Всеки пети търговец на дребно казва, че бъдещето му зависи от това колко добре се справя през празниците, но 57% не са започнали подготовка за сезона до август. Това показват резултатите от проучване на PayPal, осъществено сред 1000 малки и средни фирми.
Повечето респонденти посочват обаче, че имат планове какви мерки да предприемат, пише онлайн изданието retaildive.com.
По-голямата част от търговците на дребно (81%) казват, че прилагат мерки за безопасност, за да защитят клиентите преди празниците.
Дигиталните инициативи стават все по-популярни тази година. Над една трета от респондентите с физически магазини казват, че въвеждат опции за безкасово плащане. Сред модните търговци на дребно 39% въвеждат алтернативи за виртуални помещения за пробване на дрехи, онлайн инструменти за приспособяване и оразмеряване, онлайн шоуруми и виртуални стилисти.
Все повече търговци предлагат продукти чрез множество канали онлайн, за да компенсират загубата на купувачи във физическите си магазини. Освен собствените си уебсайтове, 39% от анкетираните заявяват, че планират да продават своите продукти и в маркетплейси, а 31% ще предлагат своите стоки чрез платформи за социални медии.
Компанията за плащания, която наскоро добави търговци като Walmart Canada и CVS към своя списък, отбелязва, че някои търговци въвеждат гъвкави опции за плащане (PayPal оперира със собствена услуга на вноски, Pay in 4) като начин да хеджират икономическата несигурност на фона на празничния сезон.
Въпреки усилията за борба с по-ниския трафик, проучването на PayPal установява, че всеки трети търговец на дребно очаква да продава по-малко през предстоящия празничен сезон в сравнение с миналата година. Отразявайки подобно настроение, годишната оценка на Deloitte за 2020 г. сочи, че тазгодишният празничен сезон ще донесе между 1% и 1,5% ръст на продажбите в сравнение с миналата година.