите четири години.
Ако в момента не оптимизирате сайта си и процесите на изпълнение за гласово търсене, променете това.
Независимо от това дали сте съгласни, че тези тенденции в електронната търговия ще се развият през 2021 г., или смятате, че им остават поне още няколко години, подготовката на вашите продажби, маркетинг и стратегии за утрешния свят на електронната търговия ще ви се отплати.