Проектът на Министерство на икономиката и енергетиката "Брандико", за създаване на търговска марка от тренировъчни предприятия и нейната защита като Марка на Общността, спечели от Европейската комисия номинация за Европейските награди за насърчаване на предприемачеството в категорията „Инвестиции в предприемачески умения".
България за първи път получава номинация в престижния конкурс на Европейската комисия, откакто ежегодно участва от 2009 година насам. В категорията българският проект ще се състезава с още три проекта от Великобритания, Германия и Сърбия. Победителят ще стане ясен на 2 октомври 2014 година в Неапол, Италия, по време на Третата Асамблея на малките и средните предприятия - главният политически форум на Европейската комисия в областта на предприемачеството и промишлеността.
„Брандико" е проект, който МИЕ създаде през 2011 година и има четири издания досега. Целта е учениците от тренировъчните предприятия в страната, създадени в средните училища, да се научат да изграждат своя оригинална търговска марка, да се запознаят със смисъла и значението на интелектуалната собственост и да знаят как да защитят бранда си като Марка на Общността. Марката на Общността е метод за защита на търговски марки с една регистрация на територията на целия Единен пазар. По дял на търговските марки, защитени като Марка на Общността, България се нарежда на 20-то място в ЕС, като само за последните 4 години са регистрирани 56% от всички Марки на Общността за България от създаването на общностната марка през 1998 година.
До момента в Брандико са участвали над 1700 ученици от 140 тренировъчни предприятия от 22 града в България и 3 града в Румъния и Молдова.
Европейските награди за насърчаване на предприемачеството са конкурс на Европейската комисия за успешни публични проекти на национално, регионално или местно ниво в подкрепа на предприемачеството. Конкурсът съществува от 2006 година. До момента от създаването му в него са участвали над 2800 проекта от целия Европейски съюз, Норвегия, Исландия, Турция и Сърбия. Европейската комисия излъчва победител във всяка една от шестте категории, както и носител на Голямата награда. Целта на конкурса е да популяризира успешните проекти в подкрепа на предприемачеството в Европа, добрите практики и да повиши вниманието върху значението на предприемачеството и малкия бизнес за икономическото развитие на държавите-членки и ЕС като цяло.