Всяка организация в своята практика се сблъсква с проблема за управлението на проекти - въвеждане на нов продукт на пазара, развитие на самостоятелна бизнес единица, вътрешни организационни проекти и други.
Като мениджъри на даден проект често носим отговорност за неговия успех, но както е добре известно, ако нещо може да се обърка, то винаги се обърква.
Необходимо е компаниите да разполагат с реалистичен бизнес планосигурен с ресурси и подкрепен от ръководството. Бизнес планът е обосноваването на проекта. Той трябва да показва възможните ползи и изгоди. Проектът ни движи от едно състояние в друго, а бизнес планът обяснява защо това е нужно.
Важно е и да се уточнят детайлите, а всеки участващ в проекта да знае какво трябва да прави, с кого, как, колко дълго, с какви ресурси, на кого е подчинен, пред кого отговаря.
Всеки добър план изпълнява няколко важни функции и работи на практика като система за ранно предупреждение, предупреждавайки навреме за всяка заплаха.
Явор Янкулов е дългогодишен автор в сп. Enterprise. За връзка с него вижте тук.