Шест предизвикателства пред технологичните стартъпи през 2021 г.

business-and-sciens

Instagram, Airbnb и Uber започнаха своите истории за успех като технологични стартиращи компании. Днес те са популярни и всички им се възхищават в световен мащаб. Техните авангардни идеи и модерни технологии винаги са интересни, ангажиращи и вдъхновяващи. Те отвориха нови врати за други стартиращи компании и малък бизнес.

Въпреки това, с настоящата глобална здравна криза и новото нормално, което всички ще трябва да приемем, трябва да се очакват определени промени на бизнес сцената, пише startechup.com. Какво означава това за технологичните стартиращи компании? Какво им предстои през следващите години? Каква ще бъде 2021 г. за тях?

Тъй като няма яснота кога пандемията ще приключи, концепцията за работа от дома се очаква да продължи и през следващата година. Технологичните стартъпи обаче ще се изправят и пред други предизвикателства. Ето кои са те.

Обслужването на клиенти ще е основна грижа за повечето стартиращи компании

В интервю за TechCrunch през март, когато пандемията тъкмо набираше скорост, представители на европейски туристически стартиращи компании споделиха, че са работили двойно, фокусирайки се върху обслужването на клиенти. Те отдават това на забавянето при пътуванията и промените в графиците на полетите заради блокадите. Това е довело до многобройни запитвания от клиенти.

През 2021 г. обслужването на клиенти все още може да бъде основна грижа за повечето технологични стартиращи компании. Дотогава се надяваме, че глобалната здравна ситуация значително ще се подобри. Важно е стартиращият бизнес да осигури на клиентите си цялата помощ, от която те се нуждаят.

Създаването на значително социално въздействие ще бъде съществен фактор

С всичко, което се е случило и все още се случва, и с всички социални проблеми, които излизат на бял свят, фирмите стават все по-съзнателни по отношение на обществено полезните въпроси. По-специално, стартъпите ще добавят програми за социална отговорност към своите проекти.

Това ще остави значителен отпечатък през 2021 г. и след това, особено след като повече хора вече открито споделят своите виждания и мнения по социални въпроси. Създаването на социално въздействие ще привлече и ангажира настоящите клиенти и вероятно ще привлече и нови. Голяма част от потребителите сега търсят компании, които ценят етиката и устойчивата култура.

Технологичните стартъпи вече ще приемат изкуствения интелект по-видно

Изкуственият интелект вдига шум в технологичната индустрия от години, но присъствието му ще стане по-значимо през 2021 г. и следващите години. Въпреки че някои бизнеси все още се колебаят да интегрират технологията в настоящите си системи, скоро това ще бъде общ фактор в индустрията. Всъщност има индикации, че след 10 години машинното обучение и интеграцията на изкуствен интелект ще помогнат на технологичните стартиращи компании да се конкурират с по-големи, по-утвърдени компании.

Работата от разстояние ще се превърне в редовна практика

Ако има нещо, на което пандемията е научила бизнеса, това е фактът, че дори и с ограничения, ефективността и производителността все още могат да бъдат постигнати. Сега повече от всякога работата от разстояние е изключително важна. По-рано бизнес лидерите се колебаеха дали да позволят на служителите да работят отдалечено, но сега знаят по-добре, че това е необходимо.

Проучване, проведено през 2017 г., разкрива, че служителите, които са работили отдалечено, не само, че изпълняват задачите си, а понякога дори надхвърлят това, което се очаква от тях.

Нови творчески и иновативни начини за подобряване на благосъстоянието на служителите

Бизнесът не е единственият засегнат от пандемията. Служителите също трябваше да преминат през много промени. Това е причината, поради която бизнесът ще започне да фокусира повече вниманието си върху благосъстоянието на своите работници.

Много технологични стартиращи компании ще въведат нови творчески и иновативни програми, свързани с баланса между професионалния и личния живот. Ангажирането на служителите и насърчаването им да приемат положителна перспектива ще помогне значително за подобряване на тяхното здраве и психическо благосъстояние.

През 2021 г. компаниите ще продължат да предлагат програми, които отговарят на нуждите на техните работници. Този специален фокус върху служителите ще продължи през следващите години, тъй като все повече и повече фирми осъзнават стойността на своите работници в осигуряването на успеха на компанията. Работната сила е също толкова важна, колкото продуктите, услугите и клиентите.

Устойчивостта ще се превърне в основен елемент за успеха

Едно жизненоважно нещо, на което пандемията научи бизнеса, е важността да бъдем устойчиви. Във време на голяма нужда, когато предизвикателствата са твърде огромни и компаниите са принудени да намерят начини да оцелеят, способността за възстановяване е най-важна.

Тази устойчивост е важна за стратегията и технологичната структура на компанията. Жизненоважно е да я имате, ако искате да увеличите ангажираността на клиентите и ако целта е да преминете през всякакви трудни ситуации.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.